bogaard77 schreef:Nee ik meen het. Kleppen die aangetast zijn en op breken staan doen het nog gewoon… Een oliepomp asje dat versleten is en nog van het korte type kan elk moment ophouden de pomp aan te drijven. zelfde verhaal.
Een slecht lopende auto daarentegen kan in prima staat zijn en alleen een beurt nodig hebben…
Dat laatste kan ik wel beamen. Mijn DS reed ik ook op 3 poten van haar verkoopstek vandaan en na wat onderhoud loopt ze nu als een zonnnetje. Ik had echter wel verwacht dat je bij zo’n motor wel iets van een voorbode zou kunnen waarnemen dat er hommeles op komst is, maar daar kom je dus alleen maar achter als je de kop eraf trekt…
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Serge schreef:bogaard77 schreef:Nee ik meen het. Kleppen die aangetast zijn en op breken staan doen het nog gewoon… Een oliepomp asje dat versleten is en nog van het korte type kan elk moment ophouden de pomp aan te drijven. zelfde verhaal.
Een slecht lopende auto daarentegen kan in prima staat zijn en alleen een beurt nodig hebben…
Dat laatste kan ik wel beamen. Mijn DS reed ik ook op 3 poten van haar verkoopstek vandaan en na wat onderhoud loopt ze nu als een zonnnetje. Ik had echter wel verwacht dat je bij zo’n motor wel iets van een voorbode zou kunnen waarnemen dat er hommeles op komst is, maar daar kom je dus alleen maar achter als je de kop eraf trekt…
of bij de SM,als het te laat is!! die kleppen zijn echte tijdbommen bij weinig gebruik van het voertuig!! ze kunnen zelfs bij een rustig ritje knallen en heel veel schade veroorzaken aan de motor, vraag maar aan Yuri en aan W.Bogaerts,zij kunnen er over meespreken!! in het slechtste geval ,als een uitlaatklep breekt,is uiteraard de klep naar de haaien de piston en de cilynderwand en als het tegenzit kan je de desbetreffend culasse ook nog vervangen,want die barst dan meestal
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En dan krijg je dit:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hoe is dat afgelopen?
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Geen idee.. Ik denk een 2de hypotheek en een avondje janken….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nu ik dit zo lees, kan ik mij best voorstellen dat er SM’s zijn met een DS blok er in.
Hoeveel maakt dit eigenlijk uit qua prestaties?
Tsss heiligschennis. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden….. Dan is de charme van de SM toch ook meteen weg…
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
T(h)ijs schreef:Tsss heiligschennis. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden….. Dan is de charme van de SM toch ook meteen weg…
Dat is een hele andere discussie. Hierin kan je heel ver gaan. Maar als zo’n klus nu voor jou de enige haalbare oplossing is om toch weer te kunnen rijden, dan zou ik daar wel voor kunnen kiezen denk ik.
Dat is altijd beter dan dat er weer een jaren stilstaande SM heel langzaam omgetoverd wordt in een bultje roest waar uiteindelijk geen beginnen meer aan is. Terugbouwen kan altijd nog.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
T(h)ijs schreef:Tsss heiligschennis. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden….. Dan is de charme van de SM toch ook meteen weg…
JUIST!
Een SM hoort zowiezo binnen te staan en helemaal als het blok eruit ligt. Gewoon op je gemakkie reviseren. Een DS blok erin bouwen is helemaal zo makkelijk nog niet hoor…
Ik denk dat de topsnelheid zo’n 35 km lager zal liggen. acceleratie is ietsje minder..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En je vergeet die lekkere 6 cylinder roffel!
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
T(h)ijs schreef:En je vergeet die lekkere 6 cylinder roffel!
Daar ben ik het ook mee eens, maar als uiterste redmiddel t.a.v je budget is het een optie.
Zo rijd er ook een birotor met een CX-diesel er in.
Maar da’s wel heel erg offtopic…
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Feit is de SM weegt wel wat meer dan een een ds een ds 23 injectie heeft 141 pk en een sm 170 die 30pk minder voel je zeer goed hoor… op vlak van sportiviteit is dit natuurlijk een domper… maar je rijdt natuurlijk en met minder kosten…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bxsport schreef:Feit is de SM weegt wel wat meer dan een een ds een ds 23 injectie heeft 141 pk en een sm 170 die 30pk minder voel je zeer goed hoor… op vlak van sportiviteit is dit natuurlijk een domper… maar je rijdt natuurlijk en met minder kosten…
178 pk voor de i.e….
Er zijn ook idioten die er een diesel in bouwen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:
Er zijn ook idioten die er een diesel in bouwen…
Over een fijne ‘roffel’ gesproken :headbang
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:bxsport schreef:Feit is de SM weegt wel wat meer dan een een ds een ds 23 injectie heeft 141 pk en een sm 170 die 30pk minder voel je zeer goed hoor… op vlak van sportiviteit is dit natuurlijk een domper… maar je rijdt natuurlijk en met minder kosten…
178 pk voor de i.e….
Er zijn ook idioten die er een diesel in bouwen…
en 190 pk voor de 3.0….
Overigens heeft de Regembeau Diesel 165 PK en 400 nm koppel. Met zesbak goed voor 260 km/h….. getest en bewezen… dus doe mij er maar eentje
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste