




















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Mooi hoor!























Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Goed bezig Mark.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Forummers,
Ik heb nog ff een paar vraagjes.
Mijn lampje van de handrem werkt niet als ik de handrem aantrek.
Kan dit komen door de schakelaar onder de handrem dat die niet meer werkt?
Tevens kent de serie 1 een klein knopje om een viertal rode lampjes te checken of ze werken.
Jullie begrijpen dat dat bij mij helaas niet werkt. Ze branden niet alle vier tegelijk.
Een van de lampjes is van de oliedruksensor.
Deze heb ik vervangen en het lampje gaat weer uit na het starten zoals het hoort.
Alleen de andere twee lampjes naast “stop” werken niet.
Waar zou ik het in moeten zoeken.
Iemand tips suggesties hoe dit te localiseren en op te lossen?
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
markV624 schreef:Forummers,
Ik heb nog even een vraag over de bandenmaat onder een CX (Prestige) smalspoor.
Nu heb ik me laten vertellen dat 195-70-14 wel onder een smalspoor CX past. Alleen iemand anders spreekt dit toch tegen want hij zegt dat de voorbanden dan toch aanlopen. Hij adviseert toch 185-80-14 te nemen.
De laatste maat is overigens niet te krijgen bij Michelin.
Kortom wie heeft ervaring met 195-70-14 onder een smalspoor CX , loopt deze dan wel of niet aan?Groet ,
Mark
beste ik had een smalspoor prestige 2400 van 1980 en ik had er 195/70/14 XVS onder laten zetten dit was geen enkel probleem hoor de wagen rijdt er nog altijd mee rond…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
BXsport,
Ik heb net vorige week 185 Michelin Energy saver eronder laten zetten.
Sommige mensen gaven aan dat bij maximale uitslag de banden toch konden aanlopen bij een smalspoor. Als dit gezien wordt op de apk dan wordt de dame direct afgekeurd.
Overigens nog mensen tips aangaande mijn controlelampjes perikelen.
Ga de dame komende week invoeren en dan later ff laten keuren.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
markV624 schreef:
Overigens nog mensen tips aangaande mijn controlelampjes perikelen.
Dat kan zoveel verschillende oorzaken hebben, dat is moeilijk om dat zo even te verzinnen.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik neem aan dat je alle zekeringen goed hebt gecontroleerd?
Mooi spuitwerk!
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Ernst ,
De zekeringen zijn o.k.
Ik heb een aantal lampjes vervangen en dat doet wonderen alleen als je het testknopje indrukt doet hij het niet altijd.
Ik heb haar gisteren ingevoerd.
Reactie bij de rdw ooh dat zien we niet vaak hier.
Ik heb nog wel een vraagje aan jullie .
Mijn kachel wordt niet warm.
De slangen en de radiator wel. Waar zit de aansluiting van de kachelklep?
Of waar moet ik het zoeken.
Alvast dank .
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Heb ik ook gehad, kan meerdere oorzaken hebben. Je zou om te beginnen de thermostaat kunnen vervangen als dat nog niet is gedaan; dat was het bij de Familiale namelijk.
Anders kan het natuurlijk een klep zijn die niet goed open of dicht gaat. Check de klepbediening. Het kan ook nog een verstopte kachelradiateur zijn, of heb je die meteen vervangen toen je erbij kon?
markV624 schreef:Ernst ,
De zekeringen zijn o.k.
Ik heb een aantal lampjes vervangen en dat doet wonderen alleen als je het testknopje indrukt doet hij het niet altijd.
Ik heb haar gisteren ingevoerd.
Reactie bij de rdw ooh dat zien we niet vaak hier.Ik heb nog wel een vraagje aan jullie .
Mijn kachel wordt niet warm.
De slangen en de radiator wel. Waar zit de aansluiting van de kachelklep?
Of waar moet ik het zoeken.Alvast dank .
Groet,
Mark
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Ik kan inderdaad eens kijken of de kachelthermostaat defect is , waar ziet ie eigenlijk precies?
De klepbediening daar kan ik in de Haynes of in de vraagbaak niet iets over vinden alleen en globale uitbouw van de kachelunit.
Hoe zit dat precies in elkaar?
Overigens heb ik een proef apk laten uitvoeren en daar kwam aan het licht dat de achterremschijven nogal verroest waren . Op zich heel begrijpelijk na een lange stilstand van de dame.
Nu vraag ik me het volgende af zijn de remblokken en de remschijven van
onze CX-en allemaal gelijk ( smalspoor of serie 1 en 2 ).
Ik heb namelijk nog liggen nagelnieuwe schijven ( nr 95661850 ) en nieuwe Textar remblokken ( nr 95650872) . Op de remblokken staat voor CX 20 pallas en CX 25gti en CX25gti turbo vanaf bepaalde jaartallen.
Kortom zijn die wel voor alle modellen te gebruiken .
Alvast dank
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Alleen de achterremmen van een break zijn anders. Alle berlines en prestiges/limousines zijn achter en voor hetzelfde.
Mark, heeft de dame nu NL-papiertjes? Mbt de kachel die niet warm wordt; het zou ook kunnen zijn dat je het koelcircuit niet goed ontlucht hebt. Er zitten in het circuit een paar punten waar je kunt ontluchten, eventueel koelvloeistof bijvullen en vervolgens met de kachel binnen vol open de motor stationair warm laten draaien tot de ventilators aanslaan.
Kunnen we ‘r nog voor de kerst in de Hemel verwachten?
Animal triste post coitum
Serge ,
Papiertjes heb ik eind van deze week. later ff apkaatje.
Wat betreft ontluchting daar had ik ook al naar gekeken alleen
kan ik de ontluchtingsplaatsen niet vinden.
Lijkt er alleen een te zitten achter de luchtinlaat, klopt dat?
Waar zitten ze nog meer en waar zit de thermostaat precies?
Nogmaals slangen en radiateur zijn warm en de blower werkt prima.
Ik zet de kachel op de warmste stand en de motor is warm maar geen warme lucht uit de luchtmonden in de dame.
Hoop niet dat de radiator verstopt zit van de kachel.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
Waar de ontluchting op een 2400i zit weet ik niet, mischien kan iemand anders daar iets over zeggen, of je moet me ff wat foto’s mailen van het blok en de rest van het circuit. De ambu wilde ook niet warm worden van binnen en dat was met een goede ontluchting weer gefixt. De thermostaat zit tussen je waterpomp en je radiateur in, waarschijnlijk tegen de waterpomp gemonteerd.
Succes!
Animal triste post coitum
Forummers ,
Hier nog ff een foto van de dame tijdens het invoeren bij de RDW.
Ook plaats ik nog ff een link naar wat foto’s van het motorruim want ik zie de ontluchtingsplekken van de kachel maar niet. Ze wil niet warm worden.
Naar mijn idee is de thermostaat wel goed anders zouden de slangen toch niet warm worden of heb ik het verkeerd?
Wie kan me duidelijkheid verschaffen.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën