Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ik herinner me ook nog dat een paar maanden geleden toen ik de koppeling van mijn eX-M aan het vervangen was, en we bijna klaar waren, ik eerst de versnellingsbak olie ging bijvullen voor ik de aandrijfassen erin had gestoken….... ging toch aardig wat olie in ineens ops:
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Van de week probeerde ik de krik eens uit van mijn Punto…gelukkig had ik het wiel er nog niet af….schoot ie ineens naar beneden
Bleek dus een levensgevaarlijke krik te zijn, heb meteen maar een gewone schaarkrik in gelegd in de achterbak.
Kan ik zelf niks aan doen natuurlijk….maar je zult maar net je band staan te verwisselen en je wiel er al af hebben…in de regen ergens in the middle of noware
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Na een motorblok gereviseerd te hebben van een steeds-zeldzamer-wordende driecylinder Yamaha wel olie op het blok gegooid,maar vergeten het oiliefiltercompartiment apart bij te vullen…..binnen 30 kilometer de krukas aan gort…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
De eerste keer een voorwiel van een BX afgehaald, gaat allemaal goed en wel of toch niet…. de wagen rolt zo mooi achteruit van zijn krikje af en valt netjes op de straat…. Juist de BX heeft de handrem en aangedreven wielen allemaal voor zitten….
Verder een een pug205 gedemonteerd, en wij dat blok eruit willen trekken.. En maar gek doen en maar wrikken, maar geen blok dat wou vertrekken. Op een gegeven moment knalt die los, bleek de uitlaat nog vast te zitten
Een kop vervangen, eerste keer, en nM en Kg door elkaar halen, gevolg een geknapte kopbout.
De garage uitrijden nadat je aan de remerij hebt gesleutel… HELP mijn rem werkt even niet!!
Het gas intrappen van een swift gti van een vriend (op zijn verzoek) om er dan achter te komen dat de remmerij echt goed gaar is, kom je aanstormen met 170-180 op een driesprong met daarachter een dijkhuis. Al met al met veel gekheid met 60 de bocht door geknald.
En zo veel meer..
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Gloeiende, heb ik een autokampioen gekocht in plaats van een autovisie.. En ik denk nog: “hee, is die adriaan huigen eindelijk eens voor een fatsoenlijk blad gaan werken”
mpostma schreef:Gloeiende, heb ik een autokampioen gekocht in plaats van een autovisie.. En ik denk nog: “hee, is die adriaan huigen eindelijk eens voor een fatsoenlijk blad gaan werken”
Wat nog veel erger is: ik weleens gehad dat ik twee keer dezelfde autoweek kocht in de veronderstelling dat het een nieuwe was!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Een auto die ik een beurt heb gegeven heb ik buiten gezet met de verlichting nog aan, even later kom ik erachter dat het nog brand, ik ging de sleutels halen om de verlichting uit te zetten, ik heb de auto open gedaan en vervolgens alleen maar even erin gekeken en weer op slot gedaan, en ik heb de sleutels weer teruggebracht, 15 minuten later stond mijn baas naast me die even de verlichtng van die auto had uitgedaan….
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ook jong-dement? Ook al wel ‘s versgezette koffie in de koelkast gezet?
BX19trs schreef:Een auto die ik een beurt heb gegeven heb ik buiten gezet met de verlichting nog aan, even later kom ik erachter dat het nog brand, ik ging de sleutels halen om de verlichting uit te zetten, ik heb de auto open gedaan en vervolgens alleen maar even erin gekeken en weer op slot gedaan, en ik heb de sleutels weer teruggebracht, 15 minuten later stond mijn baas naast me die even de verlichtng van die auto had uitgedaan….
Emiel
beerpeet schreef:Ook jong-dement? Ook al wel ‘s versgezette koffie in de koelkast gezet?
BX19trs schreef:Een auto die ik een beurt heb gegeven heb ik buiten gezet met de verlichting nog aan, even later kom ik erachter dat het nog brand, ik ging de sleutels halen om de verlichting uit te zetten, ik heb de auto open gedaan en vervolgens alleen maar even erin gekeken en weer op slot gedaan, en ik heb de sleutels weer teruggebracht, 15 minuten later stond mijn baas naast me die even de verlichtng van die auto had uitgedaan….
Emiel
Vaak genoeg!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
Mielcitrofiel schreef:Ik ben zelf ook wel rund van de week, heb de hele tijd alles verkeerd geplaatst enzo. kreeg een mail van rené, de moderator, baal er behoorlijk van, ik was al blij dat ik iets kon plaatsen, als ze mij maar niet van het forum zetten… ik ben niet zo handig met dit soort dingen…
ach, je bent er nog maar net en je was niet de enige…. ops:
Totaal aantal Berichten: 586
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Jaren terug pech met de Kever van mijn broer. Klep door de zuiger. Samen het luchtgekoelde blokje eruit gehaald, zuiger, cilinder en kop vernieuwd, ingebouwd en rijden maar. Totdat ergens vijfhonderd kilometer verder een grote knal uit de motor kwam en de hele wagen naar olie stonk. De krukas had de klepvoet door het carter naar buiten geslagen. Oeps..vergeten de klepvoet uit het blok te vissen… ops: .
Och, helemaal trots thuiskomen met een set om stikstof in de bollen te vullen.
Moet dus gelijk uitgeprobeerd worden.
Ik denk dat moet ook kunnen zonder de bol te demonteren, dus aangesloten, stikstof erin en ....pang.
Een hoop damp uit het LHM tankje en de vuldop pleite.
Bleek die bol toch al verder op dan ik dacht.
Met een verse bol en ontluchten is het toch goed gekomen, voortaan toch maar demonteren.
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hahaha, das ook een grap.
Kun je trouwens vulsetjes kopen of was het een afgekeurde van een garage?
Bij de dealer waar ik mijn spulletjes haal stopten ze met bollen vullen.
Toen ik ging informeren wat het koste vroegen ze mij een bod te doen op hun apparatuur.
Nippeljes en rubber ringentjes via hun bijbesteld.
Op citromobile stond ook zo’n setje te koop.
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Kun je een leuke handel van maken bij jouw in de buurt….