Olie lekt op uitlaat bij 21td
Von W
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40

Gepost: 11 oktober 2006 11:26 PM

Sinds een paar dagen lekt er olie op de uitlaat van mijn 21td. Nu blijkt die olie te komen uit de inlaat, ‘t is te zeggen van tussen de 4 rubberen ringen die zitten tussen de luchtverdeler en de “intake manifold”. Het lekken doet zich voor als de turbo op toeren is en er een overdruk heerst in de inlaat.
Met andere woorden die ringen fitten onder druk, nu is dat niet direkt mijn grootste probleem de auto trekt lekker door dus zo veel druk zal er niet verloren gaan. Waar ik me echter meer vragen over stel is waar komt die olie vandaan, ik kan me voorstellen dat er een olienevel uit de carterverluchting komt maar dit lijkt me toch wat teveel want als ik aansluiting aan de intercooler los maak zit de aan de binnekant van de rubberen slang die naar de luchtverdeler gaat toch een flinke oliefilm op de binnnenkant. Dus die olie die komt 1: uit de carterverluchting of 2: uit lagers van de turbo, van ergens anders kan er op die plaats volgens mij geen olie komen.

Nu mijn vraag aan jullie, is het normaal dat er zo’n oliefilm op de binnekant van het hele inlaatsysteem zit en is mijn enige probleem de 4 rubberen ringen die fitten of moet ik mij zorgen maken om de turbo of iets anders.
Verder kan ik alleen nog zeggen dat er op het eerste gezicht geen abnormaal olieverbruik is.

Dirk

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook