Anekdote van toen ik zeer jong was:
Wij hadden buren die in hun familiale bioritme hadden opgenomen zich elke zaterdag, en famille, helemaal suf te poetsen op hun auto. Ik weet niet meer wat voor auto dit was, maar weet nog goed hoe elk weekend de hele familie fanatiek uitrukte om op de oprit de auto ervan langs te geven. Deze auto was kennelijk hun grote trots, ik was jammergenoeg te jong om het merk te onthouden. Ik weet nog wel dat het ding de oprit afglom. Totdat er in hun fanatisme een andere kleur verscheen. Die van plamuur… Ze hadden in (weet ik het, gokje) anderhalf jaar hun nieuwe vierwielige trots total loss gepoetst!! ‘Verregaande lakschade door eigen schuld, jammer dan’, zei de verzekering. Hoe dom kun je zijn.
Autofan schreef:Wilde een keer een motor van een Saxo starten die ik een minuutje of 2 al gestart had
Daar heb je niet persee een Saxo voor nodig… ops:
CitroenAZU schreef:Ik was een beurtje aan het uitvoeren op mijn toenmalige groene eend. Olie-luchtfilter, bougies en nieuwe sapjes…
Toen de eend gestart en een proefritje. Na korte tijd een hoop rook onder de kap vandaan en… Jawel de vuldop vergeten te vergrendelen. Heel de zooi onder de olie. (wel gelijk gratis het chassis ingeënt tegen roest op deze manier)
Zet dit op jouw CV en je kunt hier in Roermond bij KwikFit gelijk aan de slag
Vorig jaar winter: ff snel vloeistoffen checken en vullen,bleek na vulactie de dop van ruitensproeiervloeistof (in de koffer) niet goed dicht,gevolg: meer dan een week iedere dag de ramen van binnen ijsvrij krabben…een echte Mr. Bean situatie…
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
is alweer ff terug geleden..
maar na een versnellingsbak gereviseerd te hebben, deze ingebouwd, en wil ik weg rijden..
zet hem in zn R en tjoep,, zowat van de brug voorruit eraf gereden…
4 gangen achteruit dus, en 1 voorruit..
bak weer uitgebouwd en dif andersom gezet,, dat ging beter
mvgr wupke:sindsdien merk ik dif en bakhelft scheeld veel koppijn
MaartenH schreef:garagestmarien schreef:Nu mijn CX’en beiden niet rijden ben ik genoodzaakt in de BX te rijden. Dat is een RHD, stuur aan de rechterkant dus. Op zich geen probleem, ik ben daar meestal wel aan gewend en zit niet meer in de deur te graaien om te schakelen, alleen vandaag bij het boodschappen doen, stap ik weer in en zit te kijken waar mijn stuur nou is gebleven. Verkeerde kant ingestapt en nou maar hopen, dat niemand het gezien heeft. ops:
toen ik nog in 3 havo zat, gingen we als werk week. een weekje naar londen, bij een gastgezin.
werden op een verzamelplaats opgehaald door het gastgezin. ander groepje ging met 4 man in een auto, dus 1 iemand voorin er bij, en stapt automatisch aan de rechterkant in
‘Hee een stuur’
Ik ging in 2VMBO naar London, maar vergat altijd de goede kant op de kijken bij het oversteken. De laatste dag liep ik nog net voor een auto langs ops:
Mijn Gs motor weer voorzien van nieuwe pakkingen en natuurlijk ook even kleppen stellen motor ingebouwd en wat een takkeherrie
kleppen weer gecontroleerd moet goed zijn nog steeds hetzelfde.
Buurman er maar even bijgehaald wat doe ik fout.
heb het toch vaker gedaan…...Ja sukkel je had aan de zijkant van de nok gemeten in plaats van de achterkant….....Geloof dat ik toch even te lang ben doorgegaan dan denk je toch even minder helder ops: ops:
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Ik vertelde mijn vriendin over dit topic, waarop ze mij herrinnerde aan een mooie blunder van haar.
Ze rijdt zelf in een handgeschakelde Xsara. Op een gegeven moment kreeg ze een paar dagen een C4 Picasso EB6V mee van de zaak. Na een paar dagen heerlijk te hebben gereden, levert ze de auto weer keurig in en ‘s avonds gaat ze weer met haar eigen auto naar huis.
Op een gegeven moment gaat thuis de telefoon, ik neem op: “Dag lief, ik zit in m’n auto, maar hij is kapot geloof ik. Ik zit hier al ruim tien minuten, maar ik krijg ‘m niet in z’n één. Ik heb van alles geprobeerd, alleen de achteruit lukt een stukje maar dat kraakt heel erg”. Daarop zeg ik: “Hmm, klinkt alsof je koppeling stuk is”. Zij weer: “Ooooooooo ja, de koppeling. Ik moet de koppeling intrappen”. Je begrijpt wel dat ik niet meer bij kwam.
vandaag lekker bezig geweest met de tzi automatic. opgeruimd, en wil weer is de auto uitlaten door de buurt, automaat in zijn achteruit. hmmmmm waarom gaat hij niet rollen? handrem er af? ja handrem er af. nog is dan in de achteruit, de tik dat hij pakt is er wel, maar iets gas helpt ook niet. paar centimeter naar voren lukt wel, en de paar cm terug naar achteren ook.
en dan besef je dat er nog blokjes achter de achterwielen liggen
Wat ik me kan herinneren is alweer een paar jaar terug. Bij de oude Panhard toen de klepspeling opgemeten. Dat stond iets te krap. Dus de borgmoer losdraaien. Die zat vast!. Maar wat meer kracht zetten. Nog wat meer en nog meer en…
Toen scheurde de hele rotulepen af waar de kleptuimelaar, borg- en stelmoer op zaten. Gelukkig bij een clublid een nieuwe pen kunnen krijgen.
Maar je staat wel effe lullig te kijken.
Dyna Z1: Tout alu.
Wat ik me kan herinneren is alweer een paar jaar terug. Bij de oude Panhard toen de klepspeling opgemeten. Dat stond iets te krap. Dus de borgmoer losdraaien. Die zat vast!. Maar wat meer kracht zetten. Nog wat meer en nog meer en…
Toen scheurde de hele rotulepen af waar de kleptuimelaar, borg- en stelmoer op zaten. Gelukkig bij een clublid een nieuwe pen kunnen krijgen.
Maar je staat wel effe lullig te kijken.
Dyna Z1: Tout alu.
Belt iemand op met een automaat.
hij start niet meer, ik krijg de startblokering er niet af (cijferslot)..heb jij een idee?
ik werd door de opmerking van het cijferslot op het verkeerde been gezet, en zei:
ik moet hier ff over denken, ik bel je zo terug…
dat hoefde niet want hij belde zelf terug dat de ANWB onderweg was..
weer ff later kreeg ik via via te horen, dat het zn vrouw was die met de auto gestrand was, en na ff doorpraten bleek dat hij in zn drive stond…
de anwb was net op tijd afgemeld..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Even dit topic een nieuw leven in blazen.
Vandaag even kleppen gesteld van 1 van mijn GS’en.
Het makkelijke is dat je de motor dan rond kan draaien met de slinger.
Het lastige is dat je hem dan in je haast vergeet eruit te doen en de motor start.
Maakt niet echt gek veel lawaai wat ik wel verwacht had achteraf , maar de slinger vloog met een rotgang uit de ventilator door een dikke heg door de straat op.
Ongelooflijk wat voor gang daar achter zit
Gelukkig liep er niemand , had niet graag willen meemaken dat er wel iemand liep ops:
Ah wat een schitterende topic is dit!!
Zelf kan ik er ook wat van. Een dopje 8 andersom op een verlengstukje van de kleine ratel zetten en dan er maar niet achterkomen waarom de dop niet op de bout past
Een rechtervoorwiel met de hand aangedraaid, vervolgens hobbelend op weg, stoppen,mij diep schamen en de wielbouten goed aangedraaid.
Een nieuwe handremkabel op een bx zetten: is ie te kort!! Ik minuten llang alles bekijken, bleek de kabel dubbel te zitten op zo’n manier als je er recht tegen aankijkt het niet opviel. Wat voelde ik me dom.
Ik heb zelf een voordeur uit de bx gehaald. Goed en wel had ik de deur er uit, kwam ik er achter dat de andere deur nog in de de schuur lag, maar ik had geen sleutel in me zak. Kijk ik door de voordeur, zie ik de sleutel op tafel liggen. Alle andere deuren waren dicht, met geen mogelijkheid kwam ik in huis. Kijkend in de lucht, want de regen wolken waren in zicht, besloot ik de deur (met hulp van een overbuurman) met een aardekabel (zo’n stevige) via de brievenbus (die moest ik er half uit slopen, anders pas de arm er niet door) de deur geopend. Alles klaar en wel. De nieuwe deur zet ik op een gereedschapskist en een blik LHM, bij gebrek aan mankracht om de pennen in de scharnieren te slaan. Valt het blik LHM om, dop vliegt er af, overal LHM, ook in de gereedschapskist. Een laagje van enkele centimeters op elke plek.. Alles wat daar ligt roest in ieder geval niet meer. Op de oude bx deur heb ik nog enkele bitjes kapot gedraaid om een mechanisme over te zetten. Met de moed der wanhoop gebruikte ik een hamer om iets los te meppen: wlafff! vliegt de kop er af
Achteraf kun je erom lachen
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Leuk topic!
Kan er ook wat van, maar 1 van vele:
Met een misselijkmakende trap tegen het schutbord aan komen met je voet, namelijk op een niet-bestaand koppelings-pedaal getrapt. En ook hobbelend gestart omdat je in je auto met handbak bent gaan zitten ipv je automaat. Inderdaad, ik had beide en wisselde vaak (en gehaast) van auto…
in de xm stappen en gewoon de code helemaal niet meer weten en dat je dan de vorige eigenaar moet bellen omdat je het helemaal niet meer weet ,gelukkig ha ik zijn nummer nog ! terwijl ik ze van alle 5 xm’s ( waarvan 3 van mij ) in de familie weet
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Niet deze week gebeurd. Maar mijn radiateur was lek. Eerst wilde ik hem thuis voor de deur vervangen. Leek me niet zo moeilijk. Toch maar laten overhalen om het in de werkplaats te doen waar alle gereedschap voorhanden was. Haal ik de radiateur eruit. Vergeet ik de onderste koelslang los te halen. Dus met de rad. in me hand die koelslang losgehaald. Nieuwe rad. erin gezet en koelslang vastgemaakt. Voordat ik de rad. erin zette had ik alle dingen van de oude overgezet op de nieuwe. KVS erin en ontlucht. Rijd ik op de snelweg op weg naar huis gaat opeens mijn lampje branden dat ik geen KVS meer heb Aan de kant gezet. Gekeken en toch maar rustig naar huis gegaan (gelukkig is dat goed gegaan, dat doe ik ook nooit meer!). Thuis aangekomen gekeken wat het probleem nou precies was. Bleek dat ik de onderste koelslang niet goed had teruggemonteerd en zo was hij lekgelopen tegen mijn V-riem . Het was zaterdag en ik kon dus het hele weekend niet rijden. Maandag nieuwe koelslang gehaald en ‘s avonds tot een uur of 10 gesleuteld en dinsdag even de laatste beetjes gedaan om zeker te zijn dat hij goed zat.
De koelslang lekte niet meer. Tot ik op een gegeven moment weer koelwater bij moest vullen, omdat het lampje ging branden. Bleek de slangklem op de aansluiting van de waterpomp van die betreffende koelslang niet lekker te zitten.
Sindsdien verbruikt hij geen KVS meer of datgene wat hij verbruikt is heel toelaatbaar en gewoon niets te noemen.