1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
V6-24v blok?
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 11 oktober 2006 03:40 PM

Hebben ze hier http://www.youtube.com/watch?v=HMs8V-3T3v8
het XM/605 blok in een 205 gelepeld?

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 11 oktober 2006 03:50 PM
  [ # 1 ]

Re: V6-24v blok?

ieksEmmu schreef:

Hebben ze hier http://www.youtube.com/watch?v=HMs8V-3T3v8
het XM/605 blok in een 205 gelepeld?

Ah bekende, deze zit op Bxsportief! is idd 24v

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 oktober 2006 04:12 PM
  [ # 2 ]

Hier zijn foto’s en uitleg van deze en meer 205 conversies te vinden:

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 11 oktober 2006 04:16 PM
  [ # 3 ]
Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 11 oktober 2006 04:21 PM
  [ # 4 ]

Sprak hilgert net..ff aanvulling, hij heeft nog z’n eigen site van de V6

http://www.205v6.com/

Profiel  
 
Hilgert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 11-10-2006

Gepost: 11 oktober 2006 04:21 PM
  [ # 5 ]

Het is inderdaad de laatste V6 motor uit de 605/XM/406/Xantia/C5.

Meer info op: http://www.205v6.com

of email me of op msn.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 11 oktober 2006 04:28 PM
  [ # 6 ]

Even naar “ander onderwerp"gesleept.

Mooi project….

 

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 11 oktober 2006 04:30 PM
  [ # 7 ]

WOW wat een geluidje man!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 oktober 2006 05:15 PM
  [ # 8 ]
Hilgert schreef:

Het is inderdaad de laatste V6 motor uit de 605/XM/406/Xantia/C5.

Meer info op: http://www.205v6.com

of email me of op msn.

[mierenneuq mode] toch niet in de C5? [/mierenneuq mode]

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilgert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 11-10-2006

Gepost: 11 oktober 2006 05:18 PM
  [ # 9 ]

jawel dit blok ligt ook in de C5.

In de XM en 605 heeft dit type motor alleen het laatste jaar gezeten (1998), daarvoor was het de oude PRV 24 klepper die er in lag (90 graden blok).

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 11 oktober 2006 05:28 PM
  [ # 10 ]
Hilgert schreef:

jawel dit blok ligt ook in de C5.

In de XM en 605 heeft dit type motor alleen het laatste jaar gezeten (1998), daarvoor was het de oude PRV 24 klepper die er in lag (90 graden blok).

De oude V6 90graden is de UPJ/ZPJ etc. zowel 12-klepper als 24-klepper.

De nieuwe is de EJ9J4. Formeel is dat hetzelfde blok Xm-C5-C6, maar in de C5/407 levert het 210pk (in de Xm/Xantia/605/etc. 194pk) In de Xm zit hij er van 1997 tot 2000 in. De nieuwste variant ligt in de C6 met 215pk en een breder max. koppel.

D’r is ook een 245pk versie voor de Clio V6.

@Hilbert, je site spreekt van 220pk, is dit vanwege een open uitlaat of is eraan gechipt? Voor de Clio is chiptuning tot 270pk beschikbaar. Idea
Verder echt klasse sleutelwerk Cool

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 11 oktober 2006 05:33 PM
  [ # 11 ]

dus als ik mn V6 nog eens in de prak rijd en t blok is nog okee, dan…  Cool  scheelt ook in de wegenbelasting…  Razz


Maaruh, mooi werk!

Profiel  
 
Hilgert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 11-10-2006

Gepost: 11 oktober 2006 05:47 PM
  [ # 12 ]
eviltwin schreef:

is dit vanwege een open uitlaat of is eraan gechipt?

Verder echt klasse sleutelwerk Cool

@eviltwin: goed verhaal

Het vermogen is behaald door beiden (chip + open uitlaat + geen kat)

Thanks voor het compliment.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 oktober 2006 11:25 PM
  [ # 13 ]

Maar inderdaad een geweldige conversie. Kan geen genoeg krijgen an dit soort dingen.

Ben zelf overigens stellig van plan nog eens een tweeliter Turbo CT met plm. 240 PK in mijn Xsara te hangen Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 oktober 2006 12:30 AM
  [ # 14 ]
DigiDaan schreef:

Maar inderdaad een geweldige conversie. Kan geen genoeg krijgen an dit soort dingen.

Ben zelf overigens stellig van plan nog eens een tweeliter Turbo CT met plm. 240 PK in mijn Xsara te hangen Cool

volgens mij zijn er hier en daar al wel eens VTS’jes voorzien van een turbo Wink
aangezien je standaard al 167 pk heb, ga ik er vanuitdat je dan eigenlijk ook al dik boven de 200 pk zit Cool

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 oktober 2006 12:37 AM
  [ # 15 ]
arjan_verkade schreef:
DigiDaan schreef:

Maar inderdaad een geweldige conversie. Kan geen genoeg krijgen an dit soort dingen.

Ben zelf overigens stellig van plan nog eens een tweeliter Turbo CT met plm. 240 PK in mijn Xsara te hangen Cool

volgens mij zijn er hier en daar al wel eens VTS’jes voorzien van een turbo Wink
aangezien je standaard al 167 pk heb, ga ik er vanuitdat je dan eigenlijk ook al dik boven de 200 pk zit Cool

Op het risico af hier een beetje Surprisedfftopic te gaan wil ik hier toch even op reageren.. Ja inderdaad zijn er al tweeliter zestienkleps VTS’en met turbo, maar het geweldige van de XU20JT is het enorme koppel onderin door de vroeg meeblazende turbo icm acht kleppen. Het zal niet zo’n toerenmonster zijn maar met een conversie aan uitlaatspruitstuk en verhogen van turbodruk zit je zo aan 240 pk en 350 nm in een laag toerenbereik, in tegenstelling tot een vrij lineaire zestienkleps die pas vanaf 5000 toeren haar vermogen vrijgeeft en inlevert op koppel..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook