Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Mijn kachel werd op een gegeven moment ook niet echt warm meer. Toen bleek dat kleine kachel radiatortje verstopt te zijn met gruis en andere ongure objecten. Dat zou echter het laatste zijn wat ik zou checken, want dan zal je hele middenconsole etc eruit moeten.
dan ziet dat er zo uit, en toen was ik pas op de helft!
:
Zo mark, mooi geworden !! wat die ontluchtings nippels betreft, dat moet ik je helaas schuldig blijven , voorzover ik weet kan je deze toch alleen voorontluchten bij de 1e serie’s??
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
werkt de kachelkraan wel, ? als die niet open gaat word het ook niet erg warm.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
PHoskam schreef:werkt de kachelkraan wel, ? als die niet open gaat word het ook niet erg warm.
Serie 1 heeft geen kachelkraan?
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
xm'metje schreef:Zo mark, mooi geworden !!
wat die ontluchtings nippels betreft, dat moet ik je helaas schuldig blijven , voorzover ik weet kan je deze toch alleen voorontluchten bij de 1e serie’s??
Klopt Roy.
Ik heb bij mijn dame de kachelradiator flink door gespoelt met gewoon de tuinslang er kwam een lading zooi uit en sinds dien functioneert het weer naar behoren.
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 1361
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
geoarthc35 schreef:PHoskam schreef:werkt de kachelkraan wel, ? als die niet open gaat word het ook niet erg warm.
Serie 1 heeft geen kachelkraan?
Een vroege serie 1 als deze heeft wel een kachelkraan,de latere met het Bher systeem hebben die idd niet.
Kachel op zich heeft geen ontluchting.
Worden de slangen naar de kachelrad. goed warm ?
Knap werk Mark!
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Bedankt voor jullie reacties.
Dat ik dus geen ontluchtingspunten kan vinden klopt dus wel als ik het goed begrijp want die zijn er niet.
De slangen worden inderdaad goed warm.
Is het dan wellicht toch de kachelkraan.
Waar kan ik die vinden in de dame? Hoe te controleren?
Misschien kan iemand die aanwijzen op een van de foto’s die ik in een eerdere link heb geplaatst op flickr.
Het gaat inderdaad om een vroege 78-er met 2400 injectie blok.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is het verhaal achter die vage kentekenplaat?
Is dat iets wat de RDW er zelf tijdelijk op doet?
Of is dat een 1 dagsplaat zodat je naar de RDW mag rijden?
En zelf beetje grote leters gemaakt?

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Wat is het verhaal achter die vage kentekenplaat?
Is dat iets wat de RDW er zelf tijdelijk op doet?
Of is dat een 1 dagsplaat zodat je naar de RDW mag rijden?
En zelf beetje grote leters gemaakt?
ik had ook zo’n 1-dags kenteken+plaat, alleen wel even plaatje laten drukken. maar dit werkt ook.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Arjan ,
Je krijgt een eendagskenteken toegestuurd van de RDW.
Je mag zelf een kenteken maken met zwarte letters op een witte achtergrond. Dat heb ik dus gedaan gewoon op wit papier.
Wel moet het aan bepaalde maten voldoen. Tja die van mij is wat te groot uitgevallen maar dat kan de pret niet drukken.
Want op het stukje Vught - s’ Hertogenbosch kwam ik drie motormuizen tegen die heel geconcentreerd zaten te kijken naar die kunstwerkjes van mij. Overigens stak 1 van de muizen nog ff zijn duim op.
Kan iemand me nog duidelijkheid verschaffen aangaande mijn kachelprobleempje? Alvast dank.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Het si niet gezegd dat dat het probleem is, maar je koelcircuit moet echt wel 1 of meerdere ontluchtingspunten hebben. Ik wil binnenkort wel eens komen kijken, of je neemt er ff mee voor een herenritje naar de Hemel
Animal triste post coitum
Ff een update
Vandaag nog eens ff gekeken naar mijn kachelprobleem.
Ik heb de boel doorgespoeld.
Wat mij daarna is opgevallen is dat de ingaande slang goed warm is maar de uitgaande minder.
Naar mijn idee moet het dus wel de kachelkraan zijn.
Als ik de schuifregelaar in de dame op warm ( naar rood ) schuif dan hoor ik een klein tikje. Ik denk dus dat zoals men dat noemt ( als ik het goed heb )
dat de buitenkabel los zit. Het vervelende is natuurlijk dat nu de middenconsole verwijderd moet worden om dit te constateren en op te lossen.
Eerst dacht ik nog even dat het door de by-pass kwam die net voordat de slangen het schutbord ingaan zit bevestigd. Die by-pass zit erin omdat ik een kachelkraan heb als ik me niet vergis.
Nu heb ik nog een vraag over de hoeveelheid koelvloeistof die in het systeem moet. Als ik in het vat kijk dan zit het nu pakweg halfvol.
In de boeken staat dat hij helemaal vol moet zijn als de motor koud is.
Is dat niet veel te veel van het goede???
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Gisteren de dame naar de garage gebracht voor de APK.
Ik had de remschijven en de remblokken en de remslangen nog vervangen.
Tijdens de apk deed de linkerruitensproeier het niet.
Ff doorgeblazen en toen deed de linker het wel maar de rechter het niet meer .
Uiteindelijk was mijn dame toch goedgekeurd.
Toen kreeg de garage de melding : steekproef.
Ik dacht tja natuurlijk oude dame dus steekproef maar de garagist zei dat de computer dat bepaald.
Ik moest dus ff wachten op de RDW man.
Nou dat ff wachten was echt net 5 minuten en toen stond de man op de stoep bij de garage.
Uiteraard deden de sproeiers nu helemaal niets maar hij zag dat de voorruit nat was en ik meldde dat hij het daarnet wel deed.
De man van de RDW gaf nog wat aanwijzingen en de garagist moest alles klaarzetten zodat de RDW man zijn werk kon doen , b.v. assteunen
onder de brug plaatsen etc.
Uiteindelijk kwam de garagist naar me toe en meldde dat de dame ook door de RDW man goedgekeurd was. Tot 2011 een apkaatje.
Dus de dame mag nu zweven op de Nederlandse wegen
.
Dat van de ruitensproeier kan het zijn dat die niet goed werkt omdat het dekseltje van het reservoir mist en dus het pompje niet goed zijn werk kan doen?
Ik heb van beide sproeiers de slangetjes losgehaald en de sproeiertjes doorgeblazen.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën

Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Mooi mooi mooi man die Apk, wanneer gaan we haar zien??
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Gefeliciteerd!
wat betreft die sproeier, je kan toch de slangetjes lostrekken en kijken tot waar hij het wel doet? dan weet je ook of er uberhaupt opbrengst is vanaf het pompje.