1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Voor de DS-ers
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 30 augustus 2006 08:04 PM

Binnengekomen op mijn e-mail:

Persbericht, 28 augustus 2006     2006/29

DAME FLIRT MET GODIN
Najaarsevenement Citroën ID/DS-Club in het Zuiderzeemuseum

Op 10 september vindt in het Zuiderzeemuseum het najaarsevenement van de Citroënclub plaats genaamd: ‘Dame flirt met godin’. In het sfeervolle buitenmuseum stellen leden van de ID/DS-Club authentieke Citroëns tentoon. Deze prachtige oldtimers passen uitstekend in het straatbeeld van het Zuiderzeemuseum. De Citroëndag is niet alleen leuk voor leden van de Citroënclub, maar voor iedereen.

In de tijd dat de vissers uit Enkhuizen nog uit volle borst hun zeemansliederen zongen en de touwslager de trossen en scheepstouwen nog met de hand draaide, legde ontwerper André Lefebvre de laatste hand aan een majestueuze Citroënauto: de Traction. Het was de tijd dat auto´s nog waren voorbehouden aan artsen en directeuren en het kwam voor dat het hele dorp uitliep om het glimmende nieuwe wonder het dorp te zien binnenrijden. Deze tijd herleeft op zondag 10 september in het Zuiderzeemuseum, waar u in de sfeervolle straten van het buitenmuseum deze klassieke Citroëns kunt bewonderen. Zo´n 20 jaar later ontwierp Lefebvre de Citroën ´La Deèsse´. Ondanks het feit dat auto´s al wat meer gemeengoed waren, sloeg het ontwerp van deze Citroën bij de eerste presentatie in Parijs in als een bom en stonden velen zich te vergapen aan dit zeer vooruitstrevende brok design en techniek. Op het najaarsevenement voor bezitters en bewonderaars van deze bijzondere auto’s herleven oude tijden.

Informatie en openingstijden
De Citroëndag vindt plaats op zondag 10 september in het Zuiderzeemuseum. Het gehele museum is tot en met 29 oktober van dinsdag tot en met zondag geopend van 10.00 tot 17.00 uur geopend. De entreeprijs voor volwassenen bedraagt € 11,50 en voor kinderen €9,00. Kijk voor meer informatie op http://www.zuiderzeemuseum.nl.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012

Gepost: 30 augustus 2006 08:40 PM
  [ # 1 ]

Ik zal er zijn.

Profiel  

ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158

- ID/DS Dspecial
Gepost: 03 september 2006 04:00 PM
  [ # 2 ]

Wordt weer genieten van al dat moois!

Ik zal er ook zijn.

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  

Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517

Gepost: 07 september 2006 03:10 PM
  [ # 3 ]

Ik denk dat ik ook wel even kom kijken

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240

Gepost: 07 september 2006 03:55 PM
  [ # 4 ]

Ik ben zeker van de partij!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  

gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 813

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 08 september 2006 11:39 AM
  [ # 5 ]

Ik ga er zeker naar toe. Leuk dat het evenement door twee samenwerkende clubs wordt georganiseerd. Zien we ook nog eens wat TAs.

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7314

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 september 2006 12:29 AM
  [ # 6 ]

zelfs het mooie weer houd mij niet tegen Laughing
dakje open en laat de zon maar komen Cool

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4925

Gepost: 10 september 2006 07:26 PM
  [ # 7 ]

Wij komen net thuis en ik kan maar een ding zeggen: helemaal goed. Een zonovergoten buitenmuseum dat op zich al zeer de moeite waard is om te bezoeken. En dan staan er ook nog een groot aantal voitures waarvan er een stuk of wat zeer de moeite waard zijn om langdurig bij weg te dromen.

Een prachtige blauwe Pallas en een zeer fraaie cabrio bijvoorbeeld, vraagprijs rond 40 mille en 95 mille en als ik vanavond de staatsloterij win koop ik ze beiden.

Ook een paar zeer fraaie TA’s gezien en in de buitenhoek bij de kalkovens een heel mooie goudkleurige DS Pallas.

Daar stond een man zijn ID omhoog en omlaag te pompen, waar toeschouwers verwonderd naar staan te kijken, heerlijk is dat.

Toen ik in 1976 mijn Pallas had verkocht en een Jaguar had aangeschaft zat ik nog altijd na het starten even te wachten of hij omhoog zou komen. (gelukkig heb ik een XM die deze behoefte bevredigt)

Al met al een zeer mooie middag waar we weer even op kunnen teren.
Al die TA en DS/ID bezitters: bedankt voor al dat moois.

Profiel  

alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 10 september 2006 09:33 PM
  [ # 8 ]

Wel veel mooie voitures maar voor de rest viel het tegen vond ik, weinig onderdelen, modellen enz. Rolling Eyes

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten

Gepost: 10 september 2006 09:48 PM
  [ # 9 ]
super.alexander schreef:

Wel veel mooie voitures maar voor de rest viel het tegen vond ik, weinig onderdelen, modellen enz. Rolling Eyes

Vond ik ook, zware tegenvaller. Een paar auto’s in een dorp dumpen en de clubwinkel en onderdelenmagazijn laten opdraven noem ik geen evenement, dat noem ik je er met een Jantje van leiden er van af maken. En als we onder handelaren een versnellingsbak van Harry Martens,twee dsen van dsadvies en een stalletje waar je gepoedercoate velgen en wat rommelmarkt spul verstaan, dan schiet dat niet op.

GRG

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 september 2006 10:19 PM
  [ # 10 ]

Hey…always look on the bright side of life!

Jullie zijn wel een beetje negatief hoor, ik heb ook nog een leuke video gezien over het sleutelen aan de DS.

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 september 2006 10:28 PM
  [ # 11 ]
Ds23man schreef:
super.alexander schreef:

Vond ik ook, zware tegenvaller. Een paar auto’s in een dorp dumpen en de clubwinkel en onderdelenmagazijn laten opdraven noem ik geen evenement, dat noem ik je er met een Jantje van leiden er van af maken. En als we onder handelaren een versnellingsbak van Harry Martens,twee dsen van dsadvies en een stalletje waar je gepoedercoate velgen en rommelmarkt spul verstaan, dan schiet dat niet op.

GRG

idemdito…...wat me wel opval was de kwaliteit van de DS’n op het parkeerterein. heel goed te noemen. (een enkeling daar gelaten)

met name die belgische dandy (zie foto’s 133,134,135) een plaatje Shocked

link

link

link

link

link

link

link

link114

link

link

link

link

link

link

link

link

link

link

link

link

link

link128

link

link

link

link

link133

link134

link135

link

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 september 2006 10:33 PM
  [ # 12 ]
citroen23 schreef:

met name die belgische dandy (zie foto’s 133,134,135) een plaatje Shocked

Wow!  Shocked  (zucht, zwijmel….)

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 september 2006 10:38 PM
  [ # 13 ]

de zelf made 4 deurs cabrio had ook niet over belangstelling te klagen
link114 en link128

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten

Gepost: 10 september 2006 10:45 PM
  [ # 14 ]
Han S schreef:

Jullie zijn wel een beetje negatief hoor, ik heb ook nog een leuke video gezien over het sleutelen aan de DS.

Waar dat? Hadden ze dat ergens in een bedstee verstopt????

GRG

Profiel  

Han S
> 4000 berichten

Gepost: 10 september 2006 11:08 PM
  [ # 15 ]
Ds23man schreef:
Han S schreef:

Waar dat? Hadden ze dat ergens in een bedstee verstopt????

GRG

Ergens in dat dorpje, joekel van een scherm met een beamer en de deuren stonden wagenwijd open. Als je er langs bent gelopen moet je het hebben opgemerkt.

Was ergens in de buurt van de stoomwasserij.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook