De motor blaast lucht/uitlaatgassen tussen de pijpen op het uitlaatspruitstuk en het retourpijpje naar de carburateur.
In onderstaande foto is het rood omcirkeld met de luchtstroom blauw aangeduid. Hopelijk is het duidelijk. Wie weet hoe dit dient te worden opgelost ?
Het gaat om een X1 met 1300 cc motor.
Kwestie van nieuwe klem monteren ? Wat is de orginele afdichting tussen deze twee pijpen. Nu zit er alleen een pijpklem om de buis heen. Geen afdichtingsring of een pakking aanwezig. Hoort dit orgineel wel aanwezig te zijn ?
Alvast bedankt voor de hulp,
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je moet de beide helften goed schoon en roestvrij maken , in smeren met uitlaatpasta en natuurlijk een nieuwe klem monteren.
Als je het goed gedaan hebt moet het nu dicht zijn.
citro-power schreef:Je moet de beide helften goed schoon en roestvrij maken , in smeren met uitlaatpasta en natuurlijk een nieuwe klem monteren.
Als je het goed gedaan hebt moet het nu dicht zijn.
Bedankt voor de info, Ik ga het deze week proberen te verhelpen.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
Totaal aantal Berichten: 448
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Op zich een goede oplossing, maar staat er geen kracht op die verbinding? D.w.z. hangt de pijp eraan? Bij mij lekt de boel een klemmetje verder naar achteren. Ik zou hem met pasta kunnen maken, maar zit niet op een plotselinge breuk te wachten…
Kortom: kijk ook of de pijp nog sterk genoeg is, afgezet tegen de krachten die erop komen.
Corrosion sympa!
Eindelijk tijd gehad om het lek te maken.
De eerste keer was ik wat erg zuinig met de uitlaatpasta. Gevolg was dan ook dat het weer begon te lekken. De 2e keer lekker dik ingesmeerd en voor nu is het lek gemaakt. Hoelang het blijft zitten weet ik niet.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen: