Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vooral het verhaal dat er in oktober een pomp wordt geopend met de grootste diversiteit aan brandstoffen, geweldig!
Misschien is het wel een leuke uitdaging om mijn eend daarvoor om te bouwen. Dit wilde ik eerst met LPG gaan doen.
Zie ook hier…
Duur is het dus ook niet als je het zelf inbouwd.
Als je je Eend op aardgas rijdt laat je het maar even weten. Wellicht dat ik dan ook een aardgaspot in m’n Eend wil ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Hmm
Tevens te koop:
Aardgas vulstation: Vul uw aardgastank in uw auto naast uw eigen huis met een thuis vulstation. Deze fuelmaker vult in 5 uur uw auto vol.
Aansluiten op uw aardgasleiding, aankoppelen op de auto en het vulstation aanzetten.
Nieuw prijs 3200,-
Nu voor 750,-
Das wel een heel groot prijsverschil…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Moet je wel een plekkie voor de deur hebben neem ik aan?
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
René van Maren schreef:Moet je wel een plekkie voor de deur hebben neem ik aan?
Uhum… (patje mompelt iets over Fryslân… )
patje74 schreef:René van Maren schreef:Moet je wel een plekkie voor de deur hebben neem ik aan?
en een verguning
... voor ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:... voor ?
om zo ding te mogen neer zetten
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroenc2 schreef:patje74 schreef:René van Maren schreef:Moet je wel een plekkie voor de deur hebben neem ik aan?
en een verguning
Vergunning? Steekpenningen dus!
Maar zonder gekheid, als je zo’n installatie in je auto hebt kan je dus hier in de buurt tanken. Ik ben erg benieuwd naar de prijzen van dat aardgas.
En het lijkt mij absoluut een leuke uitdaging om mijn eend er op te laten lopen.
Waarom niet EERST de LPG opmaken die per definitie als afvalproduct vrijkomt bij raffinage van olie en DAN de aardgasvoorraad aanspreken?
Ik snap de hele zin van het op aardgas rijden niet. Het blijft toch altijd een niche, zeker omdat aardgas nog eens een stuk rottiger te vervoeren is dan LPG (veel lagere calorische waarde en je hebt veel hogere drukken nodig).
Daarbij komt dat ik weinig in Leeuwarden parkeer, dus heeft het sowieso weinig nut om de Turbo D12 naar aardgas om te bouwen
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
TurboTilbo schreef:En als je op ethanol of waterstof rijdt? Moet je dan wel betalen?
Jep, sterker nog, dat zou in ons bekrompen landje niet eens zonder meer mogen. Deze brandstoffen staan waarschijnlijk niet geregistreerd als brandstoffen voor het wegverkeer. Je kan ze dan ook niet op een manier verkrijgen dat er accijnsen zijn verrekend.
Er zal ongetwijffeld een manier zijn, maar dit project is gericht op aardgas.
Waarom aardgas? Omdat dit nog monder NOx uitstoot veroorzaakt. Beter voor het millieu dus.
Maar je moet je inderdaad afvragen wat uiteindelijk voordeliger is. Of LPG blijven gebruiken, wat net zolang beschikbaar is als dat er olie geraffineerd wordt, of aardgas gebruiken.
Voorlopig ben ik erg benieuwd naar de literprijs die ze gaan handteren. Want eerlijk is eerlijk, dat het millieuvriendelijker is, is leuk. Maar dat het waarschijnlijk nog een stuk goedkoper is dan LPG, da’s te gek! En dat staat bij mij voorop.
Nu we het over ethanol hebben bedenk ik mij, een eend op ethanol is niet nieuw meer. Vrij simpel naar het schijnt. Als je dat gaat combineren met een aardgas-pot, dan ben je volgens mij goed bezig.
Daarna moet ik nog een reden zoeken om in Leeuwarden te gaan parkeren, er zijn streken waar ik liever vertoef…
aardgas gaat dat per liter of per kilo
per liter is het +-10cent
per kilo +- 50 cnet wat het zou kosten
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ze zullen er aan die pomp wel wat bovenop doen denk ik. En ik verwacht dat ze de gebruikelijke literprijzen gaan aanhouden. Maar we zullen zien!