Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Hebben ze hier http://www.youtube.com/watch?v=HMs8V-3T3v8
het XM/605 blok in een 205 gelepeld?
Re: V6-24v blok?
ieksEmmu schreef:Hebben ze hier http://www.youtube.com/watch?v=HMs8V-3T3v8
het XM/605 blok in een 205 gelepeld?
Ah bekende, deze zit op Bxsportief! is idd 24v
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hier zijn foto’s en uitleg van deze en meer 205 conversies te vinden:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Das idd Hilgert..
Sprak hilgert net..ff aanvulling, hij heeft nog z’n eigen site van de V6
Het is inderdaad de laatste V6 motor uit de 605/XM/406/Xantia/C5.
Meer info op: http://www.205v6.com
of email me of op msn.
Even naar “ander onderwerp"gesleept.
Mooi project….
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
WOW wat een geluidje man!
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hilgert schreef:Het is inderdaad de laatste V6 motor uit de 605/XM/406/Xantia/C5.
Meer info op: http://www.205v6.com
of email me of op msn.
[mierenneuq mode] toch niet in de C5? [/mierenneuq mode]
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
jawel dit blok ligt ook in de C5.
In de XM en 605 heeft dit type motor alleen het laatste jaar gezeten (1998), daarvoor was het de oude PRV 24 klepper die er in lag (90 graden blok).
Hilgert schreef:jawel dit blok ligt ook in de C5.
In de XM en 605 heeft dit type motor alleen het laatste jaar gezeten (1998), daarvoor was het de oude PRV 24 klepper die er in lag (90 graden blok).
De oude V6 90graden is de UPJ/ZPJ etc. zowel 12-klepper als 24-klepper.
De nieuwe is de EJ9J4. Formeel is dat hetzelfde blok Xm-C5-C6, maar in de C5/407 levert het 210pk (in de Xm/Xantia/605/etc. 194pk) In de Xm zit hij er van 1997 tot 2000 in. De nieuwste variant ligt in de C6 met 215pk en een breder max. koppel.
D’r is ook een 245pk versie voor de Clio V6.
@Hilbert, je site spreekt van 220pk, is dit vanwege een open uitlaat of is eraan gechipt? Voor de Clio is chiptuning tot 270pk beschikbaar.
Verder echt klasse sleutelwerk
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
dus als ik mn V6 nog eens in de prak rijd en t blok is nog okee, dan… scheelt ook in de wegenbelasting…
Maaruh, mooi werk!
eviltwin schreef:
is dit vanwege een open uitlaat of is eraan gechipt?
Verder echt klasse sleutelwerk
@eviltwin: goed verhaal
Het vermogen is behaald door beiden (chip + open uitlaat + geen kat)
Thanks voor het compliment.
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Maar inderdaad een geweldige conversie. Kan geen genoeg krijgen an dit soort dingen.
Ben zelf overigens stellig van plan nog eens een tweeliter Turbo CT met plm. 240 PK in mijn Xsara te hangen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DigiDaan schreef:Maar inderdaad een geweldige conversie. Kan geen genoeg krijgen an dit soort dingen.
Ben zelf overigens stellig van plan nog eens een tweeliter Turbo CT met plm. 240 PK in mijn Xsara te hangen
volgens mij zijn er hier en daar al wel eens VTS’jes voorzien van een turbo
aangezien je standaard al 167 pk heb, ga ik er vanuitdat je dan eigenlijk ook al dik boven de 200 pk zit
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
arjan_verkade schreef:DigiDaan schreef:Maar inderdaad een geweldige conversie. Kan geen genoeg krijgen an dit soort dingen.
Ben zelf overigens stellig van plan nog eens een tweeliter Turbo CT met plm. 240 PK in mijn Xsara te hangen
volgens mij zijn er hier en daar al wel eens VTS’jes voorzien van een turbo
aangezien je standaard al 167 pk heb, ga ik er vanuitdat je dan eigenlijk ook al dik boven de 200 pk zit
Op het risico af hier een beetje fftopic te gaan wil ik hier toch even op reageren.. Ja inderdaad zijn er al tweeliter zestienkleps VTS’en met turbo, maar het geweldige van de XU20JT is het enorme koppel onderin door de vroeg meeblazende turbo icm acht kleppen. Het zal niet zo’n toerenmonster zijn maar met een conversie aan uitlaatspruitstuk en verhogen van turbodruk zit je zo aan 240 pk en 350 nm in een laag toerenbereik, in tegenstelling tot een vrij lineaire zestienkleps die pas vanaf 5000 toeren haar vermogen vrijgeeft en inlevert op koppel..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!