Totaal aantal Berichten: 6490
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Erg geslaagde middag, en een mooie rit heen en terug in de najaarszon. Onder de deskundige leiding van onze gids en Wouter die het allemaal vertaalde (geweldig, bedankt!) hebben we, zoals de gids het uitdrukte, een reis door de tijd gemaakt. In de hal bleek dat ze inmiddels ruimte tekort komen om alles tentoon te stellen, een groot deel van de auto’s staat daarom hudjemudje op elkaar onder plastic. Het wordt hoog tijd voor een grotere, permanent geopende msuemruimte op het fabrieksterrein! Dit was al erg gaaf maar als je nagaat wat er allemaal NIET tentoongesteld was maar WEL aanwezig was… Mochten ze ooit wegens plaatsgebrek een deel van de collectie toch maar willen afstoten dan houd ik mij aanbevolen. Het introductiemodel van de CX lijkt me wel wat…
Een selectie van mijn foto’s staat hier
NB in de oranje DS zat een motor uit een SM (of liever de motor die later in de SM is terechtgekomen). Er was recentelijk nog mee gereden en de gids wilde wel even laten zien (en horen) dat ie het nog deed. Lekkerrrr…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Kut voor je Sans!! Maar wees maar blij dat het niet in Belgie was. Daar tik je toch wel iets meer af.
Ik heb overigens niet zo hard gereden. Alleen ff laten zien aan Martijn dat een Turbo D12 toch harder kan dan een C1
FF 190 helling op (ong. 175 volgens de GPS) en toen weer rustig aan (140/150 op de teller). Ik heb net de wagen afgetankt en ik kom op een gemiddelde van 1 op 17.5. Valt me toch niet tegen. Ik heb gewoon lekker gereden en dat is zo ergens tussen de 140 en 160. Op de terugweg iets meer doorgekard dan op de heenweg.
De avond in Parijs was trouwens ook erg gezellig. Met Jelte(jebbers), hogervp (patrick), patje74(patrick), elmer (LE), citroenc2 (Jimmy), xbxg (wouteR), oldenhage (johan), lucas unger, dennis van der ven (Erik) en Martijn de Ruijter op de Champs Elysees afgesproken bij de Peugeot (domdomdom ) om wat te gaan eten. Helaas was het verkeer nogal druk, dus hadden we niet echt de kans om te genieten van het Parijse verkeer. Het stond voornamelijk vast (behalve vanaf de Pheriferique tot de Champs Elysees zelf. Op de beroemde rotonde rond de Arc de Triomphe stroomde het verkeer wel door.
In de buurt hebben we niet onaardig gegeten in een restaurant met hele aardige serveersters. Daarna zijn we met een wat kleiner clubje nog naar een barretje geweest.
De terugweg was wederom redelijk vloeiend. Lekker een gat in de morgen geslapen (Jimmy, ik heb je niet gehoord) en daaran relaxed teruggereden, dit keer met jebbers aan de pedalen.
Leuk tripje naar het Conservatoiren en mijn dank voor de organisatie is groot.
Foto’s volgen nog. De USB kabel moet ff afkoelen.
Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Geweldige dag gister. Heen en terug relaxt gereden, desondanks door gendarme aangehouden. Auto grondig gecheckt. Logisch natuurlijk: 500 kilo heroine achterin een hydropneumaat zie je natuurlijk niet aan de buitenkant…
Voor wat betreft de dankbetuigingen aan de organisatie slit ik me bij de voorgangers aan.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 132
- C5 1.8 16V Ligne Business
Ik ben vanmiddag thuisgekomen.
Ik probeer de film online te zetten met behulp van iemand anders.
Dit kan ff duren.
Iedereen van de organisatie ontzettend bedankt!
We zijn net weer heel en veilig thuis aangekomen.
Het bezoek aan het Conservatoire was geweldig. Hiervoor uiteraard ook mijn dank aan de organisatie.
Vandaag weinig Gendarmerie gezien. Gelukkig maar, want we weten nu dat de AX de 200 km/u haalt
M’n foto’s volgen nog.
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
wat is dat toch dat mensen altijd dwangmatig moeten hardrijden op de peage ?
Wat mij vooral meeviel is dat er aan veel verzoeken voldaan werd tijdens de rondleiding. Zo vroeg ik onder andere of de kap even open mocht van een Visa Lotus met hydropneumatische vering, en mocht ik heel dicht bij één van de presidentiele XM’s komen om de dikte van het passagiersraam te fotograferen. (4 centimeter). Je kon echt merken dat de gids, en tevens ook beheerder van het consevatoire, zeer bevlogen was in zijn werk (en hobby?).
Verder veel dank aan Wouter die alles zeer perfect en tot in detail wist te vertalen. En uiteraard dank aan Johan en Erik.
Ik hoop over een paar jaar weer eens deze kans te krijgen.
Un grande merci.
Test
erik wijngaarden schreef:wat is dat toch dat mensen altijd dwangmatig moeten hardrijden op de peage ?
gemiddeld 83 km/u (met caravan )
Test
Totaal aantal Berichten: 532
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Zonder caravan de hele trip naar Parijs 79km/h…
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
zeer mooie foto’s, maar euh wat is dit op de muur :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
citroen23 schreef:zeer mooie foto’s, maar euh wat is dit op de muur :
Yeps, een ZX. Het was een kunstwerk van een artiest
Maar om dan een ZX te pakken. Nou ja, ze wordt wel goed bewaard nu.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27927
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ziet erg gaaf uit hoor
leuk dat jullie het naar je zin hebben gehad
waar kan ik me inschrijven voor volgend jaar?
Totaal aantal Berichten: 7800
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
mpostma schreef:Mijn foto’s staan nu ook online.
Mooie foto’s Marten - en lekker veel (maakt wel een beetje goed dat ik er niet bij was )
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!