Bestaat de DS(?) Break van de TH-Delft Voertuigtechiek nog?
jk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 07-10-2006

Gepost: 11 oktober 2006 02:59 AM

In de jaren ‘70-‘80 had de afdeling Voertuigtechniek van TH-Delft Werktuigbouw een Citroen Break testvoertuig met een in de laadruimte ingebouwd 5e wiel voor weggedrag- en wegdekmetingen.
Volgens mij was het een DS/ID.
Bestaat deze auto nog?

C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km

Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 oktober 2006 10:37 AM
  [ # 1 ]

Re: Bestaat de DS(?) Break van de TH-Delft Voertuigtechiek n

jk schreef:

In de jaren ‘70-‘80 had de afdeling Voertuigtechniek van TH-Delft Werktuigbouw een Citroen Break testvoertuig met een in de laadruimte ingebouwd 5e wiel voor weggedrag- en wegdekmetingen.
Volgens mij was het een DS/ID.
Bestaat deze auto nog?

Ja, het is een witte ds 21, vanaf de fabriek voorzien van een injectieblok met 5 bak. Inmiddels is het 5e wiel d’r uit ,is de auto gerestaureerd en in bezit van een liefhebber die d’r soms mee rijdt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 21 oktober 2006 07:12 PM
  [ # 2 ]

Voor verdere bijzonderheden rdw.nl

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
jk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 07-10-2006

Gepost: 21 oktober 2006 08:06 PM
  [ # 3 ]

Dank voor de foto.

Blijkens de foto liet men deze auto op blokken zakken in de tijd dat hij stilstond tussen de opdrachten.

C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km

Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook