3 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Restauratie CX Prestige 1978 vervolg vragen vorderingen
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 april 2008 10:37 AM
  [ # 31 ]

Als achter het pedaal in het motorcompartiment geen kabel door het schutbord komt, maar als daar een cilinder zit, dan heb je een hydraulische koppeling.

Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1360

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 03 april 2008 12:12 AM
  [ # 32 ]
markV624 schreef:

Ik heb nog even een vraagje over de koppelingsplaten van mijn Cx Prestige.

Ik heb zelf geen ervaring met cx rijden .
Nu denk ik dat de koppelingsplaten versleten zijn , toch heb ik nog mijn twijfels .

Het volgende is er aan de hand :

Ik heb de voet op de rem en geef een beetje gas bij .
Dan laat ik de koppeling direct los en dan lijkt de koppeling hetzelfde te doen alsof hij langszaam pakt . Daarna slaat de motor af ook al geef ik gas bij .

Mijn vraag is heb ik nu een zogenaamde hydraulische koppeling in de CX ?
Ik weet dat deze in een korte periode is geleverd op de CX . Ik weet alleen niet hoe dat rijdt / werkt / aanvoelt . Of hoe het correct hoort te werken .
Wie kan me dit uitleggen ? Zijn de platen nu wel of niet versleten ?

Groet ,

Mark

Ik snap niet hoe je je voet op de rem houd gelijktijdig gas bij geeft en koppelt Shocked

Probeer het eens zo:
Trek de handrem goed aan en probeer te vertrekken in 4de of 5de versnelling.
Als de koppeling goed is moet de motor afslaan.

In ‘78 was bij mijn weten de hydraulische koppeling nog niet verkrijgbaar,jou prestige heeft dan de gewone kabelbediende koppeling.