Vandaag maar even de dealer gebeld. Morgen ligt er speciaal gereedschap klaar Zaterdag gaat het dus voor het grootste gedeelte weer inelkaar.
De week daarna herfstvakantie, dus heeeeeel veeeeeeel tijd voor de AX en zijn nieuwe Motorblok
Because weight is just a waste of Fun
master-arnie schreef:Vandaag maar even de dealer gebeld. Morgen ligt er speciaal gereedschap klaar
Wat voor gereedschap en waarvoor :
ZX1.4i schreef:master-arnie schreef:Vandaag maar even de dealer gebeld. Morgen ligt er speciaal gereedschap klaar
Wat voor gereedschap en waarvoor :
Euhmm, zuigerverentang (ja, ik ben lui) zuigerbus om ze netjes in de voerringen te monteren en een momentsleutel met graden verdraaiing. Jij kon immers morgen niet Ik moet nu echt een begin gaan maken.
Ach ik weet het eigenlijk niet precies. Dit is wat ik nodig heb, geen idee wat ik meekrijg. Ik begreep van mijn pa dat ze hele kisten gereedschap hebben voor zo’n klusje.
master-arnie schreef:Euhmm, zuigerverentang (ja, ik ben lui) zuigerbus om ze netjes in de voerringen te monteren en een momentsleutel met graden verdraaiing. Jij kon immers morgen niet Ik moet nu echt een begin gaan maken.
Ah, zo een ding, die zijn toch niet zo duur
Monteer ze zuigerveren wel voorzichtig, vooral de olieschraapveer breekt snel
Heb je ook wat verzonnen om de bushoogte onderling en het blok te controleren :
ZX1.4i schreef:master-arnie schreef:Euhmm, zuigerverentang (ja, ik ben lui) zuigerbus om ze netjes in de voerringen te monteren en een momentsleutel met graden verdraaiing. Jij kon immers morgen niet Ik moet nu echt een begin gaan maken.
Ah, zo een ding, die zijn toch niet zo duur
Monteer ze zuigerveren wel voorzichtig, vooral de olieschraapveer breekt snelHeb je ook wat verzonnen om de bushoogte onderling en het blok te controleren :
Nee, eigenlijk nog niet. Ik wou de gok maar gewoon nemen, of jij moet vd week een keertje tijd hebben ‘s avonds. vandaag is er niks van het blok gekomen, me pa heeft weekenddienste en werd dus weggebeld…
Maandagavond dus opbouwen!
Zal eens kijken of ik door de week tijd heb, maandag word lastig heb dan een vrije dag ivm familie en feest gedoe.
Geef door de week eens een belltje, dan kijk ik hoe ik me voel, ben op het moment afgebeuld door het klusje aan een XM.
En master-arnie is weer een stap verder, afgelopen avond heb ik geholpen met de kop, klepseals, inslijpen, etc. Een mooi project moet ik zeggen, blok is ook zo goed als af, morgen de bussen erin en opmeten of de hoogte enzo goed is.
ZX1.4i schreef:En master-arnie is weer een stap verder, afgelopen avond heb ik geholpen met de kop, klepseals, inslijpen, etc. Een mooi project moet ik zeggen, blok is ook zo goed als af, morgen de bussen erin en opmeten of de hoogte enzo goed is.
Was gezellig en tot vanavond!
Effe tussendoor nav je SMS:
In de Haynes staat niets over het vernieuwen van de bouten van de drijfstangen en lagerkappen, iemand ervaring hiermee?
Allereerst; Sohail alvast BEDANKT voor je hulp en gezelligheid
Ahhhh, gisteravond een olieschraapveer gebroken met monteren
Nu op een nieuwe set zuigerveren w8en en zaterdag weer verder. Als alles dan meezit, is hij zaterdag helemaal compleet! Dus met alle zuigers erin en kop erop! Als we dan nog tijd overhebben, ditributie erop en vliegwiel erop….
Ik ben zoooooooooooo benieuwd hoe enof het gaat lopen 1 ding is zeker; er zit verschrikkelijk veel tijd in… Vergis je niet in dit soort klusjes…
weer wat foto’s van Gisteravond.
master-arnie schreef:Allereerst; Sohail alvast BEDANKT voor je hulp en gezelligheid
Ahhhh, gisteravond een olieschraapveer gebroken met monteren
Graag gedaan, al doende leert men, de volgende zuiger ging wel goed
Als je op tijd klaar ben zaterdag, kom dan eens kijken naar het peu405 project en als ik eerder klaar ben kom ik bij jouw effe kijken
Mijn vader kon er wel om lachen… Daarom betaalt hij het setje zuigerveren, hij wil mijn project graag stimuleren
Hij heeft zelf ooit in de garage de drijfstang van een AX 1.0E fout gemonteerd, dat heeft zijn baas toen ook een nieuw motorblok gekost
Van je fouten moet je leren
De tips van je vader zijn erg handig, daar kun je nog een hoop van leren
Totaal aantal Berichten: 367
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Goed bezig heren!
Ga zo door, en graag met foto’s, heerlijk topic om te volgen
Groet, Rogier