3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
TZD Turbo heeft niet genoeg vermogen
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 04 oktober 2006 04:47 PM
  [ # 31 ]

Ik denk dat ik de uitnodiging om de turbodruk te meten met graagte ga accepteren, weet alleen nog niet wanneer precies i.v.m. onregelmatige werktijden die ik pas op vrijdag -voor de week daarna- krijg. Ik vond de uitnodiging van Bram ook zeer goed klinken maar ik wil graag meteen weten of de turbo nog goed is (of nog wat bijgesteld zou kunnen worden Very Happy ), dus: no offence Bram!

Karel: Ik heb wel eens het gas helemaal ingetrapt op de snelweg en toen trok hij redelijk traag door naar de 150. Dat was niet de top en zat ook nog niet op 4500 toeren, maar de weg waar ik reed leende zich niet om langer door te planken. Ik had zelfs stiekem het idee dat de tijd die nodig was om van 120 naar 150 te accelereren langer was dan mijn vorige bix. Die zat niet echt snel, maar wel redelijk gestaag op 160-165 en dan was er nog snelheid over. En over de v-power: wat kan er met je pomp gebeuren dan?

Marten: Het verbruik van mijn eerste tank was ongeveer 1 op 16,5. Ik heb niet echt dikke wolken gezien, maar moet toegeven dat ik er ook niet echt op gelet heb (maar meestal valt dit me vrij snel op in de binnenspiegel, waar ik vaak in kijk). Zal er eens op letten en dan weer posten.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 oktober 2006 04:57 PM
  [ # 32 ]

PB me maar of voeg me toe op MSN dan kunnen we wel eens een afspraak maken. Liefst in het weekend voor mij omdat je ‘s-avonds in het donker al weinig meer kan. Overdag door de weeks werk ik.

Een normale turbodiesel moet zeker tot de 160 wel vlot doortrekken. Acceleratie in de 5 van 120/160 is vlotter dan bijv. bij de GTI in de 5. Als je met de GTI naar de 4 teruggaat ben je geen partij meer (dan moet je een Turbo D12 inbouwen Evil or Very Mad ). Boven de 170 is de fut er wel uit, maar moet je toch binnen aftelbare tijd nog wel de 180 kunnen halen.

Als ik het zo hoor dan is ie sowieso te traag. Alleen nu nog even kijken waar het door komt.

Ik zat mij eerst te bedenken dat een turbodiesel waarvan de turbo niet veel doet best zuinig zou moeten zijn, maar juist als je hem dan gaat forceren (meer toeren draaien en doortrekken en planken) gaat ie toch wel zuipen. Dus dat verbruik zegt helaas nog niet zoveel. 1 op 16.5 is toch wel een redelijke waarde voor een gemiddeld bereden goed werkende turbodiesel. Vlot bereden zal het verbruik onder de 1 op 15 kunnen komen terwijl zuinig bereden exemplaren onder gunstige omstandigheden makkelijk 1 op 18 halen.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 04 oktober 2006 06:15 PM
  [ # 33 ]

Top! Bedankt voor het meedenken, ik zal binnenkort PB’en. Dan nu nog even, zoals beloofd, een paar foto’s:

Voorkant. Met bumperlip én mistlampen (sorry karel), waarvan links met gebarsten en gelijmd glas Surprisedops:, en zwarte chevrons. Staat mooier op donkergrijs metallic. 

Achterkant. Achterlichten een beetje donker gemaakt, op de foto lijken ze donkerder dan ze echt zijn. Zoals een zeer goede vriend van me zou zeggen: “Als je zoiets met je auto doet, ziet iedereen meteen dat je een rukker bent.”  Smile Nou valt dat best mee, ik vind het gewoon mooier als de achterlichten en dat wat ertussen zit donker is. Doordat het een stuk breder lijkt, maakt het de achterkant een stuk mooier.

En dan ook nog maar even, voor alle discussies over het wel/niet hebben ervan, een foto van de kat.

Hoop binnenkort meer nieuws te hebben!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 oktober 2006 06:25 PM
  [ # 34 ]
knäckor schreef:

Top! Bedankt voor het meedenken, ik zal binnenkort PB’en. Dan nu nog even, zoals beloofd, een paar foto’s:

Idd heel duidelijk die kat. ik neem aan dat ie vandaag met dierendag nog ff blijft zitten? Als ie flink verstopt zit kan het wel verklaren dat ie vermogen te kort komt. Meja, dat valt snel geneoeg te zien aan de turbodruk.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 04 oktober 2006 06:51 PM
  [ # 35 ]
mpostma schreef:
knäckor schreef:

Top! Bedankt voor het meedenken, ik zal binnenkort PB’en. Dan nu nog even, zoals beloofd, een paar foto’s:

Idd heel duidelijk die kat. ik neem aan dat ie vandaag met dierendag nog ff blijft zitten? Als ie flink verstopt zit kan het wel verklaren dat ie vermogen te kort komt. Meja, dat valt snel geneoeg te zien aan de turbodruk.

Heb nog geen andere pijp, dus hij blijft sowieso vandaag nog even zitten. Maar hoe dan ook, ter zijner tijd zal hij uit het bodembeeld van mijn bix verdwijnen Twisted Evil

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 04 oktober 2006 09:32 PM
  [ # 36 ]
knäckor schreef:

Met bumperlip én mistlampen (sorry karel),

Kijk, wordt er toch weer aan me gedacht - danks! Smile

Donkere Chevrons vind ik inderdaad wel iets fraaier staan denk ik. Al zou zilveren chevrons bij een image-grilletje (vind ik dan bij sommige kleuren weer mooi) misschien wel mooi staan bij deze kleur, maar het kan ook té worden. Ik heb ‘m op een ENUMR donkerblauwe break staan, da’s dan weer mijn droom Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 05 oktober 2006 12:28 AM
  [ # 37 ]
knäckor schreef:

Ik vond de uitnodiging van Bram ook zeer goed klinken maar ik wil graag meteen weten of de turbo nog goed is (of nog wat bijgesteld zou kunnen worden Very Happy ), dus: no offence Bram!

Natuurlijk, als je de turbodruk kunt opmeten, weet je al meer. Wink

Is (was) eigenlijk nog een gemis bij de BX tzd-turbo…..een turbometer of controlelampje.

Maar troost je….ik heb nu een Punto TD MET turbo-controlelampje….wat telkens even oplicht als ik (te ?) veel toeren maak…..en nu weet ik nog niks, is die censor stuk of is de druk inderdaad te hoog. Razz

De Fiatmonteur wist het ook niet zeker. Rolling Eyes (schiet mij dan maar lek)

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 05 oktober 2006 02:49 AM
  [ # 38 ]
knäckor schreef:

Top! Bedankt voor het meedenken, ik zal binnenkort PB’en. Dan nu nog even, zoals beloofd, een paar foto’s:

Voorkant. Met bumperlip én mistlampen (sorry karel), waarvan links met gebarsten en gelijmd glas Surprisedops:, en zwarte chevrons. Staat mooier op donkergrijs metallic. 

Achterkant. Achterlichten een beetje donker gemaakt, op de foto lijken ze donkerder dan ze echt zijn. Zoals een zeer goede vriend van me zou zeggen: “Als je zoiets met je auto doet, ziet iedereen meteen dat je een rukker bent.”  Smile Nou valt dat best mee, ik vind het gewoon mooier als de achterlichten en dat wat ertussen zit donker is. Doordat het een stuk breder lijkt, maakt het de achterkant een stuk mooier.

En dan ook nog maar even, voor alle discussies over het wel/niet hebben ervan, een foto van de kat.

Hoop binnenkort meer nieuws te hebben!


heey , ziet er leuk uit hoor ! Smile
de lijnen zijn wel iets strakker zo ja ... Wink die mistlampen heb ik altijd gemist, je bent er dus toch aardig op vooruit gegaan Smile  Cool

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 oktober 2006 03:33 AM
  [ # 39 ]
Bram schreef:

Is (was) eigenlijk nog een gemis bij de BX tzd-turbo…..een turbometer of controlelampje.

De TRD TURBO had wel een turbodruk-controlelampje. Vanwege de verregaande onzinnigheid ervan is dit bij de TZD TURBO wegbezuinigd. Nooit gemist, ik heb eigenlijk ook nooit gehoord van door overdruk geplofte TZD TURBO’s.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 oktober 2006 04:26 AM
  [ # 40 ]
karel schreef:
Bram schreef:

Is (was) eigenlijk nog een gemis bij de BX tzd-turbo…..een turbometer of controlelampje.

De TRD TURBO had wel een turbodruk-controlelampje. Vanwege de verregaande onzinnigheid ervan is dit bij de TZD TURBO wegbezuinigd. Nooit gemist, ik heb eigenlijk ook nooit gehoord van door overdruk geplofte TZD TURBO’s.

Hehe, je kan ook nooit genoeg turbodruk hebben Razz

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 oktober 2006 04:40 PM
  [ # 41 ]
OscarTZDTurbo schreef:
knäckor schreef:

...


heey , ziet er leuk uit hoor ! Smile
de lijnen zijn wel iets strakker zo ja ... Wink die mistlampen heb ik altijd gemist, je bent er dus toch aardig op vooruit gegaan Smile  Cool


Hey Oscar.

Ja ben erg blij met je oude auto en het is zeker een vooruitgang vergeleken met de vorige, vooral qua uiterlijk Wink 

Toen ik ermee thuiskwam heb ik mijn berging omgespit en ik had gewoon nog een dashbordkastje in het zwart liggen van een van mijn vorige bixen Very Happy net als het klepje van de radio (dat was ook kapot) en een asbak en muntenbak die gedempt opengaan (details). Ik heb ook de slotset van mijn vorige auto gemonteerd, dus kan ook weer alle deuren opendoen.

Batterijtjes voor de plip hebben me 9 euro gekost en de plip werkt weer naar behoren, weliswaar moet je goed mikken maargoed Laughing

Verder de bollen laten controleren bij Chyparse. Voorraadbol en bollen voor waren als nieuw, maar heb voor het comfort toch de voorbollen van mijn vorige laten vullen en monteren. De achterbollen zagen er erg slecht uit maar ze konden nog gevuld worden. De auto veert nu weer zoals een bx dat hoort te doen. Cool

Even heel wat anders… jouw nichtje is een collega van mij. De wereld is maar klein Razz

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 06 oktober 2006 04:50 PM
  [ # 42 ]
karel schreef:
Bram schreef:

Is (was) eigenlijk nog een gemis bij de BX tzd-turbo…..een turbometer of controlelampje.

De TRD TURBO had wel een turbodruk-controlelampje.

Vanwege de verregaande onzinnigheid ervan is dit bij de TZD TURBO wegbezuinigd. Nooit gemist, ik heb eigenlijk ook nooit gehoord van door overdruk geplofte TZD TURBO’s.

Oh….dat wist ik niet eens, dat mijn ene TRD turbo er eentje had Surprisedops:
Maar ja, als hij nooit is gaan branden kon je dat ook niet weten. Wink
(Helaas was het snel gedaan met die TRD…..spanrolsteun brak toen.) Crying or Very sad

Inderdaad heb ik ook nog nooit problemen gehad met de turbo’s van de BX diesel…ben dat soort verhalen ook nooit tegen gekomen op dit forum.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 oktober 2006 05:01 PM
  [ # 43 ]
karel schreef:

De TRD TURBO had wel een turbodruk-controlelampje.

Zelfs dit gold alleen maar voor de oudste TRD TURBO’s. Mijn oude motor was er ook zo eentje: ik heb de sensor die dat lampje zou kunnen aansturen nog wel liggen.

Wel vreem dat ze indertijd de gebruiker wilden waarschuwen tegen te hoge druk, maar de gebruiker niet informeerden over de koelwatertemperatuur. Een koelwatertemp. meter was veel nuttiger geweest.

Als ie warm is, maakt een beetje hoge turbodruk weinig uit. Als ie koud is, dan is zowat elke vorm van turbodruk en toeren maken wel uit den boze.

Als we het dan toch nog over turbodruk hebben, vind ik een meter meer nut hebben. Die vond je wel terug in de CX en XM turbodiesel. Nja, nut: het is voornamelijk nuttig als extra diagnosemiddel als er iets mis is. Verder kijk ik er zelf ook zelden meer naar (wat wel een goed teken is natuurlijk).

Profiel  
 
Gepost: 06 oktober 2006 09:49 PM
  [ # 44 ]
mpostma schreef:

Die vond je wel terug in de CX en XM turbodiesel.

op welke XM’s TurboD heeft ie dan gezeten??

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 oktober 2006 10:19 PM
  [ # 45 ]
Citroenbx schreef:
mpostma schreef:

Die vond je wel terug in de CX en XM turbodiesel.

op welke XM’s TurboD heeft ie dan gezeten??

Mijn donor 2.1 Turbo D12 XM bijv.

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook