Nadat ik bij mijn Visa een kleine lek contanteerde bij de uitlaat klem, voorbij de pakking bij het blok en vervolgens de eerste klem, maakte ik de klem los.
Ik heb nog nooit zo’n herrie gehoord: de klem sluit niet goed meer, hoe vaak en goed ik ook probeerde. Nou denk ik dat de oorzaak niet aan de klem licht maar dat de 2 pijpen niet meer goed sluiten. Waar ze samen komen zijn ze bol en komen tegen elkaar aan (dus de een gaat niet over de ander) en daar zit ruimte tussen. Met een lopende motor voelde ik uitlaatgassen die via 1 kant van de klem onsnapte (bij de bout van de klem).
Nou hoorde ik van een monteur ergens, dat ik daarvoor uitlaat kit moet gebruiken.
Is dit een goede oplossing, of maar een tijdelijke oplossing?
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Is een tijdelijke oplossing. Mijn ervaring met dat spul is dat het goed te gebruiken is om een lek weg te moffelen voor een keuring. Na een week intensief rijden is dat spul alweer uit het gat/de scheur geblazen. Vaak is een uitlaat al een aardig eind op weg naar de eeuwige uitlaatgasvelden als ze kapot of lek zijn en helpt GunGum al niet meer.
De beste oplossing is dust een nieuwe uitlaat van de garage of goede uitlaat van de sloop halen.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dit zelfde probleem kom je met een 2CV ook altijd tegen. Ik gebruik doorgaans nieuwe klemmen, dat werkt veel lekkerder. Daarna zet ik de delen op elkaar met een klein beetje gungum langs de rand. Hierna de delen samen brengen, klem beetje vast draaien en met een bankhamertje er bij angs tikken. hierdoor komt alles even lekker op zijn plek. Daarna telkens een beetje vaster draaien en tikken met het hamertje. Uiteindelijk krijg je hem dan vaak wel weer goed.
Met een dun laagje gungum kan het tijden goed blijven zitten trouwens.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ligt er inderdaad wel aan waar het lekt. Achter een klem kan het wel goed. Op een gescheurde las wordt het wel lastig.
My other car is a broomstick.
Okee de lek is gedicht. Maar wat een werk zeg als je er niet bij kan komen.
Het is een beetje een smeerwerkje geworden, is dit nog een beetje mooi te krijgen of voor altijd zo zoals het is?
zie je toch niet zitten?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Die kit valt er vanzelf wel af hoor.
Het maakt niet uit hoe het er uit ziet, als je maar zorgt dat het goed vast zit. Uitlaat verliezen onderweg staat zo slordig
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Caroline81 schreef:Die kit valt er vanzelf wel af hoor.
Het maakt niet uit hoe het er uit ziet, als je maar zorgt dat het goed vast zit. Uitlaat verliezen onderweg staat zo slordig
Yep midden in de zaterdagspits op het keizerkarelplein (Nijmegen grote rotonde3/4/5 rijden dik, 7 afslagen die voorrang hebben als het stoplicht voor hun op groen gaat.) ops: ops: ops:
Maar een nieuwe uitlaat voor een visa is niet zo heel duur gelukkig.
Volgens mij is mij uitlaat ook lek…De uitlaat is zelf nog zo goed als nieuw. Toen ik hem 2 jaar geleden kocht lag ie er net onder en daarma is de auto heel snel de stalling in gegaan.
Bij bepaalde toerentallen, bijvoobeeld 50 in 3e en 70 in 4e versnelling ratelt/bromt ie als een gek.
Heb al bij de klemmen al aangedraaid voor zover dat kon en met gungum zitten smeren maar het blijft aanhouden, echt heel itrritant! evil Iemand ervaring mee?