Beste experts, de Dyane van een kennis stuurt veel zwaarder dan mijn eend. Het chassis is recht en waar fet in hoort te zitten zit er genoeg in.
Wie heeft er noch zugesties?
Groeten, Johannes
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmmm, check het chassis eens. Hoe gaat de schakelpook heen en weer en zit hij in zijn neutraal-stand een beetje zoals het zou moeten zijn? (stukje opgeruwd op de plaats waar hij de buis in gaat)
Sinds wanneer merk je dat je Dyane zwaarder stuurt ? Is het iets dat plotseling gekomen is ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nog even een vraagje, wat voor banden liggen er onder? Zwaar versleten banden laten hem ook zwaar sturen.
Of platte banden.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Of platte banden.
daarom zet je bij een wagen die je aan het opbouwen bent (restauratie of zo) de banden met wat overspanning, kan je hem gemakkelijk verduwen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
meet de afstand tussen de ring en bout die hem vasthoud onder de koets!!
Hallo,
volgens mij kwam dat in de loop van de tijd. De Banden zijn goede Firestone. Heb ik op 1,6 bar gevuld. De gewoone kontroles heb ik al gedaan. De volgende keer haal ik noch het afdekblik van de stuurkolom eraf en kontroleer ook de stuurstang (noem je dat ding tussen stuurwiel en stuurhuis azo?) apart,
Bedankt en groeten, Johannes
Ramon2cv schreef:meet de afstand tussen de ring en bout die hem vasthoud onder de koets!!
er zit genoeg ruimte tussen.
Groet, Johannes
ik weet het
de koets zat net iets te ver naar achteren op het chassis. Dus drukt de stuurkolom scheef tegen de vooringspijp.
Groten Johannes
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Weet je zeker dat ie niet aan het knikken is dan?
Kijk eens naar de zijkant van je chassis, ter hoogte van de voetenbak van de koets. Als het hier wat golft (ipv een vlakke plaat), dan is je chassis langzaam aan het doorzakken.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"