2 van de 2
 < Vorige 1 2

open dak later inbouwen
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 20 september 2006 05:12 PM
  [ # 16 ]
ieksEmmu schreef:

die kun je ook openschuiven en niet alleen maar op een kier zetten?

Jep, dak klapt omhoog en kan daarna naar achteren schuiven. Mijn pa heeft zo’n ding in de Xantia en ik heb een Hollandia dak dat naar binnen schuift in de BX. Ik moet zeggen dat die Hollandia in de BX wel een stuk fijner is als die in de Xantia. Minder windgeruis, kan verder open, en het ziet er gewoon veel mooier uit.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1902

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 20 september 2006 05:17 PM
  [ # 17 ]

tsja het is niet echt schuiven wat die doet, je klapt hem open en dat opgeklapte geheel schuif ( jaja toch beetje schuiven) je dan naar achteren

http//www.open-air-feeling.com/v_products/pr_holl300_nl.php]link

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1902

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 20 september 2006 05:19 PM
  [ # 18 ]

zo’n naar binnenschuifdak is absoluut mooier… maar ja veel duurder ook…

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 20 september 2006 05:51 PM
  [ # 19 ]
eXaMple schreef:

zo’n naar binnenschuifdak is absoluut mooier… maar ja veel duurder ook…

Je hebt wel een stuk minder hoofdruimte met zo’n naar binnenschuifdak!

Bovendien zijn dat net daken die vaak gaan lekken.

Kunt beter een dakje kopen wat naar boven en naar achter kan schuiven.
Wat dus als het ware ‘op’ de dakrubbers ligt.

Edit Patje74 >> Quote gefikst, vinkje weg bij “Schakel BBCode uit in dit bericht”
@Metro2005, wil je dit zelf even veranderen in je profiel?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Kars
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127

Gepost: 15 oktober 2006 01:13 AM
  [ # 20 ]

In mijn vorige auto had ik een schuifdak, het merk was een webasto, die klapte naar boven en daarna in die stand verder naar achteren. Omdat ik daar geen airco/climatcontrol had was dat een zeer fijn open dakje…..
Nu heb ik een climatcontrol en ken de voordelen daarvan nog te weinig omdat ik de auto nog maar kort heb. Maar in dit seizoen dat de temperaturen best wel aangenaam zijn en de verwarming niet aanhoeft en de airco/climatcontrol ook niet, kan ik me voorstellen dat de optie van een open dak toch wel erg fijn zou kunnen zijn. Niet de tocht in je nek van het open raam en toch een heerlijke doorluchting van de auto.
Ik kan me heel goed voorstellen dus dat er door sommigen over gedacht wordt om een schuifdak achteraf in te bouwen. Ik ben benieuwd hoe de ervaringen zullen zijn van de mensen die het daadwerkelijk (laten) uitvoeren. En welk type het best bevalt.

en misschien ben ik wel de eerste die proefkonijn wil zijn want de voordelen vind ik best wel groot

Nu eigenaar van een Fiat Punto Evo, zonder BPM en MRB heerlijk goedkoop dieselen!!

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 16 oktober 2006 03:07 PM
  [ # 21 ]
Porsche944 schreef:

Ik zeg goed te doen, maar dat is dus uitgaande van enige handigheid. Je hoeft niet super technisch te zijn, maar wel met gereedschap om kunnen gaan. Kan je dit niet: begin er dan niet aan, want eenmaal een gat in je dak; krijg je het er wat moeilijk uit!

De afwerking is het belangrijkst, domweg zagen zonder enige bescherming tegen roest en scherpe randjes lijkt me niks.

Het mooiste lijkt me dan om het dak kleiner uit te zagen en dan de randjes beter af te werken

Maar ik heb qua afwerking geen klagen met m’n fabrieks-schuifdak

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook