nieuwe remschijven
lenneke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 02 september 2006 10:32 PM

Is het normaal dat nieuwe remschijven behoorlijk piepen bij het remmen? En ook hoor ik dat geluid bij het rijden in z’n 1 en 2. Als ik de voetrem een beetje intrap is het geluid weg evenals bij stationair draaien in z’n vrij en rijden in z’n 3 en 4.
Nog een ander vraagje: Is het schadelijk als er wat kopervet in de koelvloeistof in de radiator terecht gekomen is? En wat kan/moet ik daar aan doen?

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7306

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 september 2006 10:40 PM
  [ # 1 ]

ik zou wat de remmen betreft eerst nog fff de kat uit de boom kijken…
mischien lost het vanzelf op.

ten tijde van de DS en nog een tiental jaren daarna waren de remblokken nog voorzien van asbest hetgeen prima werkte en tot mooie stille remmen leide.  daarna werd asbest afgeschaft en kwamen de (immitatie) blokken. deze geven nogal eens piepende geluiden hetgeen je tot op de dag van vandaag nog bij menige nieuwe auto kan horen Crying or Very sad
ook moet je altijd een laagje kopervet doen tussen de remblok en de zuiger zodat de remblok blijft hangen aan de zuiger en niet aan de remschijf. ook het afschuinen van de blokken wil nogal eens helpen.

kopervet in de radiateur hangt natuurlijk van de hoeveelheid af: is het een hele dikke klodder dat zou het tot verstopping kunnen leiden…....

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

Polleke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67

Gepost: 20 november 2006 04:28 PM
  [ # 2 ]
citroen23 schreef:

ik zou wat de remmen betreft eerst nog fff de kat uit de boom kijken…
mischien lost het vanzelf op.

ten tijde van de DS en nog een tiental jaren daarna waren de remblokken nog voorzien van asbest hetgeen prima werkte en tot mooie stille remmen leide.  daarna werd asbest afgeschaft en kwamen de (immitatie) blokken. deze geven nogal eens piepende geluiden hetgeen je tot op de dag van vandaag nog bij menige nieuwe auto kan horen Crying or Very sad
ook moet je altijd een laagje kopervet doen tussen de remblok en de zuiger zodat de remblok blijft hangen aan de zuiger en niet aan de remschijf. ook het afschuinen van de blokken wil nogal eens helpen.

kopervet in de radiateur hangt natuurlijk van de hoeveelheid af: is het een hele dikke klodder dat zou het tot verstopping kunnen leiden…....

het kan ook zijn dat de veer van de klauw van de voethandrem tegen de schijf aan loopt. kwestie van iets verdraaien. Ik heb het ook meegemaakt namelijk. even nakijken dus. Moet het haast zijn als ik je verhaal hoor.

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2972

Gepost: 20 november 2006 09:35 PM
  [ # 3 ]
Polleke schreef:

het kan ook zijn dat de veer van de klauw van de voethandrem tegen de schijf aan loopt. kwestie van iets verdraaien. Ik heb het ook meegemaakt namelijk. even nakijken dus. Moet het haast zijn als ik je verhaal hoor.

Dat was het ook, Lenneke is bij de laatste sleuteldag regio West langsgeweest. Gelukkig ging het om de rechter klauw en konden we het snel herstellen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook