C4 Picasso scoort 5 sterren in EuroNCAP
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 28 september 2006 02:27 PM

De nieuwe Citroen C4 Picasso heeft uitstekende resultaten behaald bij de EuroNCAP testen. De nieuwste telg van Citroen scoorde 35 punten van de maximaal 37 punten bij inzittende bescherming.

Verder heeft de C4 Picasso 3 sterren behaald bij kinder bescherming en 2 bij de voetgangers bescherming. De score is het resultaat van de innovatieve architectuur van de C4 Picasso en zijn brede pakket van beveiliging systemen.

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 10 november 2006 03:45 PM
  [ # 1 ]

Ik weet nog niet zo wat ik hier nou van moet denken. Ik vind de score namelijk laag. Het is ook lager dan de normale C4.

De score voor voetgangers is 2 van de 4 (C4 heeft 3 van de 4) en de score voor kinderen is 3 van de 5 (C4 heeft 4 van de 5).

Het is een grotere auto met een duidelijk andere bouw, maar je zou verwachten dat ze hier hoger op scoren. Zeker nu de test steeds belangrijker wordt voor de media en het feit dat de normale C4 hier, zeker voor zijn tijd, heel goed uitkwam.

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 10 november 2006 04:46 PM
  [ # 2 ]

Sterren zeggen niet alles:


C6
adult 5* 14/17/3 (88/94%)  =34
child 4* 38 (78%)
pedes 4* 28 (78%)

C5
adult 5* 16/17/3 (100%/94%) =36
Child 3* 36 (73%)
pedes 1* 8 (22%)

C4
adult 5* 15/18/2 (94%/100%) =35
Child 4* 42 (86%)
Pedes 3* 22 (61%)

C4picasso
adult 5* 15/18/2 (94%/100%) =35
Child 3* 35 (71%)
Pedes 2* 16 (44%)

De scores: 86% - 78% - 73% -71% vertalen zich naar 4/4/3/3 sterren.
Het verschil voor de achterpassagiers (child) zal wel met de achtebank constructie van de (7-zits) picasso te maken hebben.

VWB voetgangers (pedestrians) de korte, stompe en hoge neus van de Picasso maken het relatief makkelijk om de harde delen van voorruit en wissers te raken, de lampen snijden bovendien ver in de motorkap.

vergelijk:
http://www.euroncap.com/images/results/mini_mpvs/car_263_2006/Citroen C4 Picasso Datasheet.pdf

met:
http://www.euroncap.com/images/results/executive_cars/car_235_2005/Citroen C6 Datasheet 2.pdf

en kijk naar de rode stukken op de voorruit/motorkapachterrand.

Vergelijk het ook eens met de S-max:
http://www.euroncap.com/images/results/mpvs/car_260_2006/Ford S-MAX datasheet.pdf

adult 5* 16/18/2 (100%/100%) =36 (erg goed ~C5)
Child 3* 39 (80%)  (net geen C4)
Pedes 2* 13 (36%)  (vooral voorrand is erg gevaarlijk)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook