Hallo,
zondag mijn nieuwe 2de handse C5 Break maar eens de wasstraat ingestuurd. Overal aan gedacht…..dacht ik:
[list] - Automatische ruitenwisser uitgezet
- Antenne van het dak gehaald[/list:u]
En toch nog een nachtmerrie zien uitkomen.
De beide buitenspiegels klapten alle kanten uit.
Nou ja, van helemaal ingeklapt tot helemaal naar voren geklapt.
Dit kan niet goed zijn leek me. En inderdaad ik heb nu ook problemen met het automatisch inklappen bij het vergrendelen van de auto.
Handmatig klappen beide spiegels netjes in (door het knopje te bedienen in de deur).
Maar wanneer ik de auto vergrendel met de afstandbediening sluiten alleen de rechterspiegel zich.
Hier ga ik maar eens mee terug naar de dealer dus. (nog 5 maanden garantie te gaan)
Maar hoe gaan jullie door de wasstraat? Met de spiegels ingeklapt?
(Helaas ben ik aangewezen op de wasstraat omdat er rond het huis geen plek is om te poetsen,
alleen maar smalle parkeervakken, die nog smaller zijn geworden nu er een C5 staat )
Alvast dank voor de info.
Gegroet,
Harold
Als ik in een luie bui ben, dan jas ik de C5break door de wasstraat.
Ik doe de auto op slot, waardoor de spiegels inklappen. Nooit een centje pijn gehad (knock-on-wood).....
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
robb schreef:Als ik in een luie bui ben, dan jas ik de C5break door de wasstraat.
Ik doe de auto op slot, waardoor de spiegels inklappen. Nooit een centje pijn gehad (knock-on-wood).....
idem dito hier! wagen op slot en spiegeltjes ingeklapt alhoewel ik steeds minder naar de wasstraat ga!
Met uitgeklapte spiegels gaat het ook goed hoor!
Mn leasegebak gaat enkel met de antenne eraf door de wasstraat.
De CX gaat gewoon in de wasbox, dat durf ik niet aan met al dat chroom plus je kan ook even de wielkasten fijn schoonmaken. En je voelt je voldaner
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Same here. Gewoon met spiegels uitgeklapt en antenne eraf. Wat ik alleen wel doe is niet door een wasstraat waarbij de auto stilstaat en de wasstraat “beweegt” maar door een wasstraat waarbij de auto voortgetrokken wordt door de wasstraat.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Ook ik ga door een wasstraat waar de auto wordt voortgetrokken.
Maar daar ging het dus ook mis met de spiegels.
Ik zal de volgende keer eens proberen met de spiegels ingeklapt.
Kijken of dat beter gaat.
Alvast bedankt allemaal !
Gegroet,
Harold
Ik klap ook altijd de spiegels in voor de wasstraat, dit nadat het me een keer een rechter spiegel heeft gekost met mijn XM omdat de wasstraat iets te smal was (Tja ook met de C5 blijft er niet veel ruimte over!)
Die spiegels maak ik dan met de hand wel even schoon.
C5 3.0 V6 Exclusive
Citroën history:
XM 2.0 Ambiance
BX 1.6 TGI
BX 1.4 TE
Visa 1.1 RE
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
hharold schreef:Ook ik ga door een wasstraat waar de auto wordt voortgetrokken.
Maar daar ging het dus ook mis met de spiegels.Ik zal de volgende keer eens proberen met de spiegels ingeklapt.
Kijken of dat beter gaat.Alvast bedankt allemaal !
Gegroet,
Harold
best eens een andere wasstraat proberen,want veel hangt ook af van de instelling van de borstels!! en daar durft het wel eens fout lopen!!
Overigens, wat ik wel kan aanraden zijn wasstraten met lappen ipv borstels. Zelfs de pruis gaat erdoor met zijn Mercedes, en die zijn zuinig op hun stalen rossen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik heb het niet zo op wasstraten begrepen. Mijn auto gaat steeds naar de selfcarwash voor een wasbeurt met borstel, hogedrukreiniger en hotwax.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Onze Ex-C5 ging altijd de wasstraat in. En dan wel eentje waarbij de auto stil staat en de wasstraat beweegt. Nooit geen problemen gehad… Wel altijd even doorrijden tot tussen de borstels en tussen het apparaat. Op die manier kan je zorgen dat het apparaat aan twee kanten even ver weg blijft. Vervolgens in zn achteruit tot er stop staat en klaar is kees
Xsara_Coupe
Wat heeft je spiegels inklappen voor zin als je door een wasstraat gaat? Het is toch de bedoeling dat de hele auto gewassen wordt. Of ik stuur de auto door de wasstraat, als ik geen tijd en zin heb om het zelf te doen, of ik doe het zelf. Hogedrukreiniger erbij, emmertje sop en schrobben maar, ook al wordt dat steeds moeilijker vanwege milieu regelgeving. Nog even en dan mag dat ook niet meer.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Beste oplossing: Kinderen!
Een van mijn zoons wast de c5 én de saxo altijd (zo’n 2 keer per maand). hij zet ze dan ik de was en alles! veel goedkoper en hij wordt helemaal schoon (toch best wel een goeie oplossing dacht ik zo) Moet je niet gaan denken dat mijn kinderen alleen daar voor zijn want het zijn echte schatten!
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Mijn auto gaat niet meer door de wasstraat.
1x erdoor heen geweest omdat ik vanwege lichamelijke redenen zelf niet kon wassen.
Maar nu zit er op m`n spoiler wel `n dikke kras
Ik klap mijn spiegels ook in tijdens de wasstraat. (voorgetrokken door kettingband). 1e keer ging mijn spiegel ook alle kanten op. Gelukkig niks kapot, maar schrok me dood. Nu klap ik ze in. Daardoor worden ze nog eens extra goed schoongemaakt en het glaasje is nooit vies bij mij.