kabel gaspedaal springt in volle rit!
bibberlam
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219

Gepost: 11 september 2006 01:54 PM

deze ochtend het volgende meegemaakt: ik was op mijn eigen ietwat snelle tempo naar mijn werk aan het rijden. Ik reed via de autostrade, en was net op de derde rijstrook het drukke verkeer aan het inhalen tot plots… mijn gaspedaal pardoes tegen de plank schoot. ik was mijn pedaal kwijt!!! en ook mijn toeren… de wijzer stond op stationair.

na de eerste schrik de auto aan de kant gemanouevreerd, wat niet makkelijk was in dat drukke ochtend verkeer.

ik had gelukkig een schroevendraaier bij, en met dat hulpmiddel heb ik de gasklep kunnen blokkeren op een goede 3000 toeren… op die manier nog van de autostrade geraakt (aan 50km/h Sad wat op zich erg gevaarlijk was… de auto kwam maar niet op snelheid)...

de kabel bleek dus gewoon doorgesprongen te zijn… ik zit nu wel met de piepers, want misschien komen er nu nog van die grappen aan…

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 11 september 2006 04:12 PM
  [ # 1 ]

:44

suk6!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 11 september 2006 05:24 PM
  [ # 2 ]

oei, das wel ff goed klote zeg, netjes dat je toch nog weggekomen bent Very Happy
Ik zou me over evt. meerdere problemen niet al teveel zorgen maken, bij een oudere auto gaan nu eenmaal wel eens wat dingetjes stuk, dat is de sport ervan, en je bent klaarblijkelijk handig genoeg om probleempjes weer op te lossen. gewoon met een volslagen irreëel vertrouwen in je auto door blijven knallen, dat doe ik ook al een paar 100d kilmometers Laughing 3 weken geleden nog een ritje op en neer naar Hongarije in mijn 16V die ik toen krap 2 maanden had…. probleemloos sleepte hij mij, 3 medereizigers en een lading bagage op LPG 3500 KM met een hele fijne snelheid door europa Very Happy

Succes met de kabel en laat het vooral je plezier niet vergallen in de auto!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

bibberlam
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219

Gepost: 11 september 2006 05:27 PM
  [ # 3 ]

zo hoort dat, een citroen moet blijven sleuren tot in de eeuwigheid!

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3214

Gepost: 11 september 2006 05:38 PM
  [ # 4 ]

Dat heb ik een maand of 4 geleden ook gehad. Ik ben toen op de koppeling naar een parkeerplaats gereden en heb een vriend gebeld om me op te halen en een tang + schroevendraaier mee te nemen. Uiteindelijk toen bij een motorfietsenzaak een losse kabel kunnen krijgen voor een paar €. Bij de dealer en andere autozaken moet je meteen een complete universele kit kopen a €28, waar dan óók dat kabeltje in zit Confused

Animal triste post coitum

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1902

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 12 september 2006 12:34 PM
  [ # 5 ]

shock dat zijn de echte schrikmomenten!!
ik ben een keer in mijn xantia alle druk verloren bij 130 km/u…..
met een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje remdruk nog stil komen te staan…
maaaaaaaaaaaaaar je blijft erin rijden he.. lol

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook