2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Complete revisie van een AX GT motorblok
master-arnie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125

Gepost: 19 oktober 2006 06:56 PM
  [ # 16 ]

Vandaag maar even de dealer gebeld. Morgen ligt er speciaal gereedschap klaar Cool Zaterdag gaat het dus voor het grootste gedeelte weer inelkaar.  Laughing

De week daarna herfstvakantie, dus heeeeeel veeeeeeel tijd voor de AX en zijn nieuwe Motorblok Razz

Because weight is just a waste of Fun

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 oktober 2006 09:25 PM
  [ # 17 ]
master-arnie schreef:

Vandaag maar even de dealer gebeld. Morgen ligt er speciaal gereedschap klaar Cool

Wat voor gereedschap en waarvoor Confused:

Profiel  

master-arnie
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 19 oktober 2006 09:58 PM
  [ # 18 ]
ZX1.4i schreef:
master-arnie schreef:

Vandaag maar even de dealer gebeld. Morgen ligt er speciaal gereedschap klaar Cool

Wat voor gereedschap en waarvoor Confused:

Euhmm, zuigerverentang (ja, ik ben lui) zuigerbus om ze netjes in de voerringen te monteren en een momentsleutel met graden verdraaiing. Jij kon immers morgen niet Wink Ik moet nu echt een begin gaan maken.

Ach ik weet het eigenlijk niet precies. Dit is wat ik nodig heb, geen idee wat ik meekrijg. Ik begreep van mijn pa dat ze hele kisten gereedschap hebben voor zo’n klusje.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 oktober 2006 10:06 PM
  [ # 19 ]
master-arnie schreef:

Euhmm, zuigerverentang (ja, ik ben lui) zuigerbus om ze netjes in de voerringen te monteren en een momentsleutel met graden verdraaiing. Jij kon immers morgen niet Wink Ik moet nu echt een begin gaan maken.

Ah, zo een ding, die zijn toch niet zo duur Wink
Monteer ze zuigerveren wel voorzichtig, vooral de olieschraapveer breekt snel Confused

Heb je ook wat verzonnen om de bushoogte onderling en het blok te controleren Confused:

Profiel  

master-arnie
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 21 oktober 2006 08:33 PM
  [ # 20 ]
ZX1.4i schreef:
master-arnie schreef:

Ah, zo een ding, die zijn toch niet zo duur Wink
Monteer ze zuigerveren wel voorzichtig, vooral de olieschraapveer breekt snel Confused

Heb je ook wat verzonnen om de bushoogte onderling en het blok te controleren Confused:

Nee, eigenlijk nog niet. Ik wou de gok maar gewoon nemen, of jij moet vd week een keertje tijd hebben ‘s avonds. vandaag is er niks van het blok gekomen, me pa heeft weekenddienste en werd dus weggebeld…

Maandagavond dus opbouwen!

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 oktober 2006 01:53 AM
  [ # 21 ]

Zal eens kijken of ik door de week tijd heb, maandag word lastig heb dan een vrije dag ivm familie en feest gedoe.

Geef door de week eens een belltje, dan kijk ik hoe ik me voel, ben op het moment afgebeuld door het klusje aan een XM.

Profiel  

master-arnie
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 24 oktober 2006 02:23 AM
  [ # 22 ]

Update van vanavond:

Mama heeft helaas de Camera mee naar Barcelona, daarom telefoonkwaliteit

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 oktober 2006 05:14 AM
  [ # 23 ]

En master-arnie is weer een stap verder, afgelopen avond heb ik geholpen met de kop, klepseals, inslijpen, etc. Een mooi project moet ik zeggen, blok is ook zo goed als af, morgen de bussen erin en opmeten of de hoogte enzo goed is.

Profiel  

master-arnie
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 oktober 2006 05:40 PM
  [ # 24 ]
ZX1.4i schreef:

En master-arnie is weer een stap verder, afgelopen avond heb ik geholpen met de kop, klepseals, inslijpen, etc. Een mooi project moet ik zeggen, blok is ook zo goed als af, morgen de bussen erin en opmeten of de hoogte enzo goed is.

Was gezellig en tot vanavond!

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 oktober 2006 07:42 PM
  [ # 25 ]

Effe tussendoor nav je SMS:
In de Haynes staat niets over het vernieuwen van de bouten van de drijfstangen en lagerkappen, iemand ervaring hiermee?

Profiel  

master-arnie
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 26 oktober 2006 07:13 PM
  [ # 26 ]

Allereerst; Sohail alvast BEDANKT voor je hulp en gezelligheid Wink

Ahhhh, gisteravond een olieschraapveer gebroken met monteren Sad

Nu op een nieuwe set zuigerveren w8en en zaterdag weer verder. Als alles dan meezit, is hij zaterdag helemaal compleet! Dus met alle zuigers erin en kop erop! Als we dan nog tijd overhebben, ditributie erop en vliegwiel erop….

Ik ben zoooooooooooo benieuwd hoe enof het gaat lopen Rolling Eyes 1 ding is zeker; er zit verschrikkelijk veel tijd in… Vergis je niet in dit soort klusjes…

weer wat foto’s van Gisteravond.

Originele Citroën rotzooi Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 oktober 2006 09:36 PM
  [ # 27 ]
master-arnie schreef:

Allereerst; Sohail alvast BEDANKT voor je hulp en gezelligheid Wink

Ahhhh, gisteravond een olieschraapveer gebroken met monteren Sad

Graag gedaan, al doende leert men, de volgende zuiger ging wel goed Razz

Als je op tijd klaar ben zaterdag, kom dan eens kijken naar het peu405 project en als ik eerder klaar ben kom ik bij jouw effe kijken Razz

Profiel  

master-arnie
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 27 oktober 2006 01:47 AM
  [ # 28 ]

Mijn vader kon er wel om lachen… Daarom betaalt hij het setje zuigerveren, hij wil mijn project graag stimuleren Wink

Hij heeft zelf ooit in de garage de drijfstang van een AX 1.0E fout gemonteerd, dat heeft zijn baas toen ook een nieuw motorblok gekost Laughing

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 oktober 2006 12:09 PM
  [ # 29 ]

Van je fouten moet je leren Wink

De tips van je vader zijn erg handig, daar kun je nog een hoop van leren Razz

Profiel  

Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 367

- LN/LNA 11 RE Cannelle