Zwaar stuurend Dyane.
Johannes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 29-01-2006

Gepost: 17 september 2006 11:23 PM

Beste experts, de Dyane van een kennis stuurt veel zwaarder dan mijn eend.  Het chassis is recht en waar fet in hoort te zitten zit er genoeg in.
Wie heeft er noch zugesties?
Groeten, Johannes

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 september 2006 11:41 PM
  [ # 1 ]

Hmmm, check het chassis eens. Hoe gaat de schakelpook heen en weer en zit hij in zijn neutraal-stand een beetje zoals het zou moeten zijn? (stukje opgeruwd op de plaats waar hij de buis in gaat)

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 september 2006 11:55 PM
  [ # 2 ]

Sinds wanneer merk je dat je Dyane zwaarder stuurt ? Is het iets dat plotseling gekomen is ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 september 2006 12:23 AM
  [ # 3 ]

Nog even een vraagje, wat voor banden liggen er onder? Zwaar versleten banden laten hem ook zwaar sturen.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 september 2006 12:36 AM
  [ # 4 ]

Of platte banden.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 september 2006 02:39 AM
  [ # 5 ]
Lelijke Eend schreef:

Of platte banden.

daarom zet je bij een wagen die je aan het opbouwen bent (restauratie of zo) de banden met wat overspanning, kan je hem gemakkelijk verduwen Wink

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Ramon2cv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 03-08-2003

Gepost: 18 september 2006 07:27 PM
  [ # 6 ]

meet de afstand tussen de ring en bout die hem vasthoud onder de koets!!

Profiel  
 
Johannes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 29-01-2006

Gepost: 18 september 2006 10:58 PM
  [ # 7 ]

Hallo,

volgens mij kwam dat in de loop van de tijd. De Banden zijn goede Firestone. Heb ik op 1,6 bar gevuld. De gewoone kontroles heb ik al gedaan. De volgende keer haal ik noch het afdekblik van de stuurkolom eraf en kontroleer ook de stuurstang (noem je dat ding tussen stuurwiel en stuurhuis azo?)  apart,

Bedankt en groeten, Johannes

Profiel  
 
Johannes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 29-01-2006

Gepost: 18 september 2006 10:59 PM
  [ # 8 ]
Ramon2cv schreef:

meet de afstand tussen de ring en bout die hem vasthoud onder de koets!!

er zit genoeg ruimte tussen.

Groet, Johannes

Profiel  
 
Johannes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 29-01-2006

Gepost: 12 oktober 2006 11:27 PM
  [ # 9 ]

ik weet het

de koets zat net iets te ver naar achteren op het chassis. Dus drukt de stuurkolom scheef tegen de vooringspijp.
Groten Johannes

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 16 oktober 2006 12:42 PM
  [ # 10 ]

Weet je zeker dat ie niet aan het knikken is dan?

Kijk eens naar de zijkant van je chassis, ter hoogte van de voetenbak van de koets. Als het hier wat golft (ipv een vlakke plaat), dan is je chassis langzaam aan het doorzakken.

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook