5 van de 17
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie CX Prestige 1978 vervolg vragen vorderingen
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 13 augustus 2008 12:14 PM
  [ # 61 ]

Frederik ,

Bedankt voor de uitleg .

Heeft iemand nog een antwoord op de vraag of ik de radiator wel of niet moet uitbouwen om de motor en bak uit de dame te halen .

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 augustus 2008 12:23 PM
  [ # 62 ]

Dat is wel het handigst om die er even uit te halen.

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 13 augustus 2008 08:17 PM
  [ # 63 ]

Hoe krijg ik de bedrading los van de ventilatoren ?
Moet ik dan de motorbehuizing van de ventilator losdraaien Confused

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 augustus 2008 08:28 PM
  [ # 64 ]

Als het goed is zitten er ergens halverwege de draad connectoren. Zo’n pen en buis zoals je die ook aantreft in de DS. Volg de draad even vanaf de ventilator, dan zou je ze vanzelf tegen moeten komen.

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 14 augustus 2008 03:05 AM
  [ # 65 ]

Wendela bedankt .

Nou dat was me het klusje wel zeg .
Op dit moment hebben we de motor en versnellingsbak uitgebouwd .
Ook de radiator is eruit . Deze is best nog wel zwaar , de radiator is van koper .
De koppeling ging erg moeilijk van het vliegwiel af , een aantal bouten zaten erg vast .

Is het verstandig om nu ( ik erbij kan ) b.v. de remaccu te vervangen ???


Hier nog ff een sfeerimpressie van de werkzaamheden .
 

Krijg ze weer eens niet op de site geplaatst . Kijk zelf maar ff .

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 14 augustus 2008 11:23 AM
  [ # 66 ]

Er loopt een hogedrukleiding onder het blok door. Die is best wat slijtagegevoelig en met het blok gemonteerd niet eenvoudig te bereiken. Die zou je kunnen vervangen. Misschien nog wat andere leidingen, maar bollen, welke dan ook, daar kan je meestal met het blok op z’n plaats, wel bij.

Goed werk.

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 15 augustus 2008 02:00 AM
  [ # 67 ]

Wendela ,

Je tip aangaande bezemsteel vat ik niet helemaal .
Even ter verduidelijking .
As pen in de versnellingsbak die moet via de koppeling de motor in .Dan valt de behuizning van de bak weer mooi in lijn met de behuizing van de motor en kun je de beide delen weer aan elkaar zetten , toch ?
Waar pas je de bezem dan toe ? Hoe centreren ?


Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 15 augustus 2008 03:22 PM
  [ # 68 ]

De koppeling moet gecentreedr worden, voordat je hem vastdraaid. Vaak zit er een kunststof centreerpen bij. Soms wordt hij zelf gemaakt of wordt een oude prise as gebruikt, of een bezemsteel hehe. Als de koppeling niet goed gecentreerd is, zal de bak moeilijk/niet op de motor gaan.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 augustus 2008 03:32 PM
  [ # 69 ]

Inderdaad: zonder de plaat goed te centreren krijg je de bak NOOIT meer op z’n plek.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 15 augustus 2008 03:46 PM
  [ # 70 ]

Ik heb nog nooit een centreerpen of iets dergelijks gebruikt,maar centreer de koppelingsplaat op het zicht met een schroevendraaier voordat de drukgroep volledig vast gezet word.

Ik lees in je ander topic dat de motor nog in de takel hangt.
Je legt hem beter stabiel op een bank of op de grond,als je dan de bak er met 2 man recht en gelijkmatig aanschuift moet het lukken om de as in het vliegwiel te krijgen en gelijktijdig de bouten aan te draaien.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 15 augustus 2008 05:36 PM
  [ # 71 ]

Dank voor jullie antwoorden .
Uit jullie antwoorden moet ik concluderen dat we de koppelingsplaten wellicht toch niet goed hebben gecentreerd .
Losdraaien en opnieuw centreren en dan de bak erop .
Ik rij vanavond weer naar Vught en dan gaan we het weer proberen .

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 15 augustus 2008 06:32 PM
  [ # 72 ]

dat centreer ding heb ik zelf gemaakt door 2 buisjes in elkaar te steken.
de grootste was 21,3 mm uitwendig en de kleinste 15 mm.

dit past voor diesel, voor benzine is het misschien iets anders.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 15 augustus 2008 10:18 PM
  [ # 73 ]

Naar Vught vanuit Groningen!? Dat lijkt me geen pretje op geregelde basis…

markV624 schreef:

Dank voor jullie antwoorden .
Uit jullie antwoorden moet ik concluderen dat we de koppelingsplaten wellicht toch niet goed hebben gecentreerd .
Losdraaien en opnieuw centreren en dan de bak erop .
Ik rij vanavond weer naar Vught en dan gaan we het weer proberen .

Groet ,

Mark

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 15 augustus 2008 10:50 PM
  [ # 74 ]

We hebben het weer geprobeerd .
Nu voor de zekerheid middels een steel van een veger ( deze exact op maten gemaakt van koppeling en vliegwiel en nog lukt het niet .
Ook gisteren dachten we al dat de koppeling goed zat nu moet hij goed zzitten en wil het nog niet .
Weer tot ongeveer 2.5 cm en de pri as draait ook mee dus moet het goed zitten , maar de laatste 2.5 cm gaan niet .

Ernst Groningen - Vught rij ik niet elke dag ben hier nu een week .
Ernst kun je me wellicht helpen ( of andere )jij woont in s hertogenbosch .
je kunt me een pb tje sturen .
Alvast dank

ik begrijp het niet meer .

groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 16 augustus 2008 01:06 AM
  [ # 75 ]

Heb je het vliegwiel ook al eens wat verdraait,als de vertanding niet in elkaar valt word het ook niet wat.
In sommige gevallen willen er wel eens braampjes aan de vertanding van de plaat zitten,wegvijlen.
Weet je 100% zeker dat je het juiste type koppeling hebt.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
 
5 van de 17
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook