GoodOldDiesel schreef:Is die 1.1 ook niet in belgie geleverd?? Dit ivm de “fiscale pk’s”
Ik heb wel eens een BX 11 in Brussel gespot (belgisch kenteken) maar ik weet niet of dit idd origineel in belgenland werd geleverd of dat een uber vrek em uit italie of portugal heeft gehaald.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Harm schreef:In Frankrijk is de BX 11 ook geleverd, net als de BX 15
BX 11 toch niet? Alleen in Italië en Griekenland.
Jeroen
Chinco schreef:De BX 15 is ook in Nederland geleverd, als BX 15 RE (break). Veel zijn er vast niet geleverd, maar ik heb er wel ooit 1 gezien op orgineel nederlands kenteken.
Groeten,
Jan
Was dat dan een antraciet grijze ?? Dan heb je mij ooit zien rijden.
Maar de mijne was een jaartje ouder dan het kenteken zei en door de vorige eigenaar naar NL gehaald.
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Blijft leuk, wéér een topic over de BX 11…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Blijft leuk, wéér een topic over de BX 11…
Ja, dat blijft lachen. Ik denk er echt serieus over om zelf een BX 11 te gaan bouwen. Op basis van een BX crisis. En dan ook echt uit te rusten met kurkentrekker, en in de kleur “verotte aardbei”...ha ha
Test
Kun je niet gewoon de motor pakken uit een AX 11?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Kun je niet gewoon de motor pakken uit een AX 11?
Yep, als het maar TU is….Of een 1124cc uit een Visa in een BX type1 (allebei 150 motoren). kan de 1360cc uit de BX in de Visa…..
Test
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
zoals thijs in het begin schreef: BX i / BX GR / BX P
De I, GR en P staan voor Italië, Griekenland en Portugal.
Absoluut niet in België...
Het is trouwens geen TU blok maar een plat blok, 150x?? of misschien andere code.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Jammer dat ik destijds geen BX 11 heb kunnen vastleggen. In Italië heb ik ze wel gezien, en naast de 15 heb ik ook een keer een 11 in Frankrijk gezien. Btw werkt Spanje ook niet met fiscale pk’s? Me dunkt dat de 11 daar ook te koop is gewpeest.
Een ff fftopic maar gisteren toch maar mooi 3 BX’en gespot, waaronder een vd laatste typen, zo een met dat Chic lettertype achter op de klep. Bestuurder reed heerlijk relaxed rond.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
is de BX 11 ook niet in Duitsland geleverd, aangezien je daar ook moest betalen naar cilinder-inhoud toen der tijd
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:is de BX 11 ook niet in Duitsland geleverd, aangezien je daar ook moest betalen naar cilinder-inhoud toen der tijd
Ik denk dat Citroën daar vanwege imago-technische redenen daar gelukkig van heeft afgezien. Een ‘11’ is echt NIET snel. (lees: een 19D met 4 man erin rijdt nog weg van een 11 met alleen bestuurder).
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
vortex schreef:is de BX 11 ook niet in Duitsland geleverd, aangezien je daar ook moest betalen naar cilinder-inhoud toen der tijd
Hier in belgie is het ook op de fiscale PK’s zoals in FR(cilinderinhoud dus), wel een andere systeem maar de basis is hetzelfde…
Waarom ginder wel en hier niet? who knows….
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:zoals thijs in het begin schreef: BX i / BX GR / BX P
De I, GR en P staan voor Italië, Griekenland en Portugal.
Absoluut niet in België...Het is trouwens geen TU blok maar een plat blok, 150x?? of misschien andere code.
In de Visa 4 cyl lagen ook 150 motoren. Exact gelijk aan de 1360cc type 1 van de BX, maar dan met 1124cc, en de motorcode was 109/5F
De volledige code van de 1360cc bx type1 motoren zijn trouwens:
-150A voor de 46kw uitvoering (Leader 4 bak)
-150CF voor de 53kw uitvoering (5 bak)
Waarschijnlijk dat het om hetzelfde blok gaat
Test
Citroenbx schreef:zoals thijs in het begin schreef: BX i / BX GR / BX P
De I, GR en P staan voor Italië, Griekenland en Portugal.
Absoluut niet in België...Het is trouwens geen TU blok maar een plat blok, 150x?? of misschien andere code.
Ik weet niet hoe je aan die wijsheid komt, maar naar mijn weten was de 1.1 motor wel degelijk een TU blok.
Edit: hier een bron:
In dit topic
http://www.yaronet.com/posts.php?s=86001
mpostma schreef:Citroenbx schreef:zoals thijs in het begin schreef: BX i / BX GR / BX P
De I, GR en P staan voor Italië, Griekenland en Portugal.
Absoluut niet in België...Het is trouwens geen TU blok maar een plat blok, 150x?? of misschien andere code.
Ik weet niet hoe je aan die wijsheid komt, maar naar mijn weten was de 1.1 motor wel degelijk een TU blok.
Edit: hier een bron:
In dit topic
http://www.yaronet.com/posts.php?s=86001
Je links gaan over diesels Marten….
Test