ik ben aan het kijken voor een andere auto.
heb nu een ZX en wil natuurlijk Citroen bijven rijden. Nu is mijn oog onder andere gevallen op een Xsara Break hier uit de buurt.
het is wel een type1 maar z’n KM’s zijn wel lekker laag. het is een 1.8 16v EXCLUSIVE. bij de dealer staat er bij dat hij mistlampen heeft. maar die zie ik niet op de auto.
wat zijn de uitvoeringsspec’s van een EXCLUSIVE ?
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 21-02-2005
- Xsara Picasso 1.6i 16v Image
deze?
daar zitten geen mistlampen in.
kijk eens op de site van Citroen Nederland mbt de uitrustingen.
Gr, Martijn
Volgens mij kun je voor die prijs ook een fase II op de op tikken.
weet ik.
ben ook aan het inventariseren.
kilometerstand is wel lekker laag van deze, 66.000 km. dat kan natuurlijk ook weer negatief zijn, maar is toch altijd een belangrijk detail.
Het voordeel voor mij tov een andere Xsara is dat deze hier in de buurt te koop staat. over de prijs valt altijd te handelen. met of zonder inruil. morgen komen ze iig met een aanbod met inruil van de ZX.
deze heb ik ook geinventariseerd
maar is een beetje uit de buurt voor mij.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
als ik zou moeten kiezen ging ik voor de eerst
500 duurder maar bijna 60000 minder gelopen (dat zijn dure kilometers)
de eerste heeft meer vermogen.
het enige wat voor de 2e spreekt is het leeftijds verschil maar als dat alles is.
ik zou het wel weten hoor grin grin
groet mark
maar nu even de belangrijkste vraag:
wat zijn de exacte basis uitrustingsspec’s van een Exclusive??
dit komt van autotrader.nl.
ALGEMEEN
nieuwprijs € 20.470
afleveringskosten n.v.t.
wegenbelasting 3mnd € 85 - € 100
carrosserie 5-deurs, stationwagon
transmissie 5 v, hand
brandstof benzine
algemene garantie 1 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie 6 jaar
introductie mei 1999
einde september 2000
MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1761 cm3
boring x slag 83,0 x 81,4 mm
compressieverh. 10,4:1
max. vermogen 82 kW (112 pk)
5500tpm
max. koppel 155 Nm
4250tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld
ONDERSTEL
aandrijving voor
wielophanging voor onafh., McPherson
wielophanging achter onafh., dwarsarmen
vering voor schroefveren
vering achter torsiestaaf
stabilisator voor ja
stabilisator achter ja
remmen voor gev. schijven
remmen achter schijven
bandenmaat 185/65TR14
draaicirkel 10,7 m
MATEN & GEWICHTEN
lengte 4,35 m
breedte 1,70 m
hoogte 1,43 m
wielbasis 2,54 m
spoorbreedte voor 1,42 m
spoorbreedte achter 1,43 m
massa leeg 1125 kg
max. toelaatbare massa 1670 kg
laadvermogen 545 kg
aanhanger geremd 1100 kg
aanhanger ongeremd 610 kg
kogeldruk 70 kg
dakbelasting 100 kg
inh. bagageruimte 517-1412 l
inh. brandstoftank 54 l
PRESTATIES
topsnelheid 196 km/h
acceleratie 0-100 km/h 11,1 s
verbruik binnen beb. kom 12,1 l/100km
verbruik buiten beb. kom 6,4 l/100km
verbruik gecombineerd 8,4 l/100km
CO2 uitstoot 201 g/kmVEILIGHEID
ABS-remsysteem ja
remkrachtverdeling nee
remassistentie nee
airbag bestuurder ja
airbag passagier ja
zij-airbags ja, voor
hoofd/gordijnairbags nee
tractiecontrole nee
stabiliteitsregeling nee
COMFORT
centrale deurvergrendeling ja, met afstandbed.
keyless entry nee
elektrische ramen ja, voor & achter
stuurbekrachtiging ja
cruise control nee
airconditioning ja, automatisch
links/rechts gesch. temperatuurreg. nee
parkeersensor nee
INTERIEUR
hoogteverstelling stoel ja, bestuurder
lendensteun stoel ja, bestuurder
elektrische stoelverstelling nee
verwarmde stoelen nee
sportstoelen ja
met leer bekleed stuur nee
verstelbaar stuur ja, hoogte & diepte
leren bekleding nee
hoofdsteunen achter ja
neerklapbare achterbank ja, in delen
middenarmsteun ja, achter
automatisch dimmende binnenspiegel nee
leeslampje(s) nee
verlichte make-up spiegel nee
regelbare dashboardverlichting ja
toerenteller ja
dagteller ja
koelwatertemperatuurmeter ja
buitentemperatuurmeter ja
boardcomputer nee
audioinstallatie ja
stuurwielbediening voor audio ja
navigatiesysteem nee
EXTERIEUR
interval ruitewisser ja, regelbaar
lichtmetalen velgen € 635
schuif/kanteldak nee
metallic lak € 329
meegespoten bumpers ja
getint glas ja
elektrische spiegels ja, en verwarmd
inklapbare buitenspiegels nee
mistlampen voor ja
automatisch inschakelende verlichting nee
xenon koplampen nee
koplampsproeiers nee
inbraakalarm nee
dus staat bij mistlampen JA.
alleen de 1.8 en de 2.0 zijn als exclusive uitgevoerd.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Ben je specifiek op zoek naar een bepaald model van de Xsara?
Anders heb ik hier nog wel een leuk lijstje voor je.
Succes!
ben sowieso op zoek naar een Break en minimaal een 1.6 (16v) of 1.8 (16v) ivm de caravan.
heb ze zo allemaal al een keer gezocht op de div auto site’s. ook hier op de site staat een mooie break te koop.
die is al helemaal af; velgen spoiler.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
als er geen mistlampen inzitten vraag ik me af of het wel echt een EXCLUSIVE is
qua motor vermogen scheelt uit me hoofd 2 pk, en dan is de 1.6 16v sneller in de sprint. (ondanks 2 pk minder)
op de snelweg zal de 1.8 16v misschien het voordeel pakken, maar daar heb ik nog nooit mee gereden.
wij hebben hier zelf thuis ook een break BONHEUR.
ik denk dat BONHEUR nog luxer is als de type 1 EXCLUSIVE
de BONHEUR heeft o.a.:
automatische verlichting + ruitenwissers
cruise control
climate control
boardcomputer
verder heeft type 2 standaard al bredere banden dan type 1.
dat er geen mistlampen in zitten vind ik ook niet erg, maar zoals Arjan al zegt, twijfel ik ook of het een Exclusive is.
op autotrader staat ik dat de 1.8 16v als Ligne Prestige is geleverd, die heeft mistlampen tegen een meerprijs en geen Airco.
de exclusive wél.
het verschil in PK’s 1.8 16v en 1.6 16v vind ik niet super belangrijk. een auto is voor mij een vervoersmiddel geworden en geen scheurijzer meer.
***edit***
nog een verschil gevonden: een Exclusive zou ook sportstoelen moeten hebben.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Patrick schreef:dat er geen mistlampen in zitten vind ik ook niet erg, maar zoals Arjan al zegt, twijfel ik ook of het een Exclusive is.
op autotrader staat ik dat de 1.8 16v als Ligne Prestige is geleverd, die heeft mistlampen tegen een meerprijs en geen Airco.
de exclusive wél.het verschil in PK’s 1.8 16v en 1.6 16v vind ik niet super belangrijk. een auto is voor mij een vervoersmiddel geworden en geen scheurijzer meer.
***edit***
nog een verschil gevonden: een Exclusive zou ook sportstoelen moeten hebben.
Juist: een Exclusive heeft stoelen die vergelijkbaar zijn met die van de VTS (zou voor mij reden zijn om de Exclusive te nemen). Ook heeft een Exclusive b.v. radiobediening op het stuur zitten.
Conclusie: Die eerste break is geen Exclusive IMHO en daarmee is er een argument t.o.v. dat 2002 Bonheur model verdwenen.
Die lage kilometerstand is mooi meegenomen, maar afschrijven gaan ze allebei sowieso doen, en dan moet het aanbod van de 99’er toch wel heel aantrekkelijk worden. Als je ook nog eens weinig rijdt per jaar zou je eerder voor die 2002 moeten gaan, de kilometerstand loopt toch niet te veel op en de 1600 16v TU motor is zuiniger dan een 1800 16v XU motor.
Aan de andere kant: Een 1.8 heeft meer koppel in de kelder zitten, waarschijnlijk is dat de betere sleurhutverplaatser.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Een citroen die een beetje luxe is wordt al snel exclusive genoemd, kijk maar eens bij de picasso, als er CC opzit noemen ze het al exclusive maar zijn het dan niet. Even goed opletten dus voor een echte
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
zandvoorta schreef:Een citroen die een beetje luxe is wordt al snel exclusive genoemd, kijk maar eens bij de picasso, als er CC opzit noemen ze het al exclusive maar zijn het dan niet. Even goed opletten dus voor een echte
dat is misschien bij de picasso zo.
maar bij Xsara type 2, heb je altijd 2.0 16v 137 pk
en genoeg luxe
C5 is volgens mij ook aardig luxe, heeft ook als voordeel dat alles meegespoten is e.d.
en bij een Xantia in exclusive uitvoering heb je volgens mij ook niet te klagen, om het over de XM maar niet te hebben.
dat zijn naar mijn idee allemaal erg luxe en leuke auto’s in exclusive uitvoering
maar misschien bij de C3 en Picasso had het misschien iets meer gemogenom de naam exclusive te gebruiken?
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Ik bedoel meer dat handelaren en garages de naam exclusive misbruiken
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
morgen ga ik eens kijken bij de xsara break type1.
ivm het werk dat ik doe, is een collega van mij is bij de betreffende dealer van de week geweest.
hij heeft al aangegeven dat ik interesse heb in de Break en een ZX ter inruil heb.
dealer heeft gezegd dat hij iig een scherpe offerte wilt maken maar dan wel graag de ZX even wil zien.
hebben jullie nog punten waarop ik moet letten bij een Xsara break?
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
ben geweest.
blijkt dus een Ligne Prestige te zijn. ook probeerde de verkoper het nog even vol te houden dat het een exclusive was.
waarom?? omdat er een hondenrek-geval in lag. naast de zgn. exclusief stond een echte ligne prestige. ze waren gewoon identiek!
qua prijs vond ik dat de dealer weinig kon doen. over de inruil prijs van mijn ZX was ik wel tevreden.
zonder inruil € 500,- korting, maar nog wel 295,- afleverkosten.
inruil voor mijn ZX € 1300,-, maar ook daarbij 295,- afleverkosten.
prijs was er (nog) ruimte om te handelen
leuk was wel het gezicht van de verkoper dat ik kon aantonen dat het een prestige was.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004