Beste forummers,
Ik heb dit weekend een raammechanisme voor mijn electrische raam aan de rechterkant overgenomen van iemand. Meende dat deze uit een furio kwam maar werkte prima in de 16v zei ie.
Nu heb ik dit nog nooit eerder gedaan maar ik heb inmiddels mijn ouwe mechanisme uit de deur weten te halen en de nieuwe er in te plaatsen.
Maar nu moet het raam nog aan de witte geleider vast die over de rail loopt. Nu is het zo dat in het raam een zwart plastic iets zit. De oude geleider stak je daar gewoon in en dan met een borgpennetje aan de achterkant vast.
De vervanger heeft een andere constructie, deze past ten eerste al niet in het zwarte plastic van het raam. En ten tweede heeft deze geen borgpennetje maar een plaatje die er aan de achterkant opgedraaid moet worden (kwart slag draaien is vast).
Past dit nou gewoon simpelweg niet, of is er een andere oplossing?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Dat wordt dan je creativiteit gebruiken lijkt me. Beetje customisen tot het past
Xantia Break 1.8 16v LPG - 220Dkm
Peugeot Partner 1.8D combo - 230Dkm
Xsara 1.4i ‘98 - 110Dkm - Leer upgraded - ST-HP-55 - Sold
ZX 1.4i Allure ‘95 - 111Dkm - El. pakket upgraded - JZ-GG-88 - Sold
AX 1.1i TGE ‘92 - 114Dkm - DL-NL-85 - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 205Dkm - ZX-66-DG - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 20xDkm - DF-NF-94 - RIP
ik heb het raam er uit gehad, het zwarte plastic kon uit het raam verwijderd worden. Ik heb nu dus alles er weer in gezet. Maar er is toch iets nog niet goed, het raam gaat schuin dicht, hangt dus een beetje scheef en sluit dus niet goed ..
Iemand een idee waar dat van komt?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop