Heb ik ook met m’n witte ZX gehad, banden van 8000km ‘oud’ en een lichte ovaal waarneembaar, resulterend in een vibratie bij 140>
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Mechuccio schreef:vaag dat die band een breukje had die waren toch echt nieuw!
en voor wat het gebruik zet ik in op 1 op 18
ik heb ook ooit een nieuwe band gehad die “onrond” was, oftewel ovaal. Maar voordat je dat doorhebt ben je weer even verder.
En dat verbruik…..zelfs met loden rechtervoet moet je minimaal 1 op 19 halen!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
We zullen zien, morgen ff tanken. Het trillen is nog niet helemaal weg trouwens, de banden maar eens laten balanceren.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Verbruik met loden rechter voet in de stad en files: 1 : 16.2
Jammer…
Maar begrijpelijk, blok moet helemaal wennen aan zijn nieuwe baasje. Met respect voor het materiaal is het ‘Grote inrijden’ begonnen. Gemiddeld rijdt ik tussen de 115 en 130, soms even tippend aan 145 en dan weer terug.
Weer 500km later en ik tip aan 1 : 17.7, vnl snelweg met >125km/h. Ook heel keurig dus!
Ik ben inmiddels >1.000km verder en ben zeer tevreden met ‘t karretje. Intens gelukkig wanneer ik ‘t blokkie hoor knorren ‘s-ochtends. Grootste frustraties: RAMMELS RAMMELS EN RAMMELS!!!! Overal rammelt en kraakt het! Ik moest een ventilatie buis achter het dashboard weer verbinden om lucht door de roosters te krijgen! Het spul zit wel erg knullig in elkaar! De radio-houder zit met 2 verschillende soorten schroeven vast… De ventilatie bedieningsknoppen zitten in een onafhankelijk frame wat piept en knarst tegen het radio-frame. Ongehoord dat ze zoiets kunnen uitvinden. Het lijkt de gezondheidszorg wel!
Enfin, soms een flinke gerichte tik en het is weer even goed. Hier en daar wat schroeven en rubbers plaatsten en het gerammel is weg. Mij verbaast het werkelijk niets dat de gemiddelde Duitser nog steeds geen troen koopt, een Golf is wat dat betreft gewoon makkelijker en beter in elkaar gesleuteld dan een Troen.
Alleen wil je natuurlijk niet in een Golf 3 1.9 diesel uit ‘94 rijden… Wel in een ZX 1.9 diesel.
Volgende week D riem! En: Getril moet weg! Het banden-wissel gebeuren loste het niet op. Er zit een flinke siddering in het karretje, ik ga ‘m eerst maar eens laten balanceren. Het voelt als canvasbreuk maar ik kan iets vinden. Of filtert de stuurpomp een hoop trilling uit? Overigens heeft de stuurpomp de nodige weerstand in de middenstand, vooral als het koud is. Snel hoepelen kan dan niet, echt kracht zetten en terug duwen naar de middenstand. Slijtage?
ps. ff uitgeprobeerd hoe lang de adem was en bij 155 op de teller hield ik het voorlopig ff voor gezien.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92