Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
zo net thuis nog ff naar dat filmpje geluisterd…
ben toch blij dat bij mijnes net zo’n zelfde soort geratel (van de kleppen?) te horen is bij stationair draaien…
ieksEmmu schreef:ben toch blij dat bij mijnes net zo’n zelfde soort geratel (van de kleppen?) te horen is bij stationair draaien…
Dat doet ie nu ook niet meer. De motor had twee jaar stil gestaan en daardoor lopen de hydrolische klepstoters leeg. Wat dus resulteerd in tikken.
Na het rondje rijden was het probleem opgelost.
Gaaf. Dit soort projecten heersen echt
Het is me niet precies duidelijk wat je hebt gedaan om de V6 asjes in de 205 naven te steken. Zou je dat eens willen toelichten? Mocht ik nog eens een ME5T bak nodig hebben voor de TurboD12 dan is dit wel interessant om te weten.
Het project zelf is serieus petje af Belangrijkste gereedschap: schoenlepel?
Ik durf bijna niet te vragen waar ik moet wezen om zoveel extra pk’s uit de V6 te laten peuteren. Normaliter heb ik geen hoge pet op van het chippen van N/A motoren, anders dan het verbeteren van de driveability (cq. het verwijderen van de milieumaatregelen..).
@eviltwin: Ter aanvulling van de niet-standaard V6’en: De ClioV6 had eerst 230pk en in de phase deux 255pk. De C5 Carlsson 235pk. Take your pick
Overigens zijn er nog een aantal 205jes uitgevoerd met dit blok….
Waar ligt de grens bij die dingen
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Simpele Ziel schreef:Overigens zijn er nog een aantal 205jes uitgevoerd met dit blok….
Waar ligt de grens bij die dingen
PSA/Ford V8 HDI?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Simpele Ziel schreef:Overigens zijn er nog een aantal 205jes uitgevoerd met dit blok….
Waar ligt de grens bij die dingen
Die 205ers hoeven natuurlijk niet hun tijd te verdoen aan het repareren van hydraulische lekkages. Dus meer tijd voor projectjes.
Simpele Ziel schreef:Overigens zijn er nog een aantal 205jes uitgevoerd met dit blok….
Waar ligt de grens bij die dingen
Om precies te zijn: 1 205 (Frankrijk), 1 309 (UK), tig 306en (UK), 1 405 (Frankrijk), 1 ZX (UK).
Er WAS nog een 205V6 in de UK, maar die is vakkundig om een lantaarnpaal gevouwen
De PSA/Ford V6(V8?) HDi is een 90 graden blok. Ik heb er onlangs naar gekeken, maar zelfs ik moest hier toegeven dat ik het er echt niet in krijg.
Wat betreft de aandrijfassen: msn alsjeblief
Wie lepelt de eerste V6 in een BX? Past makkelijk, uitlaat komt mooi uit boven de anti-rollbar. Neem het blok uit de Xantia en de hydropomp zit er al op. Ff aansluiten en karren maar
Volgens mij broedt er iets in Soest t.a.v. BX met ES9.
Ja, Marcel is hier geweest.
@Hilgert: niets dan lof, dit is geweldig.
Volgens mij was niet Marcel daarmee bezig, maar iemand anders uit Soest.
Trouwesn, na even gesurft te hebben op de links die in dit topic langskwamen, staat daar ineens medeforummer Marten Postma op een foto —> klik! . Die was daar waarschijnlijk ten tijde van de ombouw van zijn BX TZD naar BX Turbo D12.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:@Hilgert: niets dan lof, dit is geweldig.
Volgens mij was niet Marcel daarmee bezig, maar iemand anders uit Soest.
Trouwesn, na even gesurft te hebben op de links die in dit topic langskwamen, staat daar ineens medeforummer Marten Postma op een foto —> klik! . Die was daar waarschijnlijk ten tijde van de ombouw van zijn BX TZD naar BX Turbo D12.
Nee, dit was tijdens een toerrit van de 205 GTI club zuid. Ik reed toen met Rudy mee. Mijn BX met Turbo D12 reed toen al een tijdje.
Maar goed, een 205 V6 is gaaf, maar die BX V6 moet er toch ook eens komen!
Dat is leuk zeg! De PB-FZ-41 was mijn oude racer. Daar was ik toen mee bij de toertocht. 1.9-8V op Dellortos.
Als je goed kijkt zie je mij achterin de foto naar binnen lopen (donkerblauw shirt met witte letters aan).
Hilgert ,
Knap staaltje werk !
Als ik zo kijk lijkt het blok wel als nieuw . Weinig kilometers ?
Of heb je het blok heel goed opgepoetst ?
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Goed gepoetst. Blok heeft ruim 2ton gelopen op gas. Daarom moest het spruitstuk er af om de gaten van de injectoren dicht te lassen. Daarna is het door Sander Kolijn gestraald en heb ik het opnieuw zilver gespoten.