Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik ben van plan om een nieuwe autoambulance te kopen. Steeds dat huren ben ik zat van. Als je hem nodig hebt dan is ie er nooit en het kost best nog wel veel. 2e hands is geen optie , bijna allemaal afgeragd.
Nu is mijn vraag wat is het merk waar jullie de beste ervaring mee hebben , als er 1 gehuurd moet worden . Ik bedoel o.a. hiermee dat er ook een Citroen op moet kunnen als ie niet loopt , dus in de laagste stand. En daar ben ik er nog niet veel van tegen gekomen.
Re: Autoambulance
citro-power schreef:Ik ben van plan om een nieuwe autoambulance te kopen. Steeds dat huren ben ik zat van. Als je hem nodig hebt dan is ie er nooit en het kost best nog wel veel. 2e hands is geen optie , bijna allemaal afgeragd.
Nu is mijn vraag wat is het merk waar jullie de beste ervaring mee hebben , als er 1 gehuurd moet worden . Ik bedoel o.a. hiermee dat er ook een Citroen op moet kunnen als ie niet loopt , dus in de laagste stand. En daar ben ik er nog niet veel van tegen gekomen.
Met troentjes heb je idd vaak problemen met bodemspeling, is zo’n kanteltrailer geen oplossing ?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ja , dat is wel een oplossing maar zijn vaak heel wat duurder dan en gewone met rijplanken.
Maar mooi en ideaal zijn ze wel die kniktrailers
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
kijk eens op http://www.rieske.com dat is mijn hobbyplek
gr bob
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Kun je er geen langere oprij platen bij nemen? Die standaard dingen zijn vrij kort…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
GoodOldDiesel schreef:Kun je er geen langere oprij platen bij nemen? Die standaard dingen zijn vrij kort…
Dat is het probleem ook , je kunt die knik net niet maken. Langere oprijplaten kunnen ze vaak er niet bij leveren en om nou welf te gaan knutselen met een nieuwe trailer
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
1800es schreef:kijk eens op http://www.rieske.com dat is mijn hobbyplek
gr bob
Staat op het lijstje om langs te gaan binnenkort , bedankt.
ik zou gaan voor een maatgemaakte MASTA uit Sint Oedenrode.
die heeft een bestaand model, alwaar de vloer tussen de wielen zit (dus laag).
hierdoor heb je voldoende aan een verlengde klep om de auto ero te rollen, ook als deze de beruchte LAAGSTE STAND heeft.
naast dit is er de mogenlijkheid om in de wielspoor verlengde van de aanhanger , zowel voor als achter ,om kisten aan te brengen, alwaar je spanbanden en dergelijk materiaal in kan bewaren.
los van dit alles, is het ultra laag zwaartepunt, erg prettig om mee te rijden.
geen kolos die op je haak beukt, maar een vrolijk volgend aanhang span..
mvgr wupke:die (als hij zn zaak nog had,er een had bestelt).
Cluistra in Veenendaal.
Op m’n werk komen alle aanhangers hier vandaan en ik maak er met m’n werk en prive dankbaar gebruik van!!!
Gebruik zelf altijd een ambulance met de laatste meter verlaagd, zit dus een knik in. Lange oprijplaten worden in de aanhanger weggeschoven. Een BX in z’n laagste stand (LHM-loos) gaat er dan net op.
Of gewoon je BX zó onderhouden dat deze nooit LHM loos staat…
Mij lijkt een ambu met een knik plateau wel wat….Nee wacht: een oprijwagen, nog beter.
Test
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik zat zelf hier aan te denken , alleen nog kijken of er inderdaad een Citroen opgereden kan worden in de laagste stand.
http://www.westhoffaanhangwagens.nl/product_info.php/cPath/43/products_id/76
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Thijsvandebles schreef:Of gewoon je BX zó onderhouden dat deze nooit LHM loos staat…
Mij lijkt een ambu met een knik plateau wel wat….Nee wacht: een oprijwagen, nog beter.
Ja , een oprijwagen is inderdaad mooier maar het moet ook allemaal onderdak en dat is vaak het probleem. Maar een mooie CX tissier….
ik zou je willen adviseren om toch eerst even contact op te nemen met MASTA.
omgerekend de prijs die ik destijds zou moeten betalen voor een lowdeck ambu met de vloer TUSSEN de wielen, scheeld het niet veel met wat jou idee zou moeten kosten.
de clou van masta is ,dat ze met bestaand rollend materiaal werken, dus chassis ed, en dat aanpassen naar jou wensen , en aangezien vaak die wensen overeen komen, is veel al universeel klaar,en dus vrij eenvoudig op de nieuwe wagen te maken.
vandaar dat maatgemaakt echt niet gek veel duurder is ,dan een standaard eenheidsworst.
en wat ik ook als eis had, was het mogenlijk zijn van oprijden met een ultra lage CX , dus bodemvrijheid van max 5 cm ,moest erop kunnen.
en dat kon, zelf zonder extra lange oprijplaten, gewoon het hek van 1,mtr plat en erin lieren (of rijden).
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
kreazyV8wuppo schreef:ik zou je willen adviseren om toch eerst even contact op te nemen met MASTA.
omgerekend de prijs die ik destijds zou moeten betalen voor een lowdeck ambu met de vloer TUSSEN de wielen, scheeld het niet veel met wat jou idee zou moeten kosten.
de clou van masta is ,dat ze met bestaand rollend materiaal werken, dus chassis ed, en dat aanpassen naar jou wensen , en aangezien vaak die wensen overeen komen, is veel al universeel klaar,en dus vrij eenvoudig op de nieuwe wagen te maken.
vandaar dat maatgemaakt echt niet gek veel duurder is ,dan een standaard eenheidsworst.en wat ik ook als eis had, was het mogenlijk zijn van oprijden met een ultra lage CX , dus bodemvrijheid van max 5 cm ,moest erop kunnen.
en dat kon, zelf zonder extra lange oprijplaten, gewoon het hek van 1,mtr plat en erin lieren (of rijden).mvgr wupke
O.K. , ik zal er eens langs gaan. Het is niet echt hier in de buurt , vandaar.
Je kunt trailers genoeg kopen , maar echt lage niet en er moet zo nu en dan een Citroen op die het niet meer doet…
Die ik op het oog had waar ik de link van gepost had is trouwens ook erg laag ondanks de wielen onder de bak.
Wat het voordeel van de wielen onder de bak is dat ie niet erg breed word en dat heb je wel vaak als de wielen naast de bak komen.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Wat me net te binnen schiet :
Is het niet zo dat als de wielen naast de bak hebt dat je de deuren niet meer open kunnen bij een Citroen in de laagste stand :
Ik heb dit een keer meegemaakt bij een GS die ik gekocht had. Ik reed hem de trailer op , handrem erop en in de versnelling , op de terugreis is de GS in ruststand gezakt en zie hem dan er maar weer eens vanaf te krijgen als het portier niet meer open wil
Ik wil dan ook niet over 1 nacht ijs gaan en er goed over nadenken. Om er zo 1 te kopen zijn ze me te duur voor.
Daar komt ook nog eens bij dat de meeste trailers 3000 kg laadvermogen hebben terwijl ik genoeg heb aan 2000 kg.
ik zou zeggen,,,, bel ze eens op.
mvgr wupke.