Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Zijn ze van de GS en GSA uitwisselbaar? Logisch gezien wel maar Citroen is alleen niet zo goed in logica doorvoeren vandaar de vraag.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Re: Hoofdsteunen.
mathijs schreef:Zijn ze van de GS en GSA uitwisselbaar? Logisch gezien wel maar Citroen is alleen niet zo goed in logica doorvoeren vandaar de vraag.
Ze passen wel maar de stof en volgens mij de vorm is ook anders.
Zonder heeft ook wel wat…...
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Zonder is wel leuker, Zijn ze niet verplicht dan? Voor lange stukken is het prettig vind ik.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mathijs schreef:Zonder is wel leuker, Zijn ze niet verplicht dan? Voor lange stukken is het prettig vind ik.
Zonder is veel leuker , zeker bij een GS. Volgens mij zijn ze niet verplicht op auto’s van deze leeftijd.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Absoluut niet verplicht. Het is geen APK-punt. Bovendien, als ze er toch over vallen, dan duw je de gescheurde/oude/verrotte er toch weer even in…
Aan de andere kant moet ik zeggen dat ik bijna alle “voorgeschreven” veiligheidstoestanden met veel plezier aan mijn laars lap, met uitzondering van hoofdsteunen. Ik heb eens een duw van achteren gehad (jonge IT’er die de file niet had gezien…) en knalde met mijn achterhoofd keihard tegen de ( bij uitzondering aanwezige) steun. Ik weet zeker dat mijn nek het bij afwezigheid van dat ding zwaar te verduren had gehad… Nou had mij DS ze daarna weer niet en zat ik er niet mee, maar als ze er toch origineel inhoren….
Corrosion sympa!
Ik had ze niet ... maar mijn vriendin (je weet wel ... zo eentje die in slaap valt) miste ze wel ... dus zitten ze er nu wel in. En ik moet zeggen ... toen ik tijdens de terugreis uit Zuid Frankrijk ook even wilde slapen was ik wel blij dat ze er in zaten.
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
de mijne valt ook altijd in slaap. Nóg een reden om ze te verwijderen
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Nou ze zitten er origineel niet in. Ik ben er ook zo een die wel eens in slaap wil vallen als ik niet rijd. Oplossing: alleen een steun rechts!
My other car is a broomstick.
mathijs schreef:Nou ze zitten er origineel niet in. Ik ben er ook zo een die wel eens in slaap wil vallen als ik niet rijd. Oplossing: alleen een steun rechts!
Dan is m’n GS z’n balans kwijt ... geen gezicht.
Als ik alleen rij: geen!
Als we samen rijden: twee!
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Was ook een grapje natuurlijk.
Je hebt een PB.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
dat van mijn slapende vriendin was, uiteraard en voor de goede orde, ook een grapje
Corrosion sympa!
Freek1971 schreef:dat van mijn slapende vriendin was, uiteraard en voor de goede orde, ook een grapje
Hmmm ... dat van mijn vriendin was geen grap.
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Beste forummers,
Momenteel bezig om de bruine bekleding van de GS1220 te vernieuwen en eigenlijk wil ik ook wel hoofdsteunen monteren.
Ik vind het fraai staan en in principe ook veiliger. Zoeken op het internet heeft nog niets opgeleverd.
Heeft iemand een idee van vergelijkbare hoofdsteunen die gebruikt kunnen worden als basis?
Bijvoorbeeld van een visa/BX/CX of iets dergelijks?
ps in Januari is 1 van de goede voornemens om lid te worden van de GS/GSA vereniging. Iemand ervaring met de beschikbaarheid van dergelijke zaken bij deze club?
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Voor de onderdelenvoorzienning is de vereniging inmiddels de enige bron die over is in Nederland waar je nog echt wat kunt krijgen, krijg je ook gelijk het juiste advies erbij en zit je niet met verkeerde onderdelen.
De hoofdsteunen van de GS (voor de smalle stoelen althans) zijn ook in de CX gebruikt. Dat zijn dan de hoofdsteunen vanaf model 75, toen ook de CX geintroduceerd werd. Er ligt nog het nodige aan nieuwe bekledinghoezen in het magazijn, maar of daar ook veel hoofdsteunmateriaal bijzit dat zou je even moeten navragen. Er zijn ook zoveel verschillende bekledingvarianten gebruikt. GSA hoofdsteunen hebben net weer een andere vorm van het kussen en ook weer andere stofcombinaties. Om wat voor GS1220 gaat het?
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
GS1970 ok dat geeft vertrouwen, weet nu zeker dat dat een goed actie is januari
Het is een GS club 1220 uit 1977
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Plaatje van de orginele bijrijdersstoel en gerepareerd zitgedeelte met koudschuim (pantera)
Dit weekeinde de rugleuning opvullen.
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”