Onlangs heb ik een koprevisie doorgevoerd en als bijkomend effect bleek opeens dat de motor valse lucht aanzoog ergens bij de carburateur.
Waarschijnlijk bij de voet.
Omdat de auto toch al zo nu en dan wat stotterde bij constant rijden heb ik besloten een nieuwe solex carburateur te plaatsen.
Het stotteren lijkt over, maar ik heb nu wel 2 nieuwe probleempjes.
1. Als de auto een dag heeft stilgestaan lijkt het of mijn vlotterkamer leeg is, want ik moet 3 a 4 keer starten voordat ze aanslaat en ook blijft lopen.
2. Niet elke keer, maar wel vaak dieselt de motor (soms bijna even vol gas) na, na het uitzetten.
Het gaat hier om een replica (gloednieuw) van de originele solex carburateur (bouwjaar auto 1960). Beide problemen lijken mij iets te maken te hebben met de vlotternaald en/of kamer, maar ik sta open voor suggesties in andere richtingen.
Trouwens het valse lucht zuigen is nog niet over, dus ik zal de carburateur en de voet nog eens los schroeven en de pakkingen insmeren met wat afdicht spul voor pakkingen.
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Een gare benzineslang, poreus of aan de einden slecht?
Het zou verklaren:
- dat je het nu hebt, je hebt er immers aan gerommeld
- Het moeilijke starten (zuigt lucht mee)
Corrosion sympa!
Freek1971 schreef:Een gare benzineslang, poreus of aan de einden slecht?
Het zou verklaren:
- dat je het nu hebt, je hebt er immers aan gerommeld
- Het moeilijke starten (zuigt lucht mee)
Als ik binnenkort de kop voor de 2e keer kan natrekken (nog 200 km rijden), zal ik tevens de benzineslang eens nader onderzoeken. Ik hoop maar niet dat de slang lek is, want dan spuit de benzine eruit lijkt mij.
Ik zal ook het deksel van de vlotterkamer eens losschroeven. Ik verwacht een vlotternaald met een braampje eraan te vinden of zo.
Ik hou jullie op de hoogte.
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Dat eruit spuiten gebeurt in de slang tussen tank en pomp niet, omdat daar onderdruk heerst. de brandstof wordt immers aangezogen. Op die manier kan er ook lucht in de slang komen dat, zoals gezegd, voor startproblemen kan zorgen. Oude Skoda’s (jaja, roept u maar! ) hebben dat probleem heel erg, zonder dat lekkage optreedt.
Maar… het was maar een eerste idee. Het klinkt echt als een “speur-storinkje”.
Corrosion sympa!