Tochtende polyester deuren
Beukenootje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 09 oktober 2006 06:18 PM

Hallo mede sleutelaars

Mijn DS heeft aan de linkerkant 2 kunstof deuren
Fantastisch, kunnen nooit meer roesten
Maar nu het volgende, ik kan ze niet hoog genoeg stellen volgens mij
ik heb de scharnierpennen bijna bovenaan en nog kan er een vinger tussen het rubber en de deur
Net bij die knik in de Astijl en achter bij de Bstijl
Is dit een bekend probleem, of zitten er verkeerde deuren deuren in
De DS is van 72 de deuren komen uit een 74tiger

wie kan mij het vertellen, ik heb geen andere deuren anders was ik er zo achter.

inmiddels heb ik de hoofdbol vervangen door een nieuw gevuld exemplaar en het tikken van de HDregelaar is verleden tijd, ik hoor um helemaal niet meer
Alleen de pomp hoor ik af en toe.
De tik in de motor is er nog steeds.

Maar we komen stukje bij beetje verder.

mazzel,
Henk.

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 09 oktober 2006 06:31 PM
  [ # 1 ]

Ik heb het rubber er uit gehaald en opnieuw gemonteerd, er zit iets speling in. Bij mij kon de knik iets naar beneden.

Profiel  

Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517

Gepost: 09 oktober 2006 08:44 PM
  [ # 2 ]

kunstof deuren? bestaan die Shocked

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2972

Gepost: 09 oktober 2006 10:59 PM
  [ # 3 ]
Bram-id19B schreef:

kunstof deuren? bestaan die Shocked

Ben ook erg benieuwd waar die kunststof deuren vandaan komen.

Heb je het echt over een kier van de deur zelf of over een kier van het portier raam met de auto. Je kan als de deur zelf goed hangt nog vrij veel stellen aan het raam.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

Beukenootje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 oktober 2006 12:08 AM
  [ # 4 ]

Beste mensen

De tip van het rubber wat verschuiven lijkt de gouden te zijn
Ik heb de voorste deur nu voor bij de motorkap goed sluiten tegen het rubber

Wouter Smits bedankt hiervoor

Dan de vraag of kunstof deuren bestaan, ja dus want ik heb er 2 in zitten
waar ze vandaan komen weet ik niet, de auto waar ze uit komen was een duitse DS20 van 1974
Die heb ik van een handelaar dus de herkomst zal moeilijk worden
Misschien heeft degene aan wie ik de motor en chassis verkocht heb de duitse brief nog, daar stond wel een eigenaar op.

dan de vraag over de kier of die tussen het raam of de deur zat, die zat dus echt tussen de deur en het rubber, precies in die knik, daar kon ik mijn vinger doorsteken
Daar waar het rubber op de binnenkant van de deur ligt.
Ik kan nu zels de deur nog naar beneden stellen, en dat is gunstig voor de rest want dat staat ook allemaal op het hoogste punt.

Mensen bedankt.
henk.

Profiel  

Robert73
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54

Gepost: 10 oktober 2006 12:21 AM
  [ # 5 ]

Poly deuren waren jaren geleden idd op de markt, weet niet wie die gemaakt heeft. Confused

Robert

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 oktober 2006 12:27 AM
  [ # 6 ]

Zo’n 20 jaar geleden kon je alle plaatwerkdelen van een DS, dus ook de deuren, in kunststof (glasvezelversterkte polyester) nieuw kopen. De Eikelboom-broer uit het Noorden van Nederland verkocht ze bijvoorbeeld. Er was toen nog niet zoveel vraag denk ik: er waren nog genoeg goede stalen deuren. De kunststof deuren krijgen meer voor de kiezen dan de spatborden: ze worden open en dicht gedaan en er zit een raammechanisme plus ruit in. Naar verluid scheurden de kunstsof deuren en na een paar jaar hoorde je er niets meer van (kon je ze ook niet meer kopen).
Af en toe duikt er nog een auto op met kunststof deuren.

Het zou ook mogelijk moeten zijn nieuwe polyester deuren, met verstevigingen op de goede plaatsen, goed te maken. Rolling Eyes

Citroen!

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 oktober 2006 12:29 AM
  [ # 7 ]
Mielcitrofiel schreef:

http://www.citro-classique.nl
Verkopen de kunststof plaatwerk delen.

Behalve de deuren….. Surprised

Citroen!

Profiel  

Beukenootje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 oktober 2006 02:17 AM
  [ # 8 ]
DriverD schreef:

Zo’n 20 jaar geleden kon je alle plaatwerkdelen van een DS, dus ook de deuren, in kunststof (glasvezelversterkte polyester) nieuw kopen. De Eikelboom-broer uit het Noorden van Nederland verkocht ze bijvoorbeeld. Er was toen nog niet zoveel vraag denk ik: er waren nog genoeg goede stalen deuren. De kunststof deuren krijgen meer voor de kiezen dan de spatborden: ze worden open en dicht gedaan en er zit een raammechanisme plus ruit in. Naar verluid scheurden de kunstsof deuren en na een paar jaar hoorde je er niets meer van (kon je ze ook niet meer kopen).
Af en toe duikt er nog een auto op met kunststof deuren.

Het zou ook mogelijk moeten zijn nieuwe polyester deuren, met verstevigingen op de goede plaatsen, goed te maken. Rolling Eyes

Dit verhaal klopt wel aardig
Mijn deuren hebben inderdaad scheuren boven in de hoeken
Daar waar de bovenste bevestiging zit van het raammeganisme
En van de achterdeur zit de voorste plaat een klein stukje lost van de achterste
Dus voorzichtig behandelen
Volgens mij zit er bij de onderste scharnier een metalen versteviging in het polyester gegoten
Ook de bevestiging van de binnenste deurklink is gammel, daar heb ik een soort vork achter gemaakt zodat je ze niet uit de gaten trekt.
En dan de bevestiging van de armsteun, normaal zitten daar 2 moeren met een klemmetje, ik heb er 2 m8 boutjes en de armsteun komt daar met een moertje op.

het raam moet je ook niet te wild open of dicht draaien, want dan komt de hele binnenkant van de deur in een bocht te staan.

maar goed ze roesten niet.

Mazzel
Henk.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook