2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
V6-24v blok?
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 12 oktober 2006 12:43 AM
  [ # 16 ]

zo net thuis nog ff naar dat filmpje geluisterd… Cool

ben toch blij dat bij mijnes net zo’n zelfde soort geratel (van de kleppen?) te horen is bij stationair draaien…  Rolling Eyes

Profiel  
 
Hilgert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 11-10-2006

Gepost: 12 oktober 2006 08:29 PM
  [ # 17 ]
ieksEmmu schreef:

ben toch blij dat bij mijnes net zo’n zelfde soort geratel (van de kleppen?) te horen is bij stationair draaien…  Rolling Eyes

Dat doet ie nu ook niet meer. De motor had twee jaar stil gestaan en daardoor lopen de hydrolische klepstoters leeg. Wat dus resulteerd in tikken.

Na het rondje rijden was het probleem opgelost.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 oktober 2006 08:37 PM
  [ # 18 ]

Gaaf. Dit soort projecten heersen echt Very Happy

Het is me niet precies duidelijk wat je hebt gedaan om de V6 asjes in de 205 naven te steken. Zou je dat eens willen toelichten? Mocht ik nog eens een ME5T bak nodig hebben voor de TurboD12 dan is dit wel interessant om te weten.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 12 oktober 2006 08:47 PM
  [ # 19 ]

Het project zelf is serieus petje af Very Happy Belangrijkste gereedschap: schoenlepel?

Ik durf bijna niet te vragen waar ik moet wezen om zoveel extra pk’s uit de V6 te laten peuteren. Normaliter heb ik geen hoge pet op van het chippen van N/A motoren, anders dan het verbeteren van de driveability (cq. het verwijderen van de milieumaatregelen..). 

@eviltwin: Ter aanvulling van de niet-standaard V6’en: De ClioV6 had eerst 230pk en in de phase deux 255pk. De C5 Carlsson 235pk. Take your pick Wink

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 oktober 2006 08:50 PM
  [ # 20 ]

Overigens zijn er nog een aantal 205jes uitgevoerd met dit blok….
Waar ligt de grens bij die dingen Laughing

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 oktober 2006 09:00 PM
  [ # 21 ]
Simpele Ziel schreef:

Overigens zijn er nog een aantal 205jes uitgevoerd met dit blok….
Waar ligt de grens bij die dingen Laughing

PSA/Ford V8 HDI? Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 oktober 2006 09:01 PM
  [ # 22 ]
Simpele Ziel schreef:

Overigens zijn er nog een aantal 205jes uitgevoerd met dit blok….
Waar ligt de grens bij die dingen Laughing

Die 205ers hoeven natuurlijk niet hun tijd te verdoen aan het repareren van hydraulische lekkages. Dus meer tijd voor projectjes.

Profiel  
 
Hilgert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 11-10-2006

Gepost: 12 oktober 2006 10:42 PM
  [ # 23 ]
Simpele Ziel schreef:

Overigens zijn er nog een aantal 205jes uitgevoerd met dit blok….
Waar ligt de grens bij die dingen Laughing

Om precies te zijn: 1 205 (Frankrijk), 1 309 (UK), tig 306en (UK), 1 405 (Frankrijk), 1 ZX (UK).

Er WAS nog een 205V6 in de UK, maar die is vakkundig om een lantaarnpaal gevouwen Crying or Very sad

De PSA/Ford V6(V8?) HDi is een 90 graden blok. Ik heb er onlangs naar gekeken, maar zelfs ik moest hier toegeven dat ik het er echt niet in krijg.  Wink

Wat betreft de aandrijfassen: msn alsjeblief   Twisted Evil

Wie lepelt de eerste V6 in een BX? Past makkelijk, uitlaat komt mooi uit boven de anti-rollbar. Neem het blok uit de Xantia en de hydropomp zit er al op. Ff aansluiten en karren maar Smile

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 12 oktober 2006 11:56 PM
  [ # 24 ]

Volgens mij broedt er iets in Soest t.a.v. BX met ES9.

Profiel  
 
Hilgert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 11-10-2006

Gepost: 12 oktober 2006 11:57 PM
  [ # 25 ]

Ja, Marcel is hier geweest.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 15 oktober 2006 03:22 AM
  [ # 26 ]

@Hilgert: niets dan lof, dit is geweldig.  Cool

Volgens mij was niet Marcel daarmee bezig, maar iemand anders uit Soest.  Wink  Wink

Trouwesn, na even gesurft te hebben op de links die in dit topic langskwamen, staat daar ineens medeforummer Marten Postma op een foto —> klik! . Die was daar waarschijnlijk ten tijde van de ombouw van zijn BX TZD naar BX Turbo D12.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 oktober 2006 04:46 AM
  [ # 27 ]
XBXG schreef:

@Hilgert: niets dan lof, dit is geweldig.  Cool

Volgens mij was niet Marcel daarmee bezig, maar iemand anders uit Soest.  Wink  Wink

Trouwesn, na even gesurft te hebben op de links die in dit topic langskwamen, staat daar ineens medeforummer Marten Postma op een foto —> klik! . Die was daar waarschijnlijk ten tijde van de ombouw van zijn BX TZD naar BX Turbo D12.

Nee, dit was tijdens een toerrit van de 205 GTI club zuid. Ik reed toen met Rudy mee. Mijn BX met Turbo D12 reed toen al een tijdje.  Laughing

Maar goed, een 205 V6 is gaaf, maar die BX V6 moet er toch ook eens komen!

Profiel  
 
Hilgert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 11-10-2006

Gepost: 15 oktober 2006 04:18 PM
  [ # 28 ]

Dat is leuk zeg! De PB-FZ-41 was mijn oude racer. Daar was ik toen mee bij de toertocht. 1.9-8V op Dellortos.
Als je goed kijkt zie je mij achterin de foto naar binnen lopen (donkerblauw shirt met witte letters aan).

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 18 oktober 2006 12:16 AM
  [ # 29 ]

Hilgert ,

Knap staaltje werk !
Als ik zo kijk lijkt het blok wel als nieuw . Weinig kilometers ?
Of heb je het blok heel goed opgepoetst ?

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Hilgert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 11-10-2006

Gepost: 18 oktober 2006 12:21 AM
  [ # 30 ]

Goed gepoetst. Blok heeft ruim 2ton gelopen op gas. Daarom moest het spruitstuk er af om de gaten van de injectoren dicht te lassen. Daarna is het door Sander Kolijn gestraald en heb ik het opnieuw zilver gespoten.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook