Het kan soms zo simpel zijn
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 11 oktober 2006 10:41 PM

Ik liep al een hele tijd te klooien met een onregelmatig stationair toerental. Van alles geprobeerd, 123, ngk boegies, bobine afstelling injectiesysteem de motor liep steeds beter bij belasting, maar dat stationair gehik werd ik gek van, hij deed het zowel op benzine als op gas, dus je denkt aan de onsteking. Maar nee: ik heb de stationair regelschroef eruit gedraaid en schoongemaakt en eureka het is over!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 oktober 2006 12:18 PM
  [ # 1 ]

Zat er veel meuk aan?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
struiK
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006

- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Gepost: 12 oktober 2006 01:01 PM
  [ # 2 ]

Ik heb hetzelfde probleem maar dan wel enkel bij Gas. installatie is nagelnieuw. Ik veronderstel dat de stationair regelschroef die is, die op de slang zit die naar de carburateur loopt? Een gewone moer met een veer rond.

Schoonmaken van een nieuwe moer is volgens mij niet nodig. Waar ligt het dan wel aan? Waar kan je nog bijstellen?

KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 oktober 2006 01:21 PM
  [ # 3 ]

Struik. de DS van GRG is een injectie. Dat zit heel erg anders dan op een Carbu.
Stationair stel je in jouw geval op de verdamper. De schroef die jij noemt is de vollast stelschroef

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 12 oktober 2006 02:14 PM
  [ # 4 ]

Het gaat om de regelschroef op het gasklephuis, regelt zowel voor gas als benzine het stationair toerental. Meuk viel wel mee, beetje zwart en vettig.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
struiK
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006

- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Gepost: 12 oktober 2006 07:28 PM
  [ # 5 ]

ok , op de verdamper, een schroef zoeken en regelen dus

vollast stelschroef, qu’est qu’elle fait alors?

KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 oktober 2006 08:13 PM
  [ # 6 ]

De hoeveelheid gas die er maximaal door mag.. Kan je eenbeetje het mengsel bij -niet stationiar mee regelen.. Als je die helemaal open zet trekt ie vlot weg maar wordt ook onzuinig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 12 oktober 2006 08:19 PM
  [ # 7 ]

Op je verdamper zitten meestal twee stelschroeven: een dikkere voor CO,en een dunne voor stationair.
Zoals gemeld is de slangschroef voor vollast,maar je beïnvloedt er ook het CO mee.
Afstellen is al een draadje over van Wupke.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook