Hoi hoi, heb net een bx 1.9 GTI 1990 gekocht.
Maar dat hoogte hendeltje waar is nu welke stand voor?
Onderste stand: voor als je het systeem drukloos wil maken
Middelste stand: rijstand
Een-na-hoogste-stand: voor zeer moeilijk terrein (langzaam rijden!)
Hoogste stand: wielen wisselen, klein onderhoud en het dak in de was zetten
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Dankjewel voor de info
Robin schreef:Onderste stand: voor als je het systeem drukloos wil maken
Middelste stand: rijstand
Een-na-hoogste-stand: voor zeer moeilijk terrein (langzaam rijden!)
Hoogste stand: wielen wisselen, klein onderhoud en het dak in de was zetten
NB: in de allerhoogste (wielverwissel) stand echt de auto absoluut niet verrijden, want dan kunnen de aandrijfashoezen knappen, die staan dan vol op spanning.
(een ervaringsdeskundige)
Ich bin ein Breaker
oei, ik heb al redelijk wat ritten op iets hoger dan middenstand achter de rug. kan dat dan kwaad? ik rij graag eens wat hoger. de vering is iets harder maar nog steeds zachter dan andere wagens ...
het is wel gek rijden, hij springt dan een beetje als een trampoline
in middenstand hangt hij wat laag vindt ik persoonlijk ...
in uiterste hoog en laag natuurlijk heb je GEEN vering meer dus dat gebruik ik ook niet.
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
dabeatisflo schreef:
in middenstand hangt hij wat laag vindt ik persoonlijk ...
in de rijstand te laag?? dan zou ik hem toch maar eens goed af (laten) stellen op de juiste hoogte oid, ik zou iig niet zo blijven rijden
wat is laag, wat is hoog…
hij staat even hoog als al die bx-en die ik op foto zie van andere mensen, maar ik vin dat hij wat naar achter leunt bij het optrekken. hij pompt dan het achterste wat omhoog. het lijkt wel dat hij liever vanachter zakt dan vanvoor, en zeker na parkeren dan zakt hij.
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Euh… dat zakken vanachteren is vrij normaal gedrag. De achtervering verliest sneller druk dan voor, zeker als de voorveerpoten versleten zijn.
Bij het optrekken zakt ie ook best wat in achter, kwestie van dat er daar dan meer druk op de vering komt te staan. Bij een BX is het hele veersysteem mechanisch, er zit dus geen systeem in dat kunstmatig de achterkant hoog houdt bij optrekken.
Rijden in een stand hoger is slecht voor de hele auto, en dus zeker af te raden. Als je weinig verschil merkt met de rijstand ben je toe aan nieuwe veerbollen en LHM verversen.
Inderdaad, de auto hoort alleen in de rijstand lekker te rijden. In de andere drie standen moet het vreselijk oncomfortabel zijn, in de laagste en hoogste stand zelfs helemaal niet te doen. Zet de hendel in de rijstand en laat ‘m daar vooral staan! Als de auto in de rijstand niet lekker rijdt wordt het tijd voor wat onderhoud aan je LHM systeem. Mocht je niet weten wanneer het systeem voor het laatst aan onderhoud onderhevig is geweest wordt het sowieso tijd voor onderhoud!
Ik weet niet of je zelf handig bent, het is niet zo heel moeilijk. Mocht je absoluut niet handig zijn of geen zin hebben om er zelf iets aan te doen dan is een bezoekje aan Chyparse (Soesterberg) zeker de moeite waard. Zij zijn gespecialiseerd in het LHM systeem van je Citroën en ze zijn ook nog eens redelijk goedkoop!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:Robin schreef:Onderste stand: voor als je het systeem drukloos wil maken
Middelste stand: rijstand
Een-na-hoogste-stand: voor zeer moeilijk terrein (langzaam rijden!)
Hoogste stand: wielen wisselen, klein onderhoud en het dak in de was zettenNB: in de allerhoogste (wielverwissel) stand echt de auto absoluut niet verrijden, want dan kunnen de aandrijfashoezen knappen, die staan dan vol op spanning.
(een ervaringsdeskundige)
ik denk ik ook
mijn ashoezen moet ik vervangen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!