Totaal aantal Berichten: 355
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
arjan_verkade schreef:
hmm..
er staat me iets van bij dat de laguna nog wel eens problemen had met een diesel blok
Maar die heeft overal problemen mee, bungelt ergens onderaan de lijst van betrouwbare auto’s!
Verkocht, helaas schade gereden!
leuk onderwerp kango niet goed waarom rijd heel frankrijk er dan mee
wat betreft de blokken in de reno die zijn zeer goed mijn safrane had 3 ton gelopen en was als nieuw er zitten er altijd wel een paar tussen die eerder kapot gaan maar citroen is daar net zo erg in
wizardwilly schreef:arjan_verkade schreef:
hmm..
er staat me iets van bij dat de laguna nog wel eens problemen had met een diesel blokMaar die heeft overal problemen mee, bungelt ergens onderaan de lijst van betrouwbare auto’s!
dat de laguna problemen heeft wil toch niet zeggen dat een heel merk slecht is want als je dan gaat vergelijken met bijv citroen met bijc5 type 1 dat is ook een rampenbak
of bij vw golf enzenz
citroenc2 schreef:bijv citroen met bijc5 type dat is ook een rampenbak
Oh ja ken anders wel veel tevreden C5 rijders
waaronder ik
maar volgens mij heeft de TO al beslist in het voordeel van de 1.9D en gaat dit draadje nu behoorlijk off-topic
Xsara_Coupe schreef:Als ik dit hier zo allemaal lees, denk ik dat het toch weer 1.9D tjes worden!
Xsara_Coupe
ronama schreef:citroenc2 schreef:bijv citroen met bijc5 type dat is ook een rampenbak
Oh ja ken anders wel veel tevreden C5 rijders
waaronder ik
maar volgens mij heeft de TO al beslist in het voordeel van de 1.9D en gaat dit draadje nu behoorlijk off-topicXsara_Coupe schreef:Als ik dit hier zo allemaal lees, denk ik dat het toch weer 1.9D tjes worden!
Xsara_Coupe
klopt de zijn op mensen die er wel tevrden mee zijn maar zou dat ook bijv niet voor de renault betekenen
tuurlijk zijn er tevreden reno rijders maar het gaat mij erom dat je de C5 als rampenbak bestempeld en dat vind ik niet juist,
franse motoren zijn altijd wel betrouwbaar gebleken.
maar bon dit is allemaal off-Topic.
de vraag is nml 1.9D of 1.6HDI .
dus ik denk dat deze op slot kan.??
ronama schreef:tuurlijk zijn er tevreden reno rijders maar het gaat mij erom dat je de C5 als rampenbak bestempeld en dat vind ik niet juist,
franse motoren zijn altijd wel betrouwbaar gebleken.
maar bon ditis alles off=Topic.
de vraag is nml 1.9D of 1.6HDI .dus ik denk dat deze op slot kan.??
klopt nog even 1 ding de lagina heeft vooral last van electra dus kwa blok is ie wel goed
niet alleen de franse hebben last van de electronica.
ik denk dat alle merken hier last van hebben, alleen bij de een hoor je het sneller van de rijders dan bij andere.
ik vind het een mooie discussie, die niet altijd makkelijk is.
De 1.6 Hdi is zuiniger, stiller en sterker, maar de levensduur is discutabel. Ik geloof gewoon niet dat zo’n 1.6 HDi, maar ook de 1.4 Hdi even lang mee gaat als de 1.9 D.
Het is niet voor niets dat de 1.9 D nog in productie blijft voor de Berlingo en dat ze bewust gekozen hebben voor de 1.6 HDi in de Berlingo en niet de 1.4 Hdi.
Ook in de Jumper stoppen ze toch echt geen 1.6 Hdi van 110 pk….nee daar zit een ‘terugeschroefde’ 2.2 HDi in van 100/120 pk, want anders kun je om de ton een nieuw blok erin gooien….
conclusie: Wil je je Berlingo oprijden…. (dus 5, 6 ton mee rijden) Koop toch maar een 1.9 D, ondanks zijn traagheid, prestaties etc .....
Renaults van de afgelopen generatie (Laguna II / Megane II / Espace IV) zijn slecht. Heeft niet met incidenten te maken. Een C5 scoort zo ongeveer gelijk met de Mondeo en Vectra, gewoon dus. Daar kan Renault van dromen.
En dat zuig ik niet uit mijn duim maar komt vanuit de lease-kant. Hoe het met Kangoo’s zit weet ik niet.
@ xsara coupé....
Ga met (desnoods met je vader) eens een ritje maken met een Berlingo en direct daarna met een Kangoo…(maakt niet uit benzine of diesel)
Ik denk dat je snel overtuigd zal zijn…
Bij mij op het werk hebben ze allebei de wagens…mocht ik voor de keus staan, ik zou het wel weten.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
@ xsaracoupe: ik maak dagelijks 200 km in mijn Berlingo 1.9d zonder enige problemen. Trekt vlot genoeg op en komt ook goed met het verkeer mee.
Verbruik rond de 1 op 15/16. Inruilwaarde? Geen idee, want ik doe hem toch niet weg!
Eindelijk een Berlingo!
Nu dit draadje in een ander topic toch weer werd aangehaald, miss wel zo netjes op de afloop hier even te melden. De keuze is gevallen op de 1.9D en wel vanuit het oogpunt van de getoonde betrouwbaarheid. Zowel in de reeds bij ons rijdende auto’s als bij anderen op het forum.
Xsara_Coupe
goede keus joh…..;
Greetz
BIG charlie
goede keus joh…..;
Greetz
BIG charlie