Bij het opmeten van het profiel van de banden van de XM viel me op dat de achterbanden schuin afslijten aan de buitenkant.
Het tegenovergestelde van versleten ADAL’s zeg maar…
Dus niet /—\ maar \—/
bekend phenomeen?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kom o.a. van te veel en te hard door bochten gummen…..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat is duidelijk….
Dus het is niet iets dat versleten is o.i.d.?
Verschillen zijn toch aardig, zo heeft 1 achterband aan de binnekant nog 4mm, in het midden 3mm en aan de buiten kan nog maar 2mm…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Dat is duidelijk….
Dus het is niet iets dat versleten is o.i.d.?Verschillen zijn toch aardig, zo heeft 1 achterband aan de binnekant nog 4mm, in het midden 3mm en aan de buiten kan nog maar 2mm…
Heb ik ook met mijn BX. Aan de buitenkant zijn de achterbanden rijp voor de APK adviesnorm ( meer dan 1.6 mm, minder dan 2.5 mm) terwijl ze aan de binnenkant nog iets van 3.5 mm hebben.
Dus het is niet iets dat versleten is o.i.d.?
Behalve die banden dan
Dat schijnt de C5 ook te hebben.
Maar een C5 zakt in op de snelweg, een XM toch niet?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
René van Maren schreef:Dat schijnt de C5 ook te hebben.
Nooit last van gehad.
Simpele Ziel schreef:Maar een C5 zakt in op de snelweg, een XM toch niet?
Een C5 zakt voor 11mm, achter 15mm, een Xm niet.
simpele ziel schreef:Bij het opmeten van het profiel van de banden van de XM viel me op dat de achterbanden schuin afslijten aan de buitenkant.
Een Xm bj2000 heeft een meesturende achteras, zijn de flexibele bussen misschien uitgesleten?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
mm, een mooi puntje om eens naar te kijken ja.
Ik had ergens waar gelezen dat de XM een meesturende achteras had en dat het misschien daaraan te wijten lag, maar misschien dat jullie het zeker wisten…
Maargoed over 2 weekjes eens naar kijken dan…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
huh een xm uit 2000 een meesturede achteras??
gaaf maar geheel nieuw voor mij
Het staat ook in de folder van 1998
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
tmrrental schreef:een xm uit 2000 een meesturede achteras??
gaaf maar geheel nieuw voor mij
De 928 heeft het (1978)
De ZX heeft het (1990)
De Xantia heeft het (1993)
De Xm heeft het vanaf Ph.II (mj. 1994)
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het daaraan ligt, ik heb er bij Xantia nooit over gehoord. Op de C5 zijn de (zeldzame) problemen ook niet op het meesturende effect te gooien, maar op buiten-spec subframes.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
bogaard77 schreef:kom o.a. van te veel en te hard door bochten gummen…..
ja bekend…
vooral die kleine rotondes, en maar niet uit willen breken he…