Dacht dat ik nun wel een asociaal hoog verbruik zou hebben met deze tank, veel stad, veel tussensprintjes, verder wel leukker rollen, en als het even kan dan proberen aan de rol te blijven..
Deze tank dus niet echt mijn best gedaan, toch een nette 1 op 13,8
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Vandaag is de wedstrijd officieel van start gegaan: bandenspanning weer extra gecontroleerd, ramen blijven dicht, maximaal uitrollen, niet remmen, geen verlichting aan. Ik ben klaar voor de hoofdprijs!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ha grappig, mijn route naar school is 35 KM waarvan 25 KM 80km weg en 10 km 120 km weg, welgeteld 9 rotondes..ik rijd er meen ik zo’n beetje 1 op 22…
hogervp schreef:Vandaag is de wedstrijd officieel van start gegaan: bandenspanning weer extra gecontroleerd, ramen blijven dicht, maximaal uitrollen, niet remmen, geen verlichting aan. Ik ben klaar voor de hoofdprijs!
Patrick
Vandaar dat er vanmorgen zo belachelijk veel files stonden - 5 kwartier over gedaan waar normaliter 3 kwartier voldoende zou moeten zijn….
@Ijs: 1:22 moet je prima kunnen halen met een gezonde 1900 diesel; 1:23 is zelfs mij wel gelukt, toen ik een andere route reed naar een andere bestemming. Bij 90 km/u (break) constant was het ding extreem zuinig. Ligt voor jou misschien ietsje hoger dus. Het subtiel in de verzegeling te verdraaien schroefje op de Boschpomp had daar duidelijk invloed op.
Ich bin ein Breaker
- Ami Super
Ijs schreef:Ha grappig, mijn route naar school is 35 KM waarvan 25 KM 80km weg en 10 km 120 km weg, welgeteld 9 rotondes..ik rijd er meen ik zo’n beetje 1 op 22…
Aiai, ik kan die prijs wel op mijn buik schrijven…. Meedoen IJs, gewoon doen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Ami Super
karel schreef:
Vandaar dat er vanmorgen zo belachelijk veel files stonden - 5 kwartier over gedaan waar normaliter 3 kwartier voldoende zou moeten zijn….
Wat dat aangaat hebben de Wupkes en Patrick’s op deze aard nog veel werk te verrichten Karel. Anders was je niet zolang onderweg geweest.
Patrick
ach maak je nie druk om die paar euro’s.
vandaag was ik weer op mn ouderwets niveau qua verbruik…
1 op 2,8 tot 1 op 3,1..veel meer kon ik er niet van maken met 320 PK en ik ben bang meer dan 50 ton gvw.
mvgr wupke:
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Ijs schreef:Ha grappig, mijn route naar school is 35 KM waarvan 25 KM 80km weg en 10 km 120 km weg, welgeteld 9 rotondes..ik rijd er meen ik zo’n beetje 1 op 22…
Dus dat mijn pugje (1800) diesel 10- 18 / 19 rijd met een vlotte rijstijl is dan netjes dacht ik.
Redelijk zuinig, en geen gemeur…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
- Ami Super
TurboTilbo schreef:hogervp schreef:Vandaag is de wedstrijd officieel van start gegaan: bandenspanning weer extra gecontroleerd, ramen blijven dicht, maximaal uitrollen, niet remmen, geen verlichting aan. Ik ben klaar voor de hoofdprijs!
Patrick
Lekker gevaar op de weg spelen voor die paar euro’s…
He daar TurboT, moet ik toch maar even reageren. Jij denkt dat we gevaarlijk rijden?? Welnee, dankzij ons kan jij ook nog eens doorrijden, snap dat nou. Wij houden het verkeer echt niet op. Relax man.
En na afloop vd wedstrijd gaat het gas er weer eens ouderwets op. Die aso met groot licht aan die jij dan in sneltreinvaart ziet aanstormen en vervolgens op zeer nabij afstand in de speigel van je AX ziet: dat ben ik dan waarschijnlijk.
En ga dan meteen even wat eerder naar rechts. Dank alvast!
Patrick
TurboTilbo schreef:hogervp schreef:Vandaag is de wedstrijd officieel van start gegaan: bandenspanning weer extra gecontroleerd, ramen blijven dicht, maximaal uitrollen, niet remmen, geen verlichting aan. Ik ben klaar voor de hoofdprijs!
Patrick
Lekker gevaar op de weg spelen voor die paar euro’s…
Het langzaam rijden als gevolg van al dat uitrijden levert een hoop tijdverlies en irritatie, en daarmee gevaar op. Ik ben niet de enige die zich dood ergert aan mensen die de boel verschrikkelijk ophouden door ruim voor ieder stoplicht of rotonde de voet v/h gas te halen en zo vloeiend mogelijk - maar oooo wat langzaam - de route af te leggen. Vandaag zo nog een aantal malen mensen ernstig in moeten halen, ook waar het niet mocht maar wel “kon”. Zij hadden blijkbaar geen haast, nou ik wilde toevallig gewoon dóórrijden omdat ik nog veel meer te doen had.
Ik heb maar één leven, en wil daarvan geen groter deel in de auto zitten dan strikt noodzakelijk is. Helemaal geen kwestie van stress, maar van nuttige tijdsbesteding. En kom me er niet mee aan dat hnr zo tijdbeparend is - been there done that.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:
Ik heb maar één leven, en wil daarvan geen groter deel in de auto zitten dan strikt noodzakelijk is. Helemaal geen kwestie van stress, maar van nuttige tijdsbesteding. En kom me er niet mee aan dat hnr zo tijdbeparend is - been there done that.
Leuke discussie. Ik reed vanavond weer eens tijdenlang achter zo’n Toyota Pruis die klaarblijkelijk de cruise control had aangezet en 5 min. bezig was om een auto in te halen die blijkbaar 119.5 km/h reed. Dat vind ik wel hinderlijk. Inhalen hoeft echt niet plankgas van mij, maar een “beetje” vlot vind ik wel zo aardig.
Zelf gisterenavond de Turbo D12 afgetankt. 1 op 16. Niet echt verdienstelijk deze keer, maar ook totaal niet mijn best gedaan. Er zat nog het kampeerweekend bij (heen en terug ook gewoon lekker doorgejast) en wat woon-werk.
HNR = niet langzamer dan normaal rijden.
in de veel gevallen is het juist sneller .
maar een wellus nietus discussie is niet leuk,nog leerzaam nog wenselijk.
een simpel bewijs dat het niet veel uitmaakt of je vlot rijd of aan HNR doet is mn dagelijks woon werk verkeer.
met beide rijstijlen is de rijstijd tussen de 25 minuten tot 35 minuten.
een beetje afhankelijk van het overig verkeer.
daarnaast wil ik ff melden dat ik frequent spiegel zodat ik het achterop komend verkeer niet hinder als ik weer eens de max afstand wil rollen.
mvgr wupke:die het opa rijstijl rollen ook niet als favoriet heeft.
wat een emoties toch he, in het verkeer.
betrap mezelf er ook op dat ik erg vaak aan het schelden ben in de auto.
zal nooit ( of iig erg erg zelden ops: ) agressief rijden maar dat maakt me niet minder kwaad over andermans rijgedrag.
mijn motto in het verkeer is:“wat gij niet wil dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet”...
bovendien; een auto is, verkeerd gebruikt, een moordwapen. dat zouden ze in het gerecht ook eens moeten beseffen.
bijvoorbeeld een dodelijk slachtoffer d.m.v. alcohol in het verkeer; moord met voorbedachte rade
zie je; daar gaan de emoties weer
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
hugo schreef:wat een emoties toch he, in het verkeer.
betrap mezelf er ook op dat ik erg vaak aan het schelden ben in de auto.
zal nooit ( of iig erg erg zelden ops: ) agressief rijden maar dat maakt me niet minder kwaad over andermans rijgedrag.
Geen last van schelden op anderen. Ik heb echt geen zin om me te laten opnaaien door anderen.
- Ami Super
Uitrollen is prima maar je moet natuulrijk niet de doorstroming hinderen!
Alleen als ik zeer hard ga rijden zal ik tijd winnen op mijn woon-werkafstand. Dan heb je het over maximaal een minuut of 5 , en dan alleen op de terugreis, want dan kom ik geen stoplichten meer tegen. Die minuten verschil is het me gewoon niet waard. Af en toe eens lekker het gas erop is geen probleem. Kan ik weer eens een fotootje maken ( Top van mijn ex diesel. )
Is ook best hard hoor voor een ongeblazen diesel, toch?
In de regel rijd ik relaxed en maak me niet snel kwaad. Maar dan moeten andere weggebruikers wel de ogen goed gebruiken. En richting aangeven is ook best wel handig
Want onnodig remmen/stoppen daar heb ik, begrijperlijkerwijs, een bloedhekel aan.
Patrick