M&M schreef:Welke dan , want de testen die ik zie geven nooit een band uit het B-segment als winnaar aan ... hooguit minder slecht dan een andere band , niet beter ...
en dat komt de goede score doordat de prijs laag is.
Simpele Ziel schreef:Nee, er is een verschil tussen banden opzich.
Zo heb je michelin’s en waardeloze michelin’s
en zo heb je slechte B banden, alsook goede b banden!
B-banden zijn eens getest door ADAC, Autovisie of weet ik wie. Los even van alle omkoopschandaken, conspiracy’s en andere onzin (A-bandenmerken betalen voor advertenties etc..):
De conclusie was dat B-banden in de regel echt minder waren, en huismerken HEEL VEEL minder. Een goede B-band zal een waardeloze Michelin overtreffen op enkele vlakken, maar een A-band is all-round gewoon beter.
Overigens vind ik Pirelli en Continental gewoon A-merken, dat rijtje dat eerder voorbijkwam is meer iets voor fijnproevers denk ik. Die Fulda’s van jou zijn in mijn optiek ook goed genoeg (niet met 2 mm). Ik zou ze niet onder mijn wagen moeten, maar meteen afkammen gaat ook te ver.
Vooral die huismerk (huismeuk?) die fastfitters aanbieden of andere shit: daarmee ben je gewoon verkeerd aan het bezuinigen IMHO.
ronama schreef:eigenlijk is dit een item dat iedereen voor zich moet uitmaken,
maar op mijn evasion heb ik door de mensen van profile een bband laten aanpraten, na 17000 km stond ik er weer buitenzijde ram kaal (beide banden) toen gezegd nooit meer een B-band
Michelin heeft met zijn rubber compound over het algemeen een zeer goed compromis tussen grip en levensduur.
De vroegere Michelin X (jaren ‘50, een van de eerste radiaalbanden met staalgordel, standaardband op alle Franse auto’s) )was hard qua compound, had relatief wat weinig grip maar ging eindeloos lang mee.
Wil je kauwgombanden onder je auto, dan moet je accepteren dat die kort meegaan.
Over B-merken onder mijn auto peins ik niet eens gezien veiligheid en factoren als volkomen symmetrische en homogene opbouw van een band (ter vermijding van trillingen - trillingen veroorzaken slijtage).
Het prijsverschil is in feite miniem.
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
Dat ben ik dan wel met je eens…
De nieuwe Ceat’s onder de scénic lieten mij in de eerste regenbui ook even schrikken….
En er zal best een verschil zijn tussen B-merk en Michelin’s, maar is dat het grote prijsverschil waard?
Ja zal de ene zeggen, ze gaan langer mee, zijn comfortabeler, en ik heb meer grip.
Nee zegt de ander, voor dat geld kan ik wel 3x een nieuw setje kopen, comfort heeftf mijn auto al niet, en als ik merk dat ik grip verlies neem ik gas terug
Ik denk dat dit een erg persoonlijke keuze is.
Overigens, die fulda’s mogen nu een laatste eer bewijzen, voordat het echt koud buiten gaat worden komen er andere banden(/wielen) onder.
Ik zal echter niet schromen om een B keus band te laten monteren
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
M&M schreef:Het gaat mij om de veiligheid ... remweg ed , helpt misschien net tussen wel of niet BOEM
Geen B-merk voor mijn auto dus , en er zijn uiteraard meer goede merken dan Michelin alleen
in feite vind ik Uniroyal in natte omstandigheden beter als michelin.
maar std legt Citroen nu eenmaal michelin’s onder de auto.
maar het nadeel van uniroyal is idd dat ze iets sneller slijten dan Michelins
M&M schreef:Het gaat mij om de veiligheid ... remweg ed , helpt misschien net tussen wel of niet BOEM
Geen B-merk voor mijn auto dus , en er zijn uiteraard meer goede merken dan Michelin alleen
Ja jullie ook met je ABS auto’s
Kijk, toen ze nog echt auto’s maakte zoals de AX GTI toen lag het ten minste aan meer dan alleen banden
Ik heb overigens niets te klagen over het grip van mijn 2mm bandjes, ze doen het nog steeds boven verwachting goed.
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:M&M schreef:Het gaat mij om de veiligheid ... remweg ed , helpt misschien net tussen wel of niet BOEM
Geen B-merk voor mijn auto dus , en er zijn uiteraard meer goede merken dan Michelin alleenJa jullie ook met je ABS auto’s
Kijk, toen ze nog echt auto’s maakte zoals de AX GTI toen lag het ten minste aan meer dan alleen bandenIk heb overigens niets te klagen over het grip van mijn 2mm bandjes, ze doen het nog steeds boven verwachting goed.
Goh weer wat geleerd een Ax is een echte auto
Echt wel
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
M&M schreef:ronama schreef:
Goh weer wat geleerd een Ax is een echte auto
Nee joh , een dinky-toy
:46
Stakkers
Gewoon jaloers
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
M&M schreef:ronama schreef:
Goh weer wat geleerd een Ax is een echte auto
Nee joh , een dinky-toy
Net geen overdekte bromfiets, maar het scheelt niks.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Tuurlijk ik snap[ dat jullie mijn auto aanbidden…
Maarre gaan we niet off-topic?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Tuurlijk ik snap[ dat jullie mijn auto aanbidden…
Maarre gaan we niet off-topic?
echt niet en ja we zijn off topic
Wie pakt de bezem effe?
Ik niet! ruim het zelf effe op
Bezem? nee daar ben ik ook te lui voor, ik brei het liever recht.
Ik heb gister gemeten dat ik achter het meeste profiel heb, en toch kan je een behoorlijke schuiver maken( als het droog is…)
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI