Ik ben er al een hele tijd mee bezig, maar nu krijgt het dan toch eigenlijk vorm.
In de voormalige werktuigenschuur die aan mijn boerderij vastzit, is nu een auto werkplaats. Met een oppervlakte van 180 m2 een leuk hobby-schuurtje dacht ik. Er zit een kantine van 20 m2 in, 20 m2 is betegelt, en er ligt 140 m2 betonvloer in. Volgende week is het beton oud genoeg om er een epoxy afwerklaag overheen te smeren. Dan komt er door de gehele werkplaats op 4.20 meter hoogte een kabelgoot, waaraan de TL-bakken komen te hangen.
Er komen 2 bruggen in, een 2 en een 4 koloms. En verder alles wat nodig is. Banden licht en balanceerapparatuur. Oliespoelbak, gereedschapskar(ren), versnellingsbaksteun, olieopvangbak, kolomboor, enz. enz.
Ik kan dus vanaf nu binnenshuis droog naar mijn werkplaats lopen.
Foto’s volgen…
Test
een natte droom voor vele hier
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
TurboTilbo schreef:Dus dan kunnen we gezellig bij jou komen klussen?
Ha ha, ja daar kon ik op gaan zitten wachten….
Ik zeg niet nooit*, maar hou ook wel van rust. En deze werkplaats is toch bedoeld om langlopende restauraties te gaan doen. En ik heb zelf genoeg auto’s staan om de komende paar jaar zoet mee te zijn.
*Alleen leden van de BX club
Test
Goed man! Das wat anders als sleutelen op het grindpad voor je stacaravan!
Jos van der Voort
TurboTilbo schreef:Kun je met een AX daar ook lid van worden?
Je mag best lid worden van de club, maar aangezien het Thijs’ private werkplaats betreft bepaalt hijzelf of je met je AX al dan niet welkom bent.
Tip: zorg voor friet-ei ballen.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Nieuwe werkplaats aan huis
Thijsvandebles schreef:Volgende week is het beton oud genoeg om er een epoxy afwerklaag overheen te smeren.
Vraagje, wat gaat zoiets eigenlijk kosten. In mijn geval gaat het om 120m2.
Maareh, goed werk man! Ik ben benieuwd naar de pics, en jaloers op je brug, die zal bij ons nog wel even moeten wachten…
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Thijs goede makker
Nee just kiddin we zijn allemaal beetje jaloers
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
patje74 schreef:Thijsvandebles schreef:Volgende week is het beton oud genoeg om er een epoxy afwerklaag overheen te smeren.
Vraagje, wat gaat zoiets eigenlijk kosten. In mijn geval gaat het om 120m2.
Maareh, goed werk man! Ik ben benieuwd naar de pics, en jaloers op je brug, die zal bij ons nog wel even moeten wachten…
120m2…Dat is 12 kuub cement als je een vloer van 10cm dik wilt hebben.
Dat is ongeveer 1300 euri. Epoxy kost 65 euri per 25m2. Dus reken maar uit.
Test
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Thijsvandebles schreef:120m2…Dat is 12 kuub cement als je een vloer van 10cm dik wilt hebben.
Dat is ongeveer 1300 euri. Epoxy kost 65 euri per 25m2. Dus reken maar uit.
Gelukkig ligt er al beton! Bedankt voor de info!
mpostma schreef:TurboTilbo schreef:Kun je met een AX daar ook lid van worden?
Je mag best lid worden van de club, maar aangezien het Thijs’ private werkplaats betreft bepaalt hijzelf of je met je AX al dan niet welkom bent.
Tip: zorg voor friet-ei ballen.
Marten heeft het juiste antwoord.
Het is niet de werkplaats van de bx-club, het is mijn eigen werkplaats.
Tevens is het magazijn van de BX club hier gevestigd. Dus vandaar de link met de bx-club.
Test
patje74 schreef:Thijsvandebles schreef:120m2…Dat is 12 kuub cement als je een vloer van 10cm dik wilt hebben.
Dat is ongeveer 1300 euri. Epoxy kost 65 euri per 25m2. Dus reken maar uit.Gelukkig ligt er al beton! Bedankt voor de info!
Ben je dus voor 312 euri klaar.
Test
Foto’s:
Aan het begin van de morgen:
De betonwagen:
Laatste stukje:
Test
Als die helemaal af is, kom ik zeker een keer kijken en toasten!
Is dat alles? Mijn werkplaats is 800m2 groot en dan heb ik nog een los staande werkplaats van 80m2.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ik heb 100 m2 grind met of zonder partytent.
Thijs chapeau! Ik ben jalo…rs
Jos van der Voort
Mooi man!
een project voor projecten!
Ben benieuwd naar het eindresultaat!