Ik heb een 3 liter V6 break gekocht, waarvan ik zelf alleen maar de wielen, knipperlichten-voor en het stuurwiel gebruik. Voor de rest wil ik een sloopmeeting organiseren en het mooie principe van Hospik in traditie voortzetten ( http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169631&start=0 ).
Hier dus ff reserveren wat je hebben wilt en aan het einde van de dag stop je anoniem in een pot wat je zelf vindt dat de waarde is van hetgeen je meeneemt.
Info over de auto:
-bj;‘92
-kleur is ETB
-blok is naar schijnt goed lopend weggezet en heeft een kleine 3 ton op de teller
-electrisch bediend Ambiance interieur in goede staat
-staat ± 1 jaar stil
-de handbak is naar schijnt ook uitstekend
-rechter achterlicht mist
-verder alle extra fun waar een V6 mee uitgevoerd is
-airco, wat naar schijnt alleen bijgevuld hoeft te worden
Animal triste post coitum
de kleur is niet toevallig gris dolmen? ETB? omdat je er vermoedelijk bij hebt staan?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Heeft de motor 12 of 24 kleppen?
Afhankelijk waar en wanneer er gesloopt gaat worden wil ik er wel bij zijn. Ik heb interesse in knopjes voor de electrische ruiten. Ik zoek voor iemand nog een knopje waar je 1 keer een druk op geeft waarna het bestuurdersruit uit zichzelf volledig sluit.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
WYD schreef:Heeft de motor 12 of 24 kleppen?
Break uit ‘92 dus 12 kleppen.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik wil het DIRAVI stuurhuis wel, maar dan moet wel de motor er uit, weet niet of je dat van plan bent?
Groet,
L
Als ik er bij ben (geen garantie) wil ik daar zowieso wel mee helpen.
Heb al eens een blok uit een Eend gelepeld dus bij een XM moet dat een peuleschil zijn
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Een V6 blok til je niet met z’n tweeën, daar heb je een flinke takel voor nodig. Je kunt ook de subframes, leidingen, uitlaat en andere zooi losmaken en dan de carosserie er af tillen. Dan kun je ook leuk zien van onder af hoe alles onder de auto zit.
Groet,
L
Was ook niet geheel serieus bedoeld hoor. Maar er zullen vast genoeg mensen zijn om dat blok van z’n plek te kunnen tillen.
Schijt aan originaliteit.
Al heb je 10 man dan kun je dat blok nog niet tillen zonder hulpmiddelen.
Je hangt namelijk voorover gebogen over de schermen/front heen, dan kun je geen kracht zetten zonder door je rug te gaan, wat niet echt prettig is (ervaring ).
Als je 2 lange stevige balken en touw meeneemt, dan kun je met 10 man de motor er wel uit tillen door de motor aan de balken te hangen
Maar het mooiste is natuurlijk een inklapbare motortakel!
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Hoe je het ook doet, blok er uit of carosserie er af, eigenlijk wil je er een heftruck o.i.d. bij hebben.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ha die Serge
Zit er op een v6 toevallig ook een hoge druk regelaar van het zelfde type
als een 20i blok uit ‘92? ops:
Dan wil ik ook wel deel nemen aan de ondmanteling van deze godin!?
tot XM
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
-de kleur zou ETB kunnen zijn. Op de foto’s lijkt het echter een lichtere grijs dan ETB.
-voor die dubbele raamschakelaar moet je ook de draadboom uit de deur meenemen, want die schakelaar heeft 1 pool meer dan de normale schakelaars.
-ik weet niet of de hd regelaar bij een 2.0i hetzelfde is als bij een V6. Ik gok van niet, omdat bij een V6 een hoop anders zit, maar misschien kan iemand anders hier zekerheid over geven.
-er is in mijn sleutelloods de beschikking over een hefvorktruck, brug, compressor, een zware takel aan het plafond en een aantal motortakels. Daarmee moeten de klussen mbt motor, DIRAVI etc. wel te doen zijn. Ik moet dan wel even overleggen met de eigenaar of hij het ok vindt dat we de sloopmeeting in de loods houden, maar dat is dus een mogelijkheid. Als we het daar kunnen doen (is vermoedelijk geen probleem), dan moet de auto wel een kleine 100km verhuist worden en daar zou ik wel wat hulp bij kunnen gebruiken. Misschien is hier iemand die de beschikking heeft over een autoambulance (en een auto die dat mag trekken) of oprijwagen..? Anders zouden we bv een oprijwagen moeten huren voor een halve dag. Maar ik vind dan wel dat we de kosten hiervan ff moeten splitten onder degenen die meedoen.
-de datum moeten we gezamelijk ff prikken. iig in een weekeinde.
Animal triste post coitum
Mielcitrofiel schreef:Waarom wordt de Xm gesloopt dan?
De vorige eigenaar heeft deze auto goed rijdend voor weinig gekocht met nog 5 maanden APK. Aan zijn eigen break waren een aantal dingen niet goed, zoals [vermoedelijk] de aandrijfassen, achterlicht, aanjager en daardoor is deze V6 tot een onderdelenbak verworden. In zijn eigen break dacht ie een trilling te voelen in de aandrijving en heeft toen de assen over gezet, de trilling bleef echter. Dus het is niet gezegd dat het de assen waren. De assen uit zijn eigen wagen zitten erbij en zouden nog goed kunnen zijn. Hoedanook, ik heb het idee dat deze wagen zonder al te veel moeite weer rijdend te maken is, maar daar voel ik me niet toe geroepen. Ik haal eraf wat ik kan gebruiken (zie boven) en hoop dat jullie dat ook doen, zodat er een kaal chassis naar de sloop kan.
Animal triste post coitum
was het die grijze break die op mp stond dan? dan is het nl volgens mij wel etb en ben ik dus geinteresseerd in de bumper,gril ra portier ( van een break kan na enige aanpassing toch ook in een berline? ) en ik denk nog wel meer spul ik ben wel van de partij denk ik
waar wordt het eventueel eigenlijk gehouden? plaats?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
zonde om zo speciale wagen te slopen een eerste serie break v6 daar zijn er al zo weining van