Ik wil toch m’n dochter nomineren als rund van de week : krijg gisteren aan het einde van de dag bericht dat ze met een warmgelopen BX in Zwolle staat. Ik daarnaartoe en onderweg denk ik “hoe kan dat nou, ik heb afgelopen week het vloeistofniveau nog gecontroleerd”.
Blijkt dat bij het starten van de motor al de STOP-lamp ging branden én het koelvloeistofniveaulampje. Omdat ik haar verteld had dat ze het rode motormanagementlampje dat wel eens kort gaat branden kon negeren, had ze deze signalen ook in de wind geslagen. Tot er daadwerkelijk stoom onder de motorkap vandaan kwam.
Wat bleek? De BX was door een niet goed afdichtende radiateurdop (rubber ring weg) z’n koelwater kwijt geraakt. Dat was op de heenweg nog precies goed gegaan. Gevolg? Koppakking….
Ik kwam na ANWB hulp nog wel thuis gelukkig (hij was nog niet helemaal “weg” kennelijk).
Dus:....kent iemand een goed en niet te gek duur adresje voor een BX 14 koppakking-klusje? (niet te ver van Apeldoorn…)
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Dan ben jij de rund van de week eerder.
Je hebt gezecht dat er een rood lampje kan branden, welke dat doet er niet toe, want deze was nl ook rood. Hoe kan zei nou weten welke je bedoelde… vrouwen logica.
Stuur een vrouw op pad met de melding dat je linkerwiel langzaam leegloopt. Gegarandeerd dat die mooi op spanning is, terwijl de rechter half zacht is…
Je had het over het linker wiel toch? Je hebt nooit wat over de rechter gezecht…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Ha, zo lust ik er nog wel een…...
In elk geval is ‘t haar nu wel duidelijk dat “STOP” ook “STOP” betekent…...
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Ries schreef:Het domste wat ik me kan herinneren was dat ik toen ik mijn iksem net had, ik de motorolie even ging verversen.
Bakkie er onder, stop los en leegbloeden maar, goed laten uitlekken…klaar.Voor de gein nog even de peilstok er uit trekken…...huh, precies tussen de strepies, ken dattan nou?
Had ik de verkeerde stop er uit gedraaid en mijn versnellingsbak laten leeglopen….
Oef ik heb nog pijn in mijn knieen van het slaan. man man man Ries, toevallig Familie van Finkers?.....
We reden met onze CX in het centrum van Eindhoven, plots een hele harde knal onder de motorkap, er kwam zelfs troep door de luchtroosters….je denk direct het ergste….maar gek genoeg de motor bleef lopen en er brande geen lampjes op het dashboard…......
Wat bleek .....we hadden een klapband…het was het reservewiel!!!!
Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
hocks schreef:We reden met onze CX in het centrum van Eindhoven, plots een hele harde knal onder de motorkap, er kwam zelfs troep door de luchtroosters….je denk direct het ergste….maar gek genoeg de motor bleef lopen en er brande geen lampjes op het dashboard…......
Wat bleek .....we hadden een klapband…het was het reservewiel!!!!
Wel grappig, maar is niet echt bij het sleutelen
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Wel grappig, maar is niet echt bij het sleutelen
Nee , klopt kon er niets aan doen , ja reservewiel eerder vervangen, haha
Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..
Weg willen rijden terwijl je schoonfamilie je uitzwaait, er van overtuigd zijn dat je de auto al in z,n achteruit hebt staan en er vervolgens al achteromkijkend in z,n vooruit mee weg spurt.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Jaren geleden, toen ik m’n Eend net had, wilde ‘ie niet starten. Nu gebeurde dat nog weleens vaker, dus ik de gebruikelijke dingen nalopen. Niks te vinden.
Vervolgens de carburateur losgehad en helemaal schoongemaakt.
Niet starten.
Puntjes en condensator vervangen.
Niet starten.
Uit pure ergernis het ding achter m’n vaders auto gebonden en geprobeerd aan te slepen (niet zachtzinnig).
Resultaat: alleen wat harde klappen uit de uitlaat, maar verder niks.
Roodgloeiend madame de inrit weer opgedrukt (niet zachtzinnig) en gemeld dat ik het kreng helemaal aan gort ging trappen.
Op dat moment kwam m’n moeder voorzichtig eens informeren of er dan wel benzine inzat…
Nee dus ops:
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Art schreef:Weg willen rijden terwijl je schoonfamilie je uitzwaait, er van overtuigd zijn dat je de auto al in z,n achteruit hebt staan en er vervolgens al achteromkijkend in z,n vooruit mee weg spurt.
Ken die, heb ik vorig week nog gehad. De oude LT die te koop stond wou niet starten, na lang en moeizaam sleutelellen een partij gloeiers vervangen en klaar.. Starten. Ik als een kind zo blij, in de versnelling, gas en koppeling (snel) laten komen…. KLABBAM!!!... Het was de achteruit die naast de 1 zit…
Achter de LT stond een achterklep van een ZX, Stond ja, want hier was niet veel meer van over…
Gelukkig ving die de klap op en niet de muur…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Apprentice schreef:
Op dat moment kwam m’n moeder voorzichtig eens informeren of er dan wel benzine inzat…
Nee dus ops:
Die ken ik, met mijn maat op pad (die in een garage werkte), vallen we ook stil.
Ok we hadden nog net niet de kleppen gesteld toen we aan de lege tank dachten.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Gezien wat ik zelf allemaal uitspook ben ik allicht niet de juiste persoon om dit te posten, maar wilde onderstaande foto jullie niet onthouden die ik op peugeotforum vond.
Zo zie je maar: keurig binnen de regels wat aanhangerlasten betreft, vergeet je de wagen goed vast te zetten….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Andersom gaat veel beter hé?
(een personenwagen met een busje op een kar dus)
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ja, bumpje!
Gisteravond even de distributieriem van een ZX gefixt. Alles dichtgebouwd, motor starten: niks. Even puzzelen verder bleek de benzinepomp niets meer te doen. 2 uur lang zitten doormeten, nog eens proberen, schema’s doorgronden etc etc. Onverrichter zake huiswaarts gekeerd (op de fiets…).
Vanmiddag tijdens de lunch nog eens langs: blijk ik per ongeluk het botsknopje geraakt te hebben. Knopje ingedrukt: starten lopen…
Dit is een leuk topic als je s’morgens een slecht humeur hebt…mijn dag is weer goed…....hahahahaha
OT : Jaren geleden bij mijn Golf Gti 16v het dopje van de verdeler vast willen drukken….met draaiende motor…....heb sinds kort weer wat gevoel in mijn wijsvinger…
Tijdens uitleg van hoe een wiel de/monteren van een viertonner (heel lang geleden….tijdens mijn dpl) alle wielmoeren doldraaien….....volgende kerel snapte niet dat de moeren niet loskwamen…..oeps