hel1 schreef:Mechuccio schreef:......
succes ook met die boordcomputer, ik snap er geen hout van….
resetten en tijd instellen lukt nog wel, en dan houdt ie zelf ook nog de gemiddelde snelheid enzo bij, maar als je het verbruik wilt gaan bijhouden dan wordt het wel een erg ingewikkeld verhaal.
Maar dat wist je natuurlijk al vanuit de digit.Mooie verzameling chapeau!
die boordcomputer is niet zo moeilijk… de bijbehorende flowmeter is eigenlijk altijd de boosdoener. als die niet meewerkt (en dat doen ze meestal niet) dan kan je alles wat met bezineverbruik te maken heeft rustig vergeten.
En los daarvan is die flowmeter een brandgevaarlijk onding waar veels te veel benzineslangen naartoe gaan die ook nog eens tussen bewegende motor en stilstaande radiateurbalk heen en weer moeten buigen. Welke cerebraal minder bedeelde dat verzonnen heeft - terug onder je tegel!
Gelukkig voor je heeft Erik de meest kritische slangen (die in verregaande staat van ontbinding verkeerden) al vervangen c.q. aangesneden. Mooi ding hoor!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gefeliciteerd!
Nou moet ik helemaal langskomen natuurlijk.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
prooooficiat!(ps, kleppies gaan vandaag op de bus)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:prooooficiat!(ps, kleppies gaan vandaag op de bus)
merci (en merci)!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Alcyone schreef:Gefeliciteerd!
Nou moet ik helemaal langskomen natuurlijk.
gt-digit mini-meet?
woutersmits schreef:Alcyone schreef:Gefeliciteerd!
Nou moet ik helemaal langskomen natuurlijk.
gt-digit mini-meet?
ok, maar wacht even tot ie ook echt voor mijn deur staat.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
karel schreef:
En los daarvan is die flowmeter een brandgevaarlijk onding waar veels te veel benzineslangen naartoe gaan die ook nog eens tussen bewegende motor en stilstaande radiateurbalk heen en weer moeten buigen. Welke cerebraal minder bedeelde dat verzonnen heeft - terug onder je tegel!
Gelukkig voor je heeft Erik de meest kritische slangen (die in verregaande staat van ontbinding verkeerden) al vervangen c.q. aangesneden. Mooi ding hoor!
dat had ik meteen gezien!! en gelukkig is dat bij de Digit ook zo (alleen heeft Erik dat niet gedaan, maar Wouter)
tja, die flowmeter en die hele constructie hebben er toch ook voor gezorgd dat er niet meer zoveel van die bx-en rondrijden?
het is mij overigens een raadsel waarom die dingen kapotgaan. op zich moet dat toch te repareren zijn, of te vervangen door een ander soort
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:woutersmits schreef:Alcyone schreef:Gefeliciteerd!
Nou moet ik helemaal langskomen natuurlijk.
gt-digit mini-meet?
ok, maar wacht even tot ie ook echt voor mijn deur staat.
Voorlopig mag ik er nog even mee spelen
Al heb ik vandaag voor me sportje gekozen en dat reed toch ook weer fijn
mzzls
Erik Hannewijk
Erik Hannewijk schreef:hel1 schreef:woutersmits schreef:Alcyone schreef:Gefeliciteerd!
Nou moet ik helemaal langskomen natuurlijk.
gt-digit mini-meet?
ok, maar wacht even tot ie ook echt voor mijn deur staat.
Voorlopig mag ik er nog even mee spelen
Al heb ik vandaag voor me sportje gekozen en dat reed toch ook weer fijn
tja, ik zou zeggen, geniet er nog even van (maar niet stukmaken hè? )
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:Erik Hannewijk schreef:hel1 schreef:woutersmits schreef:Alcyone schreef:Gefeliciteerd!
Nou moet ik helemaal langskomen natuurlijk.
gt-digit mini-meet?
ok, maar wacht even tot ie ook echt voor mijn deur staat.
Voorlopig mag ik er nog even mee spelen
Al heb ik vandaag voor me sportje gekozen en dat reed toch ook weer fijntja, ik zou zeggen, geniet er nog even van (maar niet stukmaken hè? )
Nee nee zeker niet. Dit is nog een gt die lang mee kan in de levende wereld. Voor de ruigere stukken heb ik ander speelgoed Dit is toer materiaal
mzzls
Erik Hannewijk
Gefeliciteerd!!
Die 16v moet je wel absoluut houden. Dat blijft toch de lekkerst rijdende. Maaruh,, met een (volgens je signature zo gewilde) Ourane erbij kom je wel op een flink wagenpark!!
Het lijkt me wel leuk om ze eens te bekijken.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
karel schreef:hel1 schreef:Mechuccio schreef:......
succes ook met die boordcomputer, ik snap er geen hout van….
resetten en tijd instellen lukt nog wel, en dan houdt ie zelf ook nog de gemiddelde snelheid enzo bij, maar als je het verbruik wilt gaan bijhouden dan wordt het wel een erg ingewikkeld verhaal.
Maar dat wist je natuurlijk al vanuit de digit.Mooie verzameling chapeau!
die boordcomputer is niet zo moeilijk… de bijbehorende flowmeter is eigenlijk altijd de boosdoener. als die niet meewerkt (en dat doen ze meestal niet) dan kan je alles wat met bezineverbruik te maken heeft rustig vergeten.
En los daarvan is die flowmeter een brandgevaarlijk onding waar veels te veel benzineslangen naartoe gaan die ook nog eens tussen bewegende motor en stilstaande radiateurbalk heen en weer moeten buigen. Welke cerebraal minder bedeelde dat verzonnen heeft - terug onder je tegel!
Gelukkig voor je heeft Erik de meest kritische slangen (die in verregaande staat van ontbinding verkeerden) al vervangen c.q. aangesneden. Mooi ding hoor!
staat op citrorama een gt met 129000 km voor 2250 euro met idd de originele benzineslang tussen flow en carb met een scheur van 3 cm er in
fijne prijs, €2250,—maar ik denk dat je er dan wel een nieuw slangetje bij kan krijgen…
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Heleen, veel succes en plezier met de GT!
Ik zag deze week ergens een wazig klein advertentietje staan van een witte ‘85er. rijdt goed, veert goed was alles wat erbij stond. Hij stond ook niet ver bij me vandaan. Vandaag op de bonnefooi erheen gereden en het bleek een basis 1.4 te zijn die al 10 jaar gestald stond. Compleet origineel, kon geen kras, deuk en roest ontdekken, minder dan 1 ton op het klokkie en zelfs het interieur zag er schoon en netjes uit. Starten en lopen . Had ook nog de oude kentekenplaten er op.
Deze week gaan ze hem “uitgraven” voor me zodat ik hem helemaal kan bekijken…..Als de onderkant er net zo goed uitziet als de bovenkant (en aub niet doordenken ops: ) ben ik waarschijnlijk verkocht…..en heb ook een typje 1
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
marx-7 schreef:Heleen, veel succes en plezier met de GT!
Ik zag deze week ergens een wazig klein advertentietje staan van een witte ‘85er. rijdt goed, veert goed was alles wat erbij stond. Hij stond ook niet ver bij me vandaan. Vandaag op de bonnefooi erheen gereden en het bleek een basis 1.4 te zijn die al 10 jaar gestald stond. Compleet origineel, kon geen kras, deuk en roest ontdekken, minder dan 1 ton op het klokkie en zelfs het interieur zag er schoon en netjes uit. Starten en lopen . Had ook nog de oude kentekenplaten er op.
Deze week gaan ze hem “uitgraven” voor me zodat ik hem helemaal kan bekijken…..Als de onderkant er net zo goed uitziet als de bovenkant (en aub niet doordenken ops: ) ben ik waarschijnlijk verkocht…..en heb ook een typje 1
dat zou mooi zijn!! we lezen het wel
voorzichtig hè, met auto’s die lang stil gestaan hebben..
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar