Vanmorgen toen ik me’n C4 startte kreeg ik het alarm dat de motor overhit was ,en dit bij een koudstart.Bij het stilleggen van de motor blijft de ventilator ook nog es een paar minuten doordraaien ,net alsof ik uuuren in een file heb gestaan bij een verzengde hitte. Ik zou denken dat het een defecte voeler is ofzo , maar vermits ik nogal een autoleek ben , ben ik er niet gerust op.Daarom : kan ik met een gerust hart nog de auto nemen,ondanks die alarmen en dat “stop"signaal op het db ? (ik kan pas op maandag naar me’n dealer)
Iemand raad/advies ?
thx&grtn;
kdenk idd dat het een sensor is die kapot is
kunde niet sneller naar een dealer?
GRTZ
Je hebt toch nog garantie? Gewoon de assistance dienst even inschakelen.
Die moeten je overal in Europa ter plaatse van dienst kunnen zijn.
Als je motor echt koud is (uren niet gebruikt) en het stop signaal doet zich direct na het starten voor, dan is het duidelijk dat de sensor een verkeerd signaal afgeeft.
C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG
Hello , ff een update!Zoals ik al zei bij het opstarten vd topic heb ik problemen met een alarm ivm overhitte motor ,zelfs bij koudstart!Nu ,het gaat van kwaad naar erger,nl; ik krijg de wagen momenteel moeilijk tot heel moeilijk aan de praat,en als ie dan draait is het net of hij op 3 poten aan het draaien is!Dus ik bellen naar de dealer,die wist mij te vertellen dat ze zulke gevallen nogal hebben binnengehad ,telkens een kapotte sensor en kapotte benzinepomp tegelijkertijd!weird! Ook viel het op dat het C4’s zijn van rond dezelfde periode (oktober-november 2005) ,dus heel waarschijnlijk een fabrieksfout.
Nu goed, volgende week wordt hij gerepareerd.Duimen maar!
Greetz.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 20-02-2006
- C4 (2004-heden) Berline
- C3 Picasso selextion
Heb een 16 benzine .deze is vorige week ook binnen geweest voor het zelfde probleem.
Was op weg naar het werk en lap alles aan (wel mooi al dat rood)
Garage gebeld en zijn hem komen halen.
Nieuwe sensor en alles weer Ok