Jongens ik heb een remschijf kapot, nu blijkt de 2 bouten die de remschijf vasthouden te zijn geknapt…..
er zit nu dus 2 schroefdraden in dat ding waar de remschijf op zit gemonteerd.
Mijn vraag is weet iemand hoe ik dat ding eraf haal dus de remschijfhouder, zo plat gezegt.????
Misschien een tutorial,
Je remschijf zit op de “naaf” gemonteerd.
Deze hoef je niet te vervangen, je wielbouten klemmen de schijf goed tussen naaf en wiel, dus is het niet erg noodzakelijk die bevestigingsbouten te monteren!
Emiel
zijn gewoon 2 boutjes die in de naaf zitten. je hebt ze niet persee nodig. als ze afgebroken zijn kan het verder geen kwaad. je kan proberen deze uit te boren of met warmstoken eruit te halen.
persoonlijk zou ik het lekker laten zitten
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Dus als ik er een remschijf weer tussen doe dan blijft die gewoon goed zitten?
Hij kan er dus echt niet door beschadigen ofzo, door een noodstop of wat anders>?
Of dat die scheef eropkomt en dat die lawaai gaat maken?
nee, daar hoef je niet bang voor te zijn. gewoon op de naaf drukken en wiel er tegen aan. de wielmoeren houden dan samen met het wiel de schijf vast, en drukken deze stevig en bewegingloos tegen de naaf aan.
kan echt geen kwaad en is dan ook zeker niet gevaarlijk. het enige nadeel kan zijn dat je soms wat langer er over doet om de wielmoeren door de velg en de remschijf te krijgen met monteren
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Grote kruiskop schroevendraaier in je velg steken, deze zo met enig begeleing zo in het schroevgat steken en je velg erop wringen, dan een bout in de overgebleven 3 gaten draaien en hij is gecentreerd.
Ik heb het ook rechtsvoor, het enig wat ik hoor is als ik achteruitrij en rem, dan is het kleonk rij ik weer vooruit en rem weer dan is het weer kloenk, ik denk dat de schijf met een beetje speling tegen de wielbouten aantikt
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:Grote kruiskop schroevendraaier in je velg steken, deze zo met enig begeleing zo in het schroevgat steken en je velg erop wringen, dan een bout in de overgebleven 3 gaten draaien en hij is gecentreerd.
Ik heb het ook rechtsvoor, het enig wat ik hoor is als ik achteruitrij en rem, dan is het kleonk rij ik weer vooruit en rem weer dan is het weer kloenk, ik denk dat de schijf met een beetje speling tegen de wielbouten aantikt
Dat is denk ik gewoon speling op het schuifstuk, of ruimte tussen blok en remtang.
Als de schijf zo tegen je wielbouten aantikt als die 2 boutjes missen (het zijn maar 2 hele kleine pleurisboutjes hoor!) dan is er iets héél erg mis met het aanhaalmoment van je wielbouten.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
die kloeink zijn gewoon de kantelende blokken, dat heeft praktisch iedere bx, enige oplossing schijnt het monteren van xantia klauwen te zijn (of hagelnieuwe bx klauwen)
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX