Hubnut heeft weer een bijzonder museum bezocht.
Grtz,
Maurice
C4 B7 1.6 VTi Automaat
KGN Bourrasque Metallic
ORGA 12568
Totaal aantal Berichten: 11765
- Xantia TD SX
Een 1992er XM die niet wil starten. In Newton, Kansas, USA!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben benieuwd of er een 2de filmpje komt dat de XM weer rijdt en hij erachter komt wat Diravi is
- Xantia TD SX
Dat tweede filmpje is er inmiddels:
Heeft even geduurd… Maar laten we eerlijk zijn, onderdelen voor een XM regel je in de VS niet zo makkelijk als hier. Dus laten we vooral blij zijn dat de Wizard er spullen voor heeft weten te organiseren en dat er dus een follow-up is.
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- CX 25 GTi Turbo 2
Volgens mij zijn er nu weinig specifieke XM onderdelen nodig geweest, voornamelijk brandstofslangen en wat bedrading.
Brandstofpomp of transistor is op onderdeelnummers makkelijk via internet te krijgen en niet specifiek XM.
Het wordt inmiddels wel wat eentonig dat hij altijd zo loopt te zeuren dat klanten niet begrijpen waar het werk in gaat zitten en dat ze niet zoveel willen betalen.
Het is altijd beter een Toyota te kopen want die zijn goed, maar de nieuwe modellen ook niet meer en de goeie Toyota’s worden inmiddels ook oud en gaan ook stuk…
- Xantia TD SX
Ja, maar je moet je ook voorstellen dat-ie aan auto’s werkt die daar behoorlijk exotisch zijn en waar hij met regelmaat een storing aan kan oplossen die een ander er niet meer uit krijgt. Met daar tegenover een redelijk aandeel (potentiële) clientèle die de complexere ingrepen ziet alsof ‘t werk aan een ‘59 Chevrolet Biscayne betreft (en dus niet eens een luxe versie) en dus gaan steigeren als er een keer een klus bij is die meer dan een uurtje arbeidsloon op de factuur laat verschijnen.
That said, er zijn er hier te lande ook genoeg die prima rekening zouden mogen houden met hoe hard de urenteller gaat ratelen als je met een ‘onoplosbare’ storing aan komt zetten.
In ieder geval heeft-ie, spoiler-alarm, die XM weer aan de praat gekregen. Dat is alvast goed nieuws!
Derk
- CX 25 GTi Turbo 2
Je kan het publiek ook meenemen in het verhaal en hoe het opgelost is, dat doet hij natuurlijk wel maar het continue herhalen van kosten en hoe lang alles duurt is daar gewoon een afleiding bij.
- Xantia TD SX
Is ook een soort van reclame, denk ik. Want die auto staat, naar wat ik begreep, straks bij Euroasian Bob te koop voor een knappe prijs en dan is het wel lekker dat die weer kan laten zien dat kosten noch moeite gespaard zijn om het ding werkend/rijdbaar af te leveren. En dat er iemand is die zo’n exoot ook weer aan de praat krijgt als-ie ophoudt werkend/rijdbaar te zijn.
Derk
- Xantia TD SX
Meer over Citroën uit de USA: een design-analyse van de DS.
Derk
- CX 25 GTi Turbo 2
Meestal heb ik niet al te hoge verwachtingen van met name Amerikanen die het over een DS hebben, maar dit stelde zeker niet teleur.
Erg interessant hoe een echte designer er tegenaan kijkt en hoe dat uitgelegd wordt met lijnen en waar het gewicht optisch zit. Leuke video
Een CX zou ook leuk zijn, want vanuit een design optiek is dat ook interessant, ik denk dat je ook prima kan uitleggen met die 3 lijnen.