Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Het maakt mijn partner niet uit waarin ze zelf rijdt of waar ik in rij. Ze heeft dus niets met Citroën. En dat is misschien wel zo prettig.
Het remt mij in elk geval voldoende af. Er is meer dan Citroën op deze wereld.
Bovendien heb ik niet eens de tijd, vaardigheden etc. om een heel wagenpark zoals Patje bijvoorbeeld heeft te onderhouden.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 6496
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mijn vrouw ziet de CX-en onderweg vaak eerder dan ik, gaat geheel vrijwillig mee naar CX-club-evenementen en Citromobile, vindt mijn miniaturen prachtig en spreekt net zo liefhebbend over onze CX als ikzelf. Wat wil ik nog meer…? O ja, ze houdt ook nog van voetbal.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ik heb een vrouw van 1.57 mtr, dus redelijk klein.
In tegenstelling tot haar lengte/hoogte houdt ze van grote auto’s.
Ze rijdt dan ook dagelijks naar haar werk in onze Picasso.
Tot nu toe vond ze mijn BX-en maar niks, of liep er in ieder geval niet warm voor.
Maar…..........de CX is andere koek, want die is GROOT en LANG!
Ze vindt hem geweldig en ik mag hem absoluut niet wegdoen.
Wat hebben vrouwen toch met groot en lang?
Mijn ouders hebben altijd citroen gereden, mijn eerste auto was mijn huidige eend. Mijn vrouw haar pa is Frans, reed ook Citroen toen ik haar leerde kennen. Haar eerste wagen een visa 2 cylinder. Citroen meetings zijn onze vakanties, dus citroens moeten er blijven.
Ze is gek op modellen ( 1/18 ) voor in de vitrine in de huiskamer. De xantia vond ze een fijne wagen, de Xsara mooier, en de Saxo wordt ook wel weer wat.
Onze kleine vent vind niets leuker dan met papa in de eend, en zijn speelgoed 2cvtje is zijn favo auto (papa broem broem).
Enige kanttekening, de eend mag sleutelbakkie blijven, de andere moet het gewoon doen als het nodig is, lol. Enige andere waar ze niet zo “blij” mee is, is mijn car audio hobby, hoewel, ze zelf nu ondertussen ook niet meer naar een standaard radio met standaard speaekers in de auto wil luisteren.
Prima geregeld hier dus, lol
Greatnix Spookeend
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
M’n vrouw is bijna net zo gek, eerst de saxo, binnenkort de C1. Ik hoefde niet aan te komen dat dezelfde auto ook als peug en toyo te koop was, wilde alleen de C1 En de eend vind ze ook leuk
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
tja… Evelien zit hier ook op het forum
Hier heb ik haar leren kennen ...
maar goed soms wordt ze wel beetje gek van mijn gecitroen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Mijn vriendin heeft de citrofilie in mij opnieuw aangewakkerd.
Ik ben vanaf mijn jonge jeugd al stilletjes citrofiel zonder het eigenlijk zelf door te hebben. Op een goede dag ging zij op wintersport met een groepje en daar was een jongen bij met een kleine verzameling Citroëns. Zij heeft via die jongen de smaak een klein beetje te pakken gekregen en door haar verhalen is de Citrofiel in mij ook weer helemaal wakker geworden.
Door mijn enthousiasme heeft zij zich vervolgens ook tot een kleine citrofiel ontwikkeld.
Wat ook leuk is te vermelden, ik had m’n zinnen gezet op een CX en zij probeerde dat de hele tijd uit mijn hoofd te praten. Tot we er eentje gingen proefrijden, vanaf dat moment was ze helemaal om: gaaf zo’n CX, die moet er zeker een keertje komen
Uiteindelijk heb ik besloten nog even te wachten met de aanschaf van een CX, maar eerst een BX te gaan rijden. Haar eerste reactie: wat een onzin, we hebben al een auto en we hebben er echt geen twee nodig. Maar als ik ergens m’n zinnen op zet, dan gebeurt het ook. De BX is er en nu wil zij er steeds in rijden.
Ik wilde een paar miniatuurtjes hebben van CX-en en een SM, haar reactie: O, leuk. dan koop ik een paar DS-en en een Ami. Met als gevolg dat onze miniaturenverzameling nog steeds aan het groeien is, en het zijn allang niet meer alleen CX-en en DS-en.
En tot slot werkt zij inmiddels ook alweer een poosje bij Citroën Nederland.
Tja, volgens mij kun je wel zeggen dat de gesprekken bij ons thuis voornamelijk over Citroën gaan.
Ik heb mijn vrouw leren kennen op een feestje waar ik met mijn DS destijds was. Was de eerste vrouw die de bijnamen “snoek” en “strijkijzer” kende. Het is allemaal begonnen met “even kijken naar je mooie snoek” en voor ik het wist stonden we samen tegen haar zijkant aan geleund…..
Ze vindt het niet de meest fantastische auto, zelf meer met Engelse sportwagentjes, maar ik heb van haar bijvoorbeeld wel een DS spaarrekening cadeau gekregen afgelopen jaar zodat ik weer kan gaan sparen voor een DS.
In het algemeen vind ze de C5 fantastisch, zou ze zelf wel een Picasso willen rijden of ook een C5 maar financieel gaat dat niet. Als het maar Frans is, vind ze het prima.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
beek3762 schreef:Wat hebben vrouwen toch met groot en lang?
Misschien mist ze dat wel ergens anders . Tsja een open goal moet je benutten .
Maar ik heb verder niet zoveel met de Citroens. ik moest een keer in de 2cv van mijn baas rijden . snapte echt de ballen van de versnellings bak . De achteruit had ik wel snel gevonden. Maar de 2 of de een . Ik weet niet in welke versnellingen ik zat. De eerste bx van mijn broer vond ik echt een mooie auto. Maar dat was meer deur de kleur die was een appart soort blauw. De 1.9TGi (dag ik) reed wel lekker maar ik kreeg op een of anderre rede toch op ten duur last van mijn rug . Op bij een windvlaag werd hij een beetje instabiel. De cx is qua uiterlijk een mooie auto en door de 2.5 turbo komt hij goed van zijn plek. Maar aangezien ik door een paaltje een trauma aan die auto heb opgelopen zal je mij niet meer zien rijden in krappe ruimtes .
ik ben zelf een Opelfiel zeg maar. Ik sleutel er zelf maar niet aan (oke kleine dingen dan wel) want ik heb al een blok naar zijn grootje geholpen daar door ops: . Mijn broer zal wel citrofiel zijn geworden omdat hioj de bestel Eend echt heeft mee gemaakt. ik kan me nog wel herinneren dat ik schoot mog bij mijn vader en dat ik mog sturen en een verjaardag feestje van mijn broer met al zijn vrienden en vriendinnen naar de hij . Jammer dat een van zijn vriendinnen toen gebeten werdt door een zooitje mieren . Toen mijn pa de Eend in een sloot had gereden kwam er een Toyota high ace. toen ging mams alleen verder en werden het alleen maar Opels. Opel d Kadett 1.3 automatik, E kadett 1.2 en daarna de Corsa 1.4 die ze nog hebben. Ik heb zelf inmiddels een Opel 1.2tr de luxe sedan gehad (gekregen van mijn ouders), opel Corsa 1.4i GL+ en de huidige auto is een Opel Astra 1.6. in de garage staat een Opel C Kadett 1.6S Berlinetta coupe te glimmen . Hij is mooi maar hij moet er toch een keer uit. Maar dat zeg ik al een jaar en heb hem nog nergens te koop gezet
Opel: Overal Plezier En Liefe
Gek genoeg probeer ik me altijd in te houden als een/mijn vriendin mee is.
Normaal zit ik al gauw achterstevoren als er ergens waar een Citroën te zien is in de hoop iemand te spotten, maar zodra er een vrouw naast me zit is dat gauw over…
Naar een Citroën meeting zijn ze overigens ook met geen stokslag te krijgen, iets wat op zijn tijd ook wel prettig kan zijn
Verder was een sportwagen of 1 of andere snelle bak een betere keuze geweest, maar ze kunnen er nu wel mee leven dat ik gebonden ben aan Citroën.
Vrouwen hebben er wel mede voor gezorgd dat ik nu AX i.p.v. BX rijdt ops:
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 6496
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
toen ging mams alleen verder en werden het alleen maar Opels. Opel d Kadett 1.3 automatik, E kadett 1.2 en daarna de Corsa 1.4 die ze nog hebben. Ik heb zelf inmiddels een Opel 1.2tr de luxe sedan gehad (gekregen van mijn ouders), opel Corsa 1.4i GL+ en de huidige auto is een Opel Astra 1.6. in de garage staat een Opel C Kadett 1.6S Berlinetta coupe te glimmen . Hij is mooi maar hij moet er toch een keer uit. Maar dat zeg ik al een jaar en heb hem nog nergens te koop gezet
Wil iemand even de bezem door dit topic halen…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
re
Mulder schreef:toen ging mams alleen verder en werden het alleen maar Opels. Opel d Kadett 1.3 automatik, E kadett 1.2 en daarna de Corsa 1.4 die ze nog hebben. Ik heb zelf inmiddels een Opel 1.2tr de luxe sedan gehad (gekregen van mijn ouders), opel Corsa 1.4i GL+ en de huidige auto is een Opel Astra 1.6. in de garage staat een Opel C Kadett 1.6S Berlinetta coupe te glimmen . Hij is mooi maar hij moet er toch een keer uit. Maar dat zeg ik al een jaar en heb hem nog nergens te koop gezet
Wil iemand even de bezem door dit topic halen…?
hier geeft de partner/broertje zelf antwoord . Dus het is redelijk ontoppik….
Opel: Overal Plezier En Liefe
“Zolang hij druk is met zn autootjes gaat hij in ieder geval niet vreemd”
Het boeit haar verder niet
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Mijn vriend vond Citroen maar niks. We hebben elkaar leren kennen toen ik nog een 16TZI had met heel veel trammelant. Hij had een Clio.
Toen de Clio kapot ging begin dit jaar moest er een nieuwe auto komen. Ik merkte op dat Citroen wel heel comfortabel is. Ons budget was ongeveer 3000 euro en we zijn gaan zoeken. Eerst weer naar een wat nieuwere Clio, totdat Menno ineens kwam met de Xantia. Hij vroeg wat ik daarvan vond. Ik kreeg direct een glimlach en zei dat dat helemaal geweldig is natuurlijk. (Liever had ik toen een BX gehad maar daar wil Menno niet in gezien worden.) Het wat ook een criterium dat de auto een zakelijke uitsraling mag hebben i.v.m. zijn bedrijf. Na een eerste Xantia 1.8 16V SX met stuiterbollen en een “notenhouten” dash was hij nog niet overtuigd. Na de 2e proefrit in een perfecte en onze huidige Xant was hij om.
Ondertussen heb ik me in mijn hoofd gehaald een écht Citroen te willen bezitten en dat is gelukt met de GSA, ookal moet ik er nog even op wachten . Hij vindt de GSA zelfs ook leuk. Als we de volgende keer op vakantie gaan naar Frankrijk gaan we met de GSA <—- woorden van mijn vriend!!
Het gevoel voor Citroen bij Menno is inmiddels goed gegroeid. Elke keer als hij een mooie ziet wijst hij me er op.
My other car is a broomstick.
M&M schreef:mathijs schreef:(Liever had ik toen een BX gehad maar daar wil Menno niet in gezien worden.)
Groot gelijk heeft hij
Groet ,
Menno.
Bx ruled een beetje heel veel…
Thuis altijd Citroen gereden, veel bx’en oa. Nu ik zelf naar auto op zoek was trok me bx me erg aan…Er zijn weinige autos waar ik zo blij van word als ik achter het stuur zit..!