Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
klopt, dat is vaak een probleem.
De trailer die ik altijd huur is van een citroen garage.
Het is een hydraulisch kantelbare Brenderüp.
Mooi ding, zeer stevig, ligt super baanvast.
Probleem: Gewone wielen dus auto tussen de wielen dus deuren geraken niet open…
Als je em kantelt staat ie redelijk stijl, wat als gevolg heeft dat je er met “serieuze” snelheid moet oprijden om boven te geraken…
Dan moet je het ding laten zakken(alleen héél moeilijk dus).
Dan moet je de auto in de laagste stand zetten en snel de deur toe gooien…
De auto mag dus niet in versnelling of op handrem gezet worden want je kan er niet aan….
afladen is gewoon kantelen en de lier laten aflopen.
Als je een trekhaak hebt zit ie dus tegen de grond vast…
goed ding maar verre van praktisch.
zoals wup al zei, één waar de auto tussen de wielen staat ligt goed op de weg. Maar ik zou toch 1 nemen met kleine wielen, alles boven de wielen, géén railings(of kleintjes) en met een lange plateau of semi uischuifbare platen zodat de op en afrijhoek kleiner word.
als ik is snel effe zoek zoiets dus:
Link
Link
Als je hierbij de spatborden anders maakt kan je wel instappen als ie gekanteld is
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Een kanteltrailer is inderdaad ook niet handig als je alleen bent want je moet hem weer hydrolisch laten zakken , en als de handrem dan niet lekker werkt
Ik denk dat ik wel 1 neem met de wielen onder de trailer , heeft toch meer voordelen. Het is dan ook niet erg als je een klein plankje onder de rijplaten moet leggen om de “hoek’” te krijgen om een Citroen in de laagste stand erop te krijgen , het moet echter geen complete stellage worden.
Het voordeel is dat ze relatief smal zijn , geen railing hebben , en goed achter de auto ligt.
Ik moet het maar eens proberen bij een bereidwillige aanhangerboer om er een Citroen op te rijden in de laagste stand.
Beter een paar keer voor niets proberen dan een verkeerde aanschaffen
Maar een nadeel in het algemeen is dat ze bijna allemaal 3000 kg mogen hebben , daardoor stugge assen hebben wat weer niet lekker rijd als ie leeg is. Hij bokt en klapt dan meer dan een 2000 kg versie weet ik uit ervaring met leen ambulances.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
[offtopic] net ontdekt dat de C8 1850kg mag trekken, ik doe dat ding NOOIT weg [/offtopic]
Vele trailers zijn +- 2.7Ton, dan zit je allicht beter.
ik geef je 1 gouden raad, laat er AL-KO assen onderzetten!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(of zoek er 1 met…)
we hebben een gewone stalen aanhanger, met alko as.
Ding mag theoretisch 500 maar praktisch 1000kg hebben.
Kan je verzekeren, die aanhanger beweegt NIET, ding plakt tegen de baan waar je andere karretjes vrolijk een halve meter in de lucht ziet vliegen…
En als je me niet gelooft komt je maar is proefrijden
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Citroenbx schreef:[offtopic] net ontdekt dat de C8 1850kg mag trekken, ik doe dat ding NOOIT weg [/offtopic]
Vele trailers zijn +- 2.7Ton, dan zit je allicht beter.
ik geef je 1 gouden raad, laat er AL-KO assen onderzetten!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(of zoek er 1 met…)we hebben een gewone stalen aanhanger, met alko as.
Ding mag theoretisch 500 maar praktisch 1000kg hebben.Kan je verzekeren, die aanhanger beweegt NIET, ding plakt tegen de baan waar je andere karretjes vrolijk een halve meter in de lucht ziet vliegen…
En als je me niet gelooft komt je maar is proefrijden
Klopt , ben ik helemaal mee eens. Je moet een goed merk as (sen) hebben en trekkop. ALKO is goed , BPW of KNOTT ook.
Ik kom niet proefrijden , ik geloof je want ik heb zelf ook een dekselwagen van Hapert van 2 bij 1 meter met een BPW as . Die gebruik ik voornamelijk als bagagewagen in de vakantie en rijd daar hoofdzakelijk snelweg mee. Snelheden rond 120 is geen probleem , 160 tijdens inhalen ook niet
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Klopt, als ik autostrade doe met dat ding is 150-160 idd geen probleem…
wel lache, chauffeur ingehaald door aanhanger :schater
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:Klopt, als ik autostrade doe met dat ding is 150-160 idd geen probleem…
wel lache, chauffeur ingehaald door aanhanger :schater
zo ben ik eens snel thuis gekomen toen ik een dak van een DS was gaan halen
trouwens je hebt PB voor die transporter
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
paso schreef:Citroenbx schreef:Klopt, als ik autostrade doe met dat ding is 150-160 idd geen probleem…
wel lache, chauffeur ingehaald door aanhanger :schater
zo ben ik eens snel thuis gekomen toen ik een dak van een DS was gaan halen
trouwens je hebt PB voor die transporter
en toen zagen de vriendelijk zwanen een 2kleurige C15 afkomen :schater
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
als je die ambulance meer dan occasioneel zou gebruiken kan ik je maar één ding advizeren .
een vaste wagen met laadvlak onder een hoek , als je dan je opritten uitlegt heb je GEEN knik waar je kan blijven achter hangen .
Het enige dat je moet doen is de wagen stevig vastmaken
Heb er zo een jaren gehad en is gewoon niet te vergelijken met een aanhanger combinatie .
Voordeel tegenover een aanhanger zijn veelvoudig : geen ZWARE wagen nodig om te trekken , die dat ook nog MAG .
Kort en makkelijk manouvreerbaar . Geen probleem met slingeren bij spoorvorming ( weet daar alles van met die goede Belgische snelwegen) .
Kan je zelf maken op een bestaande lichte vrachtwagen ( ja Citroen wordt dan wat moeilijk )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
wbogaerts schreef:als je die ambulance meer dan occasioneel zou gebruiken kan ik je maar één ding advizeren .
een vaste wagen met laadvlak onder een hoek , als je dan je opritten uitlegt heb je GEEN knik waar je kan blijven achter hangen .
Het enige dat je moet doen is de wagen stevig vastmakenHeb er zo een jaren gehad en is gewoon niet te vergelijken met een aanhanger combinatie .
Voordeel tegenover een aanhanger zijn veelvoudig : geen ZWARE wagen nodig om te trekken , die dat ook nog MAG .
Kort en makkelijk manouvreerbaar . Geen probleem met slingeren bij spoorvorming ( weet daar alles van met die goede Belgische snelwegen) .
Kan je zelf maken op een bestaande lichte vrachtwagen ( ja Citroen wordt dan wat moeilijk )
Walter
Een oprijwagen is zeer mooi en praktisch maar geen optie voor mij. Ik gebruik hem niet vaak en de vaste kosten zijn hoog , wegenbelasting , verzekering onderhoud enz.
Tevens heb ik een prima trekauto die hem mag trekken en daar moet ik zo en zo al de vaste lasten van betalen.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Koop er 1 waarvan de vloer dicht is, dus niet alleen een paar rijplaten, dan kan er ook eens wat anders erop.
Wielen ernaast heeft dat ding wat ik leen ook, maar in amsterdam moest somige stukken over de stoep omdat de weg te smal was. lees dat kreng is 2,5 meter!
En dat achter een Xantia 2.0 automaat….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
GoodOldDiesel schreef:Koop er 1 waarvan de vloer dicht is, dus niet alleen een paar rijplaten, dan kan er ook eens wat anders erop.
Wielen ernaast heeft dat ding wat ik leen ook, maar in amsterdam moest somige stukken over de stoep omdat de weg te smal was. lees dat kreng is 2,5 meter!
En dat achter een Xantia 2.0 automaat….
Dat is ook de bedoeling dat de vloer dicht is , altijd makkelijk ergens anders voor.
De wielen moeten er inderdaad niet naast staan i.v.m. de breedte. Kan wel maar dan moet je er een bestelbus of terreinwagen ervoor zetten , en die heb ik niet.
Ik moet me behelpen met een XM V6
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Met de wielen ernaast heb je heel veel problemen bij spoorvorming in de baan .
Of bestaat dat niet in Nederland ???
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
wbogaerts schreef:Met de wielen ernaast heb je heel veel problemen bij spoorvorming in de baan .
Of bestaat dat niet in Nederland ???
Walter
Ik denk net zoveel als in Belgie
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
wbogaerts schreef:Met de wielen ernaast heb je heel veel problemen bij spoorvorming in de baan .
Of bestaat dat niet in Nederland ???
Walter
Dat is weer andersom, met de wielen eronder heb je er veel last van. want dan rijd die met 1 wiel in het spoor en met het ander wiel er net naast, dan vliegt die van het eene spoor naar het andere.
Met de wielen ernaast is die gelijke breed als een truck / camion en rijd die keurig in de tramrails…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
http://www.brianjames-europe.com/nl/default.html
De beste trailers voor vervoer van hydraulisch geveerde Citroens vind je hier Frank.
Ajeto!!!