2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie CX Prestige 1978 vervolg vragen vorderingen
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 18 april 2007 02:05 AM
  [ # 16 ]

mooie prestige mark, succes met het restaureren Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 19 april 2007 12:47 AM
  [ # 17 ]

Ik begin er nu lol in te krijgen om fototjes te plaatsen .

De lhm in het vat is mooi groen .
Zie foto


Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 03 december 2007 12:54 AM
  [ # 18 ]

Ik ben eindelijk weer eens bezig geweest met de restauratie van mijn CX Prestige uit 1978.
Ik heb een maand geleden de volgende werkzaamheden verricht aan de CX :
- Ik heb de brandstoftank schoongemaakt van binnen ( dame had lang stilgestaan ) .
- De brandstofslangen vervangen en een nieuwe ( 2e hands ) brandstofpomp gemonteerd , de oude was stuk .
- Tank weer gemonteerd .
- Als laatste heb ik de gehele bodem van de CX kaalgemaakt ( oude bitak verwijderd ) om te zien of er zich geen roest onder de bitak bevond . Dat was niet het geval alles zag er keurig uit .
Overigens was het echt een rotklus want de bitak zat op sommige plaatsen wel erg vast aan het chassis .

Vandaag ben ik begonnen om de carroserie te gaan schuren zodat de CX
vervolgens geheel spuitklaar kan worden gemaakt .

VRAAG :
Ik heb nog een vraag aan jullie CX rijders .
Hoe kan ik de deurgrepen verwijderen . Heb hier geen ervaring mee wellicht dat iemand van jullie me dat kan uitleggen . Hoe het bevestigd zit en hoe precies te demonteren .

Later deze week zal ik nog een paar fototjes plaatsen van de CX .

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 03 december 2007 01:05 AM
  [ # 19 ]

Als je deurpaneel er af is, zie je van binnenuit dat de handgreep met een paar moertjes vast zit.

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 10 december 2007 02:41 AM
  [ # 20 ]

Na de handgrepen en de deursloten te hebben verwijderd ben ik aan het schuren geslagen .
Ik had al eerder gezien dat de Cx Prestige indertijd een dinitrol behandeling had gehad .
Nu kwam ik tijdens het schuren een aantal rubberdopjes tegen in de portieren met de tekst “dinitrol “.

Hier een fototjevan het schuren :
[img]http://www.flickr.com/photos/8440255@N03/2098396455/in/photostream/.jpg[img]

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 10 december 2007 03:02 AM
  [ # 21 ]
markV624 schreef:

Na de handgrepen en de deursloten te hebben verijderd ben ik aan het schuren geslagen .

Hier een fototje :
[img]

Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 10 december 2007 03:14 AM
  [ # 22 ]

Expelliarmus ,

Tja , ik zit voor de zoveelste keer te kloten met die pics .
Wat doe ik nou fout , ik heb er geen jpg achter staan als ik de foto copiër .


Hier nog even een linkje van wat pics :


 

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 10 december 2007 06:00 AM
  [ # 23 ]
markV624 schreef:

Na de handgrepen en de deursloten te hebben verwijderd ben ik aan het schuren geslagen .
Ik had al eerder gezien dat de Cx Prestige indertijd een dinitrol behandeling had gehad .
Nu kwam ik tijdens het schuren een aantal rubberdopjes tegen in de portieren met de tekst “dinitrol “.

Hier een fototjevan het schuren :
[img]

Bij deze link heb je dit [img] niet nodig, ik heb er alleen maar een spatie tussen gezet é voila ze doet het, ik deed ook maar wat. Laughing

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 23 maart 2008 07:07 PM
  [ # 24 ]

Al weer een tijdje geleden heb ik het lederen interieur van de CX Prestige eens grondig behandeld .
Het leer van de voiture is alweer een 30 jaartjes oud en doordat de wagen 14 jaar stil had gestaan was het leer ook erg hard geworden .
Ik heb een aantal maanden geleden leermiddelen gekocht van Leatherique .
Dit komt uit de U.S. of A . Zie http://www.leatherique.com/  .
Door het aanbrengen van de olie wordt het leer weer soepel ook zorgt het ervoor dat het vuil uit het leer komt en dus zichtbaar wordt aan het oppervlak . De grauwe rommel kan ik weer met een ander middel verwijderen . Ook hierdoor wordt het leer weer soepeler en schoner uiteraard .
Zelfs na meerdere malen aanbrengen van de olie blijft het leer de olie als maar weer opzuigen . Het uiteindelijke resultaat is werkelijk fantastisch .
Ik zal hier nog even een paar fototjes plaatsen .

Hier heb ik op een deel van het interieur de olie aangebracht .

Hier nog even een fototje van de rugleuning van de achterbank van de CX Prestige .

Hier nog even een close up fototje van het uiteindelijke resultaat .

Mijn bedoeling was om het leer ook weer opnieuw te verven maar gezien de staat van het leer zie ik daar toch maar vanaf .


Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 maart 2008 07:11 PM
  [ # 25 ]

Verven lijkt inderdaad niet nodig. Ziet er prachtig uit.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 26 maart 2008 12:51 AM
  [ # 26 ]
markV624 schreef:

Forummers ,

Ik heb nog een aantal vraagjes over mijn Cx Prestige die ik aan het restaureren ben .

Hoe kan ik het leer op de A- stijl verwijderen . Ik hoef toch niet het
hele dashboard te demonteren Shocked
Al het laswerk is nu gedaan . Ik zal eens proberen om een paar fototjes te plaatsen . Ik heb ze al wel geupload nu moet ik ze nog hier zien te plaatsen .

mijn a stijl bekleding (berline serie2) zat gewoon met de bekende clipjes vast, die witte met een prikker (die vaak afbreken), die vast klikken in die gaten waar een zwart rond plasticje in woont.
als je het deurrubber stukje weghaald , kun je makkelijk naar binnen turen, zeker als je de stijl iets optilt. je ziet het zo.
ik masseerde die witte clipjes langzaam uit het gaatje met een schroevendraaier ertussen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 maart 2008 01:06 AM
  [ # 27 ]

Bij een serie 1 zijn die paneeltjes van metaal en buigen makkelijk. Pas dus op en doe voorzichtig. Liever langs de zijkant proberen, dan vanaf de boven- of onderkant.

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 02 april 2008 12:50 AM
  [ # 28 ]

Ik heb nog even een vraagje over de koppelingsplaten van mijn Cx Prestige.

Ik heb zelf geen ervaring met cx rijden .
Nu denk ik dat de koppelingsplaten versleten zijn , toch heb ik nog mijn twijfels .

Het volgende is er aan de hand :

Ik heb de voet op de rem en geef een beetje gas bij .
Dan laat ik de koppeling direct los en dan lijkt de koppeling hetzelfde te doen alsof hij langszaam pakt . Daarna slaat de motor af ook al geef ik gas bij .

Mijn vraag is heb ik nu een zogenaamde hydraulische koppeling in de CX ?
Ik weet dat deze in een korte periode is geleverd op de CX . Ik weet alleen niet hoe dat rijdt / werkt / aanvoelt . Of hoe het correct hoort te werken .
Wie kan me dit uitleggen ? Zijn de platen nu wel of niet versleten ?

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 april 2008 12:54 AM
  [ # 29 ]

Je weet toch wel of er een kabel aan je pedaal hangt of dat er een cilinder aan de andere kant van het schutbord zit?

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 02 april 2008 01:16 AM
  [ # 30 ]

Kort gezegd : Nee

Dus met een cylinder aan de andere kant van het schutbord dan heb ik een hydraulische koppeling ?

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
 
2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook