1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Aan of af te raden; met de visa naar Zweden in Januari?
visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 515

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 02 september 2006 08:38 PM

We gaan dit jaar weer een weekje naar Zweden in de winter. Nou zijn winterbanden natuurlijk verplichtte kost, maar heeft iemand al ervaring met winterbanden onder een visa? kosten/verkrijgbaarheid?
En zouden jullie het met een Visa aandurven.
Vorig jaar zijn we met z’n vieren in een vrij nieuwe polo geweest. Deze had eigenlijk alleen last van af en toe uitvallende knipperlichten enzo bij een koude motor. Als we even gereden hadden waren de kwaaltjes weer voorbij. Nu was die polo mischien 2 jaar oud, de visa is 20…
vewarming isolatie enzo is wel een stukje minder krachtig.

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 02 september 2006 09:42 PM
  [ # 1 ]

winterbanden maat 145/13 zijn nieuw te koop voor ongeveer 35 euro/stuk

als het zo een verwarming als in de C15 is denk ik niet dat je kou gaat lijden

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 02 september 2006 09:48 PM
  [ # 2 ]

Oke dat valt me nog mee.

De verwarming is helaas wel een stuk zwakker dan van een C15. Of we hadden in de c15 een hele goeie Wink

Profiel  

RH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 03 september 2006 09:31 PM
  [ # 3 ]

Ik ben de afgelopen jaren een aantal keer met de Visa naar Zwitserland op wintersport gegaan. Nooit winterbanden gebruikt, wel een aantal keer sneeuwkettingen (van die echte @#!$!#@!2 ouderwetse zonder snelsluiting ed).
Enige probleem wat ik een keer heb gehad is een bevroren benzineleiding nadat ze een paar nachten stil had gestaan. Gelukkig kon de leiding er makkelijk onderuit en met een brander was hij snel weer ontdooid! Sindsdien doe ik wat waterverwijderaar (ik weet de officiele naam niet) in de tank aan het begin van elke winter.

Vorig jaar nog met 2 vrienden in mijn afgekeurde visa naar Oostenrijk geweest. Inclusief ski-box no problemo. Onderweg zelfs nog een opel kadet van de snelweg afgesleept!!
Helaas had ze teveel laswerk dus na deze trip is ze naar de sloop gegaan. Heb nu al spijt en onderdelen nodig!

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 03 september 2006 09:42 PM
  [ # 4 ]

Ik vind de visa ook prima rijden zonder winterbanden. Geen problemen gehad met die dikke sneeuwbuien vorig jaar of het jaar daarvoor. Veel lol eerder in tegenstelling tot veel andere weggebruikers.
Maar in Zweden is het verplicht,  imv met deverzekering. Bij een ongeluk ben je de pisang

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 04 september 2006 02:05 AM
  [ # 5 ]
visapowerrr schreef:

Ik vind de visa ook prima rijden zonder winterbanden. Geen problemen gehad met die dikke sneeuwbuien vorig jaar of het jaar daarvoor. Veel lol eerder in tegenstelling tot veel andere weggebruikers.
Maar in Zweden is het verplicht,  imv met deverzekering. Bij een ongeluk ben je de pisang

Op besneeuwde niet gestrooide wegen bieden winterbanden ook gewoon goede grip. Met spijkerbanden (toegestaan in Zweden) is dat nog beter natuurlijk: dan heb je zelfs op ijs nog houvast.

Verder kan ik niet echt adviseren of het wel of niet handig is. Het gaat er natuurlijk vooral om dat ie technisch goed in orde is. De garages ter plekke zullen vreemd opkijken als ze een Visa binnenkrijgen. Ook de 205 zie je nauwelijks meer in Zweden, dus dat is wel lastig. Toch zou het mij er niet van weerhouden naar Zweden te gaan. Zorg gewoon dat je goed voorbereid bent, dat ie goed start. Dynamo en accu moeten in topconditie zijn, want die krijgen het hard voor de kiezen. Vergeet ook niet de dynamosnaar te checken. Doe een beurtje van te voren, dat je weet dat de koelvloeistof GOED vorstbestendig is en dat de olie vers is. Oja, vergeet de antivries in de ruitensproeier niet. Dan moet het gewoon gaan. Een goede voorbereiding is het halve werk.

PS. Ik ben voorzichtig plannen aan het maken om deze winter (met de auto) naar Noorwegen te gaan. Nog geen flauw idee, hoe en wat, maar ik zal het topic wel volgen voor boeiende info.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 05 september 2006 04:00 PM
  [ # 6 ]

nou weet ik niet wat voor velgen je hebt (en ik ben vast volledig illegaal (v.w.b. de regels) bezig), maar ik heb nog een vrij goede set winterwielen voor een 205 liggen…

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 05 september 2006 04:06 PM
  [ # 7 ]
EW schreef:

nou weet ik niet wat voor velgen je hebt (en ik ben vast volledig illegaal (v.w.b. de regels) bezig), maar ik heb nog een vrij goede set winterwielen voor een 205 liggen…

Als het 13 inch velgjen zijn in de maat 145 of 155 dan moet je volgens mij wel een eind kunnen komen. Je zult wel de banden moeten overzetten op Visa velgen, want 205jes hebben altijd 4gats velgen terwijl deze Visa zeer waarchijnlijk 3gats velgen heeft.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 september 2006 04:08 PM
  [ # 8 ]
mpostma schreef:

Als het 13 inch velgjen zijn in de maat 145 of 155 dan moet je volgens mij wel een eind kunnen komen. Je zult wel de banden moeten overzetten op Visa velgen, want 205jes hebben altijd 4gats velgen terwijl deze Visa zeer waarchijnlijk 3gats velgen heeft.

Dat is inderdaad wat ik me afvraag…...
is inderdaad 145/80/13

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 06 september 2006 10:40 PM
  [ # 9 ]

mm zal morgen ochtend eens kijken welke maat we hebben. De visa heeft inderdaad een driegats velg.

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 07 september 2006 01:00 PM
  [ # 10 ]

Dan denk ik dat het niet zoveel zin heeft….

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 07 september 2006 01:01 PM
  [ # 11 ]
EW schreef:

Dan denk ik dat het niet zoveel zin heeft….

Je kan de banden ook om laten leggen. Ik denk dat Visapower nog wel een set reserve velgen heeft iggen.

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 26 oktober 2006 10:53 PM
  [ # 12 ]

Ik ben er weer

ik heb even gekeken toen ik toch een lekke band moest wisselen. Het zijn 145 ers maar verder heb ik eigenlijk niet gekeken dus 80 en 30 moeten ook overeen komen?

EW ik weet niet of je ze nog weg wil doen ivm met nieuwe wetgeving in duitsland (aangezien Enschede daar ook dicht bij ligt) Anders heb ik waarschijnlijk wel interesse. Ik zal het nog wel even met m’n menneke overleggen.

Waarschijnlijk gaan we toch in een CX en met z’n vieren naar Zweden.

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 26 oktober 2006 11:43 PM
  [ # 13 ]

Inmiddels liggen ze (met velgen) op de 205 van één van de mods van pug205.nl.

Ik heb ze dus niet meer, maar dergelijke winterbanden kosten de wereld niet (ik was destijds 400 gulden kwijt).

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Gepost: 28 oktober 2006 01:16 AM
  [ # 14 ]

Jammer voor mij leuk voor de mod.
Nieuwe kosten 280 euro is bijna twee keer zo duur als de auto.  Crying or Very sad  Ga weer verder neuzen dan.

daar zit touwens wel uitlijnen bij, maar bij de kwikfit kunnen ze geen visa uitlijnen….of balanceren…? hmmm. De visa heeft een blinde velg.

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 januari 2007 10:33 AM
  [ # 15 ]

Winterbanden

Nijmegen is lekker dicht bij de grens, net als Enschede.
Ik raad je het volgende aan:

Zoek net over de grens een vestiging van A.T.U (auto teile unger)
en ga daar eens informeren wat ze kosten, ik meen voor een visa ongeveer 35 of 45 euro!

Moeten toch wel in Kleve zitten niet??

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook