hallo,
mede dankzij de franse kiosk-reeksen heb ik ondertussen een flinke collectie schaalmodellen in 1 op 43. Nu staan die deels in CD-kastjes van IKEA, maar die barsten nu echt uit hun voegen en zijn niet meer te koop.
En in de ‘grote’ vitrinekast moet ruimte worden gemaakt voor de nieuwe 1 op 18 modellen. Wie heeft er nog tips voor mooie, betaalbare vitrinekasten waarin 143 modellen goed tot hun recht komen??
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Kasten van Kewlox? Die kun je zelf samenstellen en daar zijn ook vitrine-modules voor verkrijgbaar. Die kun je ook los krijgen. En Marktplaats is altijd een optie. Daar staat weliswaar een heleboel troep op, maar je weet maar nooit…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ik hoop dat je niet de “bertby” vitrinekast bedoelt van ikea? Staan al ff op mijn verlanglijst, probleem alleen is dat ik er in 1 x een aantal nodig heb om mijn collectie onder te brengen Die kast is overigens sinds kort ook leverbaar in zilver en andere “niet houttinten” , lijkt me dus sterk dat deze niet meer te koop is (hoop ik….)
Ikea kasten zijn leuk & betaalbaar maar nooit stofdicht.
Dat los ik op met allerhande plasticprofielen en tochtstrip. Wordt er niet mooier op, maar ik kan er mee leven…..
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Tecnoglass (Tecnoconcept nv - Industriepark Brug-Zuid 2a, 9880 Aalter - België) maakt stofvrije vitrinekasten in verschillende maten en uitvoeringen, met of zonder halogeenspotjes er in, ten behoeve van musea, winkels, en ook de miniaturenverzamelaar.
Dit bedrijf heeft elk jaar een stand op oldtimerbeurzen in België zoals Flanders Collection Car (in Gent), Brussels Retro Festival en Antwerp Classic Salon. ‘t Zijn prachtige kastjes, maar… ze zitten ook in een hogere prijscategorie…
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Bedankt voor alle tips!
Ik heb al eens eerder naar Kewlox gekeken, maar die zijn ook nog best prijzig. Ik denk dat het een combinatie zal worden van een Ikea achtige kast met wat DHZ aanpassingen..
Bij mij staan ze in boekenkasten!!!
Daar kan wel wat in, maar is natuurlijk niet stofvrij afgesloten.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
j@n schreef:Bedankt voor alle tips!
Ik heb al eens eerder naar Kewlox gekeken, maar die zijn ook nog best prijzig. Ik denk dat het een combinatie zal worden van een Ikea achtige kast met wat DHZ aanpassingen..
BILLY!!!
80cm. voor mijn 1 op 18’s
en wegens ruimte beperking een 40cm voor mijn 1 op 43’s, was mijn kamer groter dan had ik de 1.43’s ook in een 80cmér gezet.
gewoon losse glazen plankies en glazen deuren ervoor, bevalt me prima.
en achja, niet stofdicht….
liever een keertje met de luchtdrukbus eroverheen dan imo erg veel geld moeten uitgeven aan een speciale stofvrije kast…